بازسازی فیلم رزمی مشهور «اژدها وارد می شود» به کارگردانی دیوید لیچ

بازسازی فیلم رزمی مشهور «اژدها وارد می شود» به کارگردانی دیوید لیچ

قرار است فیلم رزمی «اژدها وارد می شود» (Enter the Dragon) با بازی بروس لی، به عنوان یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین فیلم های رزمی تاریخ سینما توسط دیوید لیچ، کارگردان فیلم های «جان ویک» (John Wick) و «ددپول ۲» (Deadpool 2) بازسازی شود. به گزارش مجله ددلاین، لیچ مشغول مذاکره برای ساخت نسخه جدیدی از این فیلم است که آخرین فیلم بروس لی، ستاره افسانه ای و بی بدیل فیلم های رزمی بود. اخبار مربوط به بازسازی این فیلم تنها چند روز پس از ۴۵اُمین سالگرد مرگ بروس لی منتشر شد.

اژدها وارد می شود

در فیلم «اژدها وارد می شود»، بروس لی نقش یک استاد ورزش های رزمی را بازی می کند که با هدف بدست آوردن اطلاعات در مورد یک جنایتکار بزرگ به نام هان وارد یک تورنمنت بزرگ مسابقات رزمی می شود. این مسابقات در یک جزیره شخصی متعلق به هان برگزار می شود. دشمنی او با هان زمانی شخصی تر و شدیدتر می شود که لی در می یابد افراد هان در مرگ خواهرش دخالت داشته اند. با فاش شدن این موضوع، لی تصمیم می گیرد فراتر از ماموریت جمع آوری اطلاعات عمل کرده و بدین ترتیب درصدد انتقام از هان و نوچه هایش برمی آید.

اژدها وارد می شود

جان سکسون در کنار رزمی کارانی مانند جیم کلی، باب وال و بولو یونگ صحنه های رزمی فراموش نشدنی در این فیلم خلق کرده و کین شی نیز در نقش شخصیت منفی داستان ماندگار شد. موفقیت فیلم بسیار خیره کننده بود اما شوربختانه بروس لی دیگر زنده نبود که از این همه استقبال از فیلمش لذت ببرد. بروس لی در آن زمان در هنگ کنگ چهره ای شناخته شده بود اما به عنوان یک بازیگر آسیایی در ابتدای راه شهرت و اعتبار در هالیوود قرار داشت.

اژدها وارد می شود

بعد از انتشار «اژدها وارد می شود» مدارس کاراته بسیاری در ایالات متحده افتتاح شد و فیلم های مشابه بسیاری با بازیگرانی شبیه بروس لی ساخته شد که هیچ کدام نتوانستند درصدی از موفقیت فیلم بروسلی را تکرار کنند و البته با آن نیز از لحاظ کیفیت قابل مقایسه نبودند. فعالیت دو دهه ای لیچ به عنوان بازیگر، بدلکار و هماهنگ کننده و طراح صحنه های بدلکاری، نشان داده که او استعداد و قابلیت لازم برای اقتباس داستانی جدید از منبعی به باارزشی و مقدس بودن «اژدها وارد می شود» را داراست. با توجه به اینکه کمپانی برادران وارنر مالکیت این فیلم را در اختیار دارد به نظر می رسد که مدیران این استودیو بهترین انتخاب را برای بازسازی داستانی درخور شاهکار بروس لی داشته اند.

اژدها وارد می شود

دیوید لیچ مابین ساخت فیلم های «جان ویک» و «ددپول ۲»، فیلم «بلوند اتمی» (Charlize Theron) با بازی شارلیز ثرون از روی یک داستان کامیک بوکی را ساخت. بعد از «ددپول ۲»، دیوید لیچ برای ساخت اسپین آفی از فیلم های «سریع و خشن» (Fast and Furious) به نام «هابز و شاو» (Hobbs and Shaw) با بازی دواین جانسون و جیسون  استاتهام آماده می شود که در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. بدین ترتیب با توجه به پروژه هایی که لیچ در دست ساخت دارد باید انتظار داشت که دستکم یک سال دیگر یا حتی بیشتر باید برای شروع ساخت بازسازی «اژدها وارد می شود» منتظر ماند.

اژدها وارد می شود

دیوید لیچ اولین کارگردانی نیست که دست به بازسازی این فیلم رزمی مشهور می زند و قبل از او نیز اسپایک لی و برت راتنر سعی کرده اند نسخه بازسازی شده این فیلم را بسازند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد بازیگران، فیلمنامه و یا تاریخ اکران بازسازی «اژدها وارد می شود» مخابره نشده است و نمی توان قطعیت ساخت آن را تایید کرد. در ادامه می توانید تریلر اورجینال این فیلم رزمی را تماشا کنید.

هر آن چه که در مورد بروس لی؛ رزمی کار، بازیگر، شاعر و فیلسوف دوست داشتنی نمی دانستید

مشت های خشم؛ تنها مبارزه واقعی بروس لی که در کالیفرنیا ضبط شده است [تماشا کنید]

۱۰ ستاره با استعداد و نوظهور فیلم های رزمی که باید بشناسید

۱۰ فیلم مملو از صحنه های جذاب و دیدنی پارکور که باید حتما ببینید

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود