خطرناک ترین گونه های حیوانی سیاره زمین

دم شیر را فراموش کنید، هیچ گاه با دم پلاتیپوس منقار اردکی بازی نکنید!

خطرناک ترین گونه های حیوانی سیاره زمین

در واقع در جهانی که زندگی می‌کنیم، موجودات وحشی بسیاری وجود دارند، بزرگ و کوچک، که کاملا مرگبار هستند. اگر تا الان از شیر و ببر می‌ترسیدید و فکر می‌کردید که اگر با آنها در یکجا گیر بیفتید فاتحه‌تان خوانده است، نمی‌گویم اشتباه فکر کرده‌اید ولی بدانید و آگاه باشید که موجودات به مراتب خطرناکتری هم وجود دارند.

در این مطلب برخی از مرگبار ترین گونه های جهان را معرفی کرده ایم.

شما دلیل این که چرا بعضی از آنها در این لیست آمده است را احتمالا باور نخواهید کرد.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۱- قورباغه سمی دارت

این قورباغه های مرگبار به نام قبایل بومی نامگذاری شده اند که از ترشحات آن برای ایجاد تیرهای سمی استفاده می کردند. سم این قورباغه ها برای کشتن ۱۰ فرد بالغ کافی است. این نوع قورباغه زهر خود را از گیاهانی که مصرف می کنند، جذب می کند. آنها در مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی رایج هستند.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۲- خرس قطبی

برخلاف سایر حیوانات موجود در این لیست، بزرگترین گوشتخوار دنیا از شما نمی ترسد. این موجودات درندگی طبیعی ندارند و هر چیزی را که کمی گوشتی باشد، از جمله دیگر خرس های قطبی، شکار می کنند و می خورند! هرچند که آنها معمولا انسانها را نمی کشند، احتمالا به این دلیل که اطرافشان انسان زیادی برای کشتن وجود ندارد!

خطرناکترین حیوانات دنیا

۳- آناکوندای سبز

نه تنها این مارها از لحاظ اندازه، بزرگ و ترسناک به نظر می رسند، بلکه آنها یکی از بزرگترین مارهای دنیا هستند که سمی نیستند. آنها در مناطق مرطوب آمازون ساکن هستند و سلاح آنها، پیچیدن به دور طعمه و انقباض ماهیچه ها و سپس بلعیدن آن به طور کامل است. اگرچه این موجود به عنوان یک “موجود انسان خوار” در نظر گرفته نمی شود، اما اندازه و قدرت آنها بسیار برای انسان هایی که با آن روبرو می شوند خطرناک و مهلک است.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۴- بیوه سیاه مدیترانه

فقط با نگاه کردن به این عنکبوت، متوجه خواهید شد که با آن نقطه های قرمز رنگ روی بدنش ۱۰ بار از عنکبوت سیاه اصلی خطرناک است. این موجود نه تنها یه طرح شگفت انگیز ترسناک بر روی بدنش دارد که می تواند شکارچیان را بترساند، بلکه دارای غده های سمی غیرمعمولی با نیشی بسیار تند و زننده نیز می باشد.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۵- هزارپای میلز

یکی از گونه های خانواده هزارپاهاست که می تواند ترشحات مایع سمی یا گاز سیانید را از طریق منافذ میکروسکوپی خود که در تمام بدنش موجود است، منتشر کند. این سم می تواند پوشش سخت بدن مورچه را بسوزاند و باعث سوزش شدید پوست و چشمان شکارچیان بزرگتر شود. برای انسانها، اگرچه این موجود کشنده نیست، اما می تواند موجب آسیب جدی شود و قطعا دوست نخواهید داشت همچین موجودی اطراف شما بخزد.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۶- مورچه ی گلوله ای

این مورچه ها در همه ابعاد بزرگ هستند، طول بعضی از آنها به یک اینچ هم می رسد و پاهای چسبنده ای دارند که آنها را قادر می سازد از هر چیزی بالا بروند. گزش آنها، به عنوان دردناک ترین نوع گزیدن در میان تمام حشرات شناخته شده است. آنها به عنوان مورچه گلوله ای شناخته می شوند، چرا که نیش آنها مثل یک زخم گلوله وارد بدن می‌شود و بلافاصله مانند یک زخم گوشتی نمایان می شود.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۷- هشت پای حلقه آبی

اجازه ندهید این موجود که اندازه اش به اندازه یک توپ گلف است، شما را فریب دهد. همین توپ گلف در حقیقت یک هشت پای کوچک سمی است که برای کشتن ۲۶ آدم بزرگسال بالغ می‌تواند در آن واحد سم تولید کند و تاکنون حدس زده می شود که هیچ پادزهری برای آن وجود ندارد. خدای ناکرده فرض کنید که دوست شما توسط این موجود گزیده شده است، بهترین کار این است که شما از CPR  (احیاء قلب) اطلاع داشته باشید، چرا که فقط در عرض چند دقیقه اعضای بدن او فلج خواهد شد و قادر به نفس کشیدن نخواهد بود.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۸- زنبور شاهین رتیل

این عنکبوت زنبوری شکل، رتیل ها را به عنوان غذای اصلی خود شکار می کند، اما گاهی انسانها را نیز می گزد که می تواند موجب مرگ شود. زهر آنها پر از سم های عصبی است که طعمه خود را فلج کرده و سپس آن را با خود می کشد تا بتواند به عنوان طعمه مصرف کند. نیش این حشرات می تواند یک انسان را در عرض چند ثانیه فلج کند. این زنبور سالانه ده ها تن انسان را می کشد و البته فعلا در ایران ما رویت نشده است.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۹- زنبور عسل آفریقایی شده (زنبور کشنده)

در سال ۱۹۵۷، یک آزمایش ژنتیکی اشتباه انجام شد و یک زنبوردار برزیلی که سعی داشت نژادی از زنبورعسل های آفریقایی و اروپایی ایجاد کند، به طور تصادفی اجازه داد که چندتا از این حشرات از محل نگهداری خود خارج شوند. از آن زمان به بعد در آمریکای شمالی این زنبورهای دارای تداخل ژنتیکی که بسیار خطرناک تر و هجومی تر از گونه های اروپایی خود هستند و به نام “زنبورهای قاتل” شناخته می شوند، گسترش یافتند. از این حشرات باید ترسید، چرا که به دلیل گرایش به تسخیر و تهاجم به قربانیان خود، کیلومترها طعمه خود را دنبال می کنند.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۱۰- عقرب قرمز هندی

این گونه از عقرب که کشنده ترین عقرب دنیا شناخته می شود، در هند، پاکستان و سریلانکا یافت می شود. سالانه آدمهای بسیاری توسط این موجود کشته می شوند، چرا که بسیار کوچک هستند و به راحتی در داخل کفش پنهان می شوند. اگر در این مناطق زندگی می کنید یا سفر کرده اید، مطمئن شوید که قبل از پوشیدن کفش، آن را به خوبی می تکانید! اخیرا دولت هند اقداماتی برای از بین بردن همگانی این موجودات هم انجام داده که ناموفق بوده است.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۱۱- آسکاریس (lumbricoides) و انواع کرم های روده

این کرم های روده، پس از مصرف آبی که در معرض مدفوع انسانی قرار گرفته است، به بدن انسان ها هجوم می آورند. این کرم ها مانند انگل در بدن میزبان باقی می مانند و موجب بیماری های جدی می شوند. این بیماری در مناطقی که بهداشت عمومی کمرنگ است، مانند کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق گرمسیری معمول است. هر مقدار که آلودگی بیشتر باشد، عفونت و حجم بیماری بزرگتر خواهد بود.

خطرناکترین حیوانات دنیا

۱۲- پلاتیپوس منقار اردکی

اجازه ندهید که ظاهر جذاب و معصوم و یا شاید حتی بتوان کارتونی این جانور شما را فریب دهد. ایشان یکی از معدود پستانداران زنده  دنیاست که هنوز هم می تواند از خودش سم مرگبار تولید کند. این گونه از پلاتیپوس،می تواند زهر خود را به صورت فصلی از طریق اندام تحتانی خود منتشر کند. با اینکه ماهیت این حیوان جوریست که حتی اهلی هم می‌توان بشود و به نوعی مثل Pet با آن برخورد کرد ولی یادتان نرود که سم درون این منقار اردکی باعث ایجاد درد شدید و ناتوانی در انسان می‌شود و او را سریعا می‌کشد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود