راهنمای کامل دریافت وقت و روادید گردشگری از سفارت ایتالیا در تهران

برون سپاری ویزا ایتالیا به موسسه مستقر در مجتمع گالریا تهران

راهنمای کامل دریافت وقت و روادید گردشگری از سفارت ایتالیا در تهران

تعیین وقت سفارت ایتالیا در تهران همیشه با مشکلات زیادی همراه بوده است و حضور دلالان خرید و فروش کننده وقت مصاحبه جهت تسلیم مدارک متقاضیان دریافت روادید شنگن ایتالیا، مشکلاتی را ایجاد میکرد. اکنون، سفارت ایتالیا بر خلاف سفارت مجارستان و فرانسه و هلند و فنلاند و بلژیک که با موسسه کارگزار VFS Global همکاری میکند و مدارک متقاضیان را دریافت میکند، پیمان همکاری با شرکت کاکس اند کینگس گلوبال سرویس منیجمنت ( سنگاپور) پی تی ال لیمیتد را به امضا رسانده است.

بنابراین درخواست وقت ملاقات به منظور روادید توریستی، تجاری و تحصیلی یا تحقیقاتی کوتاه مدت، از طریق این سایت  صورت می گیرد. پس از درخواست وقت ملاقات، در خواست کننده باید با مدارک لازم به دفاتر کاکس اند کینگس، به آدرس تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، پاساژ لوکس گالریا مال، ساختمان اداری، طبقه چهارم مراجعه نماید. این خدمات شامل هزینه های اضافی هستند که در سایت CKGSIR مشخص شده اند.

برون سپاری خدمات ویزا ایتالیا به موسسه سنگاپوری در مرکز خرید لوکس گالریا

کانال سفارت ایتالیا در تهران

البته امکان ثبت و درخواست قرار ملاقات روی سایت نیز امکان پذیر است که برای کسب اطلاعات بیشتر به این URL مراجعه کنید. افرادی که از طریق این کانال اقدام به درخواست ملاقات می نمایند، باید با مدارک لازم به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا واقع در ( بلوار آفریقا (نلسون ماندلا) ، فرزان شرقی، پلاک ۱۵) مراجعه نمایند.

سایت سفارت ایتالیا در تهران همه اطلاعات مورد نیاز شما برای دریافت وقت را در اختیارتان قرار می دهد

اطلاعات کلی برای اخذ روادید ایتالیا در تهران

سفارت ایتالیا تنها زمانی می تواند روادید متحدالشکل کوتاه مدت (برای اقامت حداکثر ۹۰ روزدر یک بازه زمانی ۱۸۰ روزه) را جهت سفر به حوزه شنگن صادر نماید که تنها مقصد یا مقصد اصلی سفر، کشور ایتالیا باشد. سایر کشورهای عضو پیمان شنگن این اختیار را دارند که در مبادی مرزی کشورشان از ورود مسافرانی که بدون در نظر گرفتن دستورالعمل فوق، روادید شنگن اخذ نموده اند، ممانعت به عمل آورند. کلیه متقاضیان اخذ روادید، به استثنای کودکان زیر ۱۲ سال باید اثر انگشت ارائه دهند. درخواست هایی که به صورت ناقص ارائه شوند یا حاوی مدارک غیر شفاف یا متناقض باشند با رد درخواست روادید مواجه می گردند.

خاطر نشان می سازد که اتخاذ تصمیم در باره صدور روادید یا رد یک درخواست، پس از ارزیابی های این سفارت صورت می پذیرد و چنان چه متقاضی، تصمیم مبنی بر رد درخواست روادیدش را نپذیرد می تواند به موجب قانون نزد دادگاه اداری استان لاتزیو (Tribunale Amministrativo del Lazio) طرح دعوی نماید.

روزها و ساعات تحویل گذرنامه به متقاضیان روادید ایتالیا

 متقاضیانی که از طریق کانال سفارت وقت گرفته و مدارک را ارائه نموده اند، می توانند از یکشنبه الی پنج شنبه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۳:۰۰ برای تحویل گرفتن گذرنامه، به دفتر کنسولی سفارت مراجعه کنند. آن دسته از متقاضیانی که از طریق کانال کاکس اند کینگس قرار ملاقات دریافت نموده اند، به منظور تحویل گرفتن گذرنامه باید به اطلاعات موجود در سایت را بررسی کنید.

فرم درخواست روادید شنگن و فرم رایگان درخواست روادید ملی نوع دی که فرم درخواست روادید ملی نامیده می شود را دانلود کنید. برای اطمینان از تکمیل بودن مدارک درخواست روادید خود، اینجا کلیک کنید.

ایتالیا
توجه: این صفحه برای درخواست تعیین وقت سفارت ایتالیا در تهران، دیگر اعتباری ندارد.

اطلاعات در خصوص انواع روادید توریستی –  دیدار با اقوام و دوستان

جهت اطمینان از این که مدارک شما برای درخواست روادید توریستی ، تکمیل است؛ مطلب زیر را مطالعه کنید:

 آیا درخواست روادید توریستی من کامل است؟

کلیه مدارک لازم جهت اخذ روادید باید به صورت کاغذی آماده شده و در هنگام ارائه درخواست، توسط فرد متقاضی به متصدی باجه تحویل گردند. لذا هیچ یک از مدارکی که در هنگام ارسال درخواست تعیین وقت، به صورت الکترونیکی و در ضمیمه ایمیل به کنسولگری ارسال گردند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. از این رو بنابر دلایل فنی از متقاضیان روادید توریستی خواهشمند است فقط درخواست تعیین وقت را به این اداره ایمیل نمایند و از ضمیمه کردن هرگونه فایل دیگری جدا خودداری کنند. چنان چه ایمیل های درخواست تعیین وقت، حاوی فایل های ضمیمه باشند، بلافاصله و بی آنکه مورد مطالعه قرار گیرند، حذف خواهند شد.

مدارک لازم جهت اخذ روادید  ایتالیا در تهران

  •   فرم رایگان
  • فرم درخواست روادید شنگن
  •   دو قطعه عکس پرسنلی (۳X4) بدون روتوش
  •   گذرنامه با دست کم دو برگ سفید و با حداقل سه ماه اعتبار باقی مانده از تاریخی که فرد، حوزه شنگن را در پایان سفر ترک خواهد کرد.
  •   هزینه صدور روادید به قرار ذیل که تنها به صورت نقدی و در وجه یورو قابل پرداخت است:
  •    افراد بزرگسال: ۶۰ یورو
  •    افراد ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  •     افراد زیر ۶ سال: رایگان

همسران شهروندان ایتالیایی یا تبعه اتحادیه اروپا و نیز فرزندان زیر ۲۱ سال آنان، در صورت ملحق شدن به والدین یا همراهی ایشان، از پرداخت هزینه صدور روادید معاف خواهند بود. همچنین والدین و والدین همسر شهروندان ایتالیا یا اتحادیه اروپا، در صورتی که تحت تکفل اقتصادی فرزند دارای تابعیت ایتالیایی یا اروپایی خود باشند؛ و نیز، فرزندان بالای ۲۱ سال شهروندان ایتالیا یا اتحادیه اروپا ، در صورتی که همچنان تحت سرپرستی اقتصادی یکی یا هردوی والدین باشند، از پرداخت هزینه صدور روادید معاف خواهند بود.

هم چنین دعوت نامه تکمیل شده (مطابق نمونه موجود  ) مورد نیاز است. در صورتی که متقاضی توسط یک شهروند ایتالیایی یا خارجی که اقامت قانونی در ایتالیا دارد، دعوت شود) فرد دعوت کننده باید نمونه دعوت نامه را به صورت کامل پر نموده و تصویر یکی از مدارک شناسایی ذیل را نیز به آن ضمیمه کند:

  •   شهروندان ایتالیایی: گذرنامه یا شناسنامه معتبر
  •    شهروندان خارجی مقیم ایتالیا: اجازه اقامت با اعتبار حداقل یک ماه از تاریخ خاتمه روادید درخواستی
  •   اصل و تصویر شناسنامه معتبر متقاضی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تأیید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)
  •  اصل و تصویر مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تأیید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)
  •   مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت ها:

آخرین روزنامه رسمی (که از تاریخ آن بیش از سه سال نگذشته باشد) حاوی اطلاعات تأسیس و ثبت شرکت مربوطه و نام متقاضی. چنان چه بیش از سه سال از تاریخ روزنامه رسمی گذشته باشد، متقاضی باید یک روزنامه رسمی جدید (با تاریخ زیر سه سال) نیز شامل تغییرات احتمالی انجام پذیرفته در خصوص تأسیس شرکت؛ ویا یک گواهی از اداره ثبت دال بر ادامه فعالیت شرکت علی‌رغم عدم ثبت تغییرات، ارائه نماید.

  • پروانه کسب معتبر صادره از اداره مربوطه در شهر محل اقامت یا کارت بازگانی معتبر
  •    مشاغل وابسته و کارمندان دولتی: لیست پرداختی شش ماه آخر بیمه شغلی یا کارت پرسنلی صادره توسط سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه، یا معرفی نامه ای از سوی شرکت مربوطه در تأیید رابطه کاری متقاضی با آن شرکت ضمن مشخص نمودن سمت شغلی وی.
  •   اصل و کپی مدارک مالی، که حاکی از تمکن مالی فرد و امکان او برای تامین مالی سفر باشند؛ به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تأیید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)
  • پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک.
  • کارت اعتباری بین المللی شخصی (از قبیل Visa, Mastercard، American Express) و پرینت حساب مربوطه.
  • ضمانت نامه بانکی ( تحت عنوان Fideiussione bancaria) که از سوی شخص دعوت کننده برای متقاضی روادید نزد یکی از بانک ها یا شرکت های بیمه ایتالیایی ایجاد و منعقد می شود. مبلغ این ضمانت نامه نباید کمتراز مبالغی باشد که در جدول واقع درکنسولگری مشخص شده اند.

علاوه بر مدارک یاد شده، چنان چه متقاضی دارای سند ملکی نیز باشد، توسط کنسولگری در پرونده لحاظ می گردد. مدارک دیگر به شرح زیر است:‌

  •   اصل و کپی بیمه مسافرتی بین المللی با پوشش حداقل ۳۰.۰۰۰ یورو که کل دوره اقامت متقاضی را در حوزه شنگن پوشش دهد.
  •  اصل و کپی بلیط هواپیما یا رزرو بلیط.
  • اصل و کپی رزرو هتل یا هتل ها (در صورت دارا بودن) و برنامه سفر در ایتالیا.
  • کپی صفحه اول گذرنامه و روادیدهای گذشته (در صورت دارا بودن).

کنسولگری این اختیار را دارد که در صورت نیاز به بررسی بیشتر و بهتر، مدارک دیگری را نیز از متقاضی طلب نماید.

 مدارک برای درخواست روادید تجاری ایتالیا 

 کلیه مدارک لازم جهت اخذ روادید باید در نسخه های کاغذی آماده و در هنگام ارائه درخواست توسط فرد متقاضی به متصدی باجه تحویل داده شوند. لذا، به غیر از دعوت نامه شرکت دعوت کننده، سایر مدارکی که در ذیل درخواست، از طریق ایمیل ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

مدارک لازم

۱.   فرم درخواست روادید شنگن 

۲.   دو قطعه عکس پرسنلی ( ۳X4 ) بدون روتوش

۳.   گذرنامه با دست کم دو برگ سفید و با حداقل سه ماه اعتبار باقی مانده از تاریخی که فرد، حوزه شنگن را در پایان سفر ترک خواهد کرد.

۴.   هزینه صدور روادید، از قرار هر نفر ۶۰ یورو، که تنها به صورت نقدی و در وجه یورو قابل پرداخت است.

۵. دعوت نامه بر روی سربرگ شرکت ایتالیایی که باید عینا از روی مدل ضمیمه تهیه و با دقت تکمیل شود. 

۶. گواهی ثبت در اتاق بازرگانی یا تأییدیه اتاق بازرگانی دال بر اصالت ثبت شرکت (Visura Camerale) که باید برای متقاضی ارسال شود.

۷.   معرفی‌نامه بر روی سربرگ شرکت یا سازمان ایرانی ای که فرد متقاضی را دراستخدام خود دارد. این معرفی‌ نامه باید حاوی اطلاعات ذیل باشد:

  • اطلاعات شناسنامه ای فرد متقاضی (نام، نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد)
  • اطلاعات گذرنامه فرد متقاضی (شماره گذرنامه، تاریخ و محل صدور، تاریخ انقضا)
  • سمت کاری فرد متقاضی در سازمان مربوطه
  • توضیح مختصر در خصوص نوع روابط تجاری فی مابین شرکت ایرانی و شرکت ایتالیایی دعوت کننده
  • تاریخ و مدت زمان سفر فرد متقاضی
  • تایید شرکت مبنی بر تقبل کلیه هزینه های سفر و اقامت متقاضی در ایتالیا.

۸.   مدارکی دال بر وجود معاملات تجاری حقیقی با شرکت ایتالیایی (از جمله بازگشایی اعتبار نامه، پروفورما، پیشنهاد قیمت، قرارداد و غیره)

۹.   اصل و کپی شناسنامه معتبر متقاضی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)

۱۰.   مدارکی دال بر واقعی و فعال بودن شرکت ایرانی به همراه ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه).  در این راستا، براساس نوع شرکت، مدارک ذیل قابل قبول خواهد بود:

  • آخرین روزنامه رسمی (که از تاریخ آن بیش از سه سال نگذشته باشد) حاوی اطلاعات تأسیس و ثبت شرکت مربوطه و نام متقاضی. چنان چه بیش از سه سال از تاریخ روزنامه رسمی گذشته باشد، متقاضی باید یک روزنامه رسمی جدید ( مربوط به کمتر از سه سال قبل) نیز شامل تغییرات احتمالی انجام پذیرفته در خصوص تأسیس شرکت، یا یک گواهی از اداره ثبت، حاکی از ادامه فعالیت شرکت علی‌رغم عدم ثبت تغییرات، ارائه نماید.
  • پروانه کسب معتبر صادره از اداره مربوطه در شهر محل اقامت
  • کارت بازگانی معتبر
  • در صورتی که نام فرد متقاضی در روزنامه رسمی ارائه شده درج نشده باشد یا وی صاحب پروانه کسب یا کارت بازرگانی نباشد و درجایگاه کارمند قرار بگیرد، باید مدارک ذیل را نیز به صورت ترجمه شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه) ارائه دهد:
  • نامه ای از سوی شرکت مربوطه در تایید رابطه کاری متقاضی با آن شرکت ضمن مشخص نمودن سمت شغلی وی.
  • لیست پرداختی شش ماه آخر بیمه شغلی.
  • کارت پرسنلی صادره توسط سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه
  •  اصل و کپی مدارک مؤید تمکن مالی فرد و امکان تأمین هزینه سفراز سوی وی ( پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک به زبان انگلیسی)
  • کپی بلیط هواپیما یا رزرو آن
  • کپی بیمه مسافرتی بین المللی با پوشش حداقل ۳۰.۰۰۰ یورو که کل دوره اقامت متقاضی را در حوزه شنگن پوشش دهد.
  • کپی صفحه اول گذرنامه و تصویر روادیدهای گذشته (در صورت دارا بودن).

 مدارک مورد اشاره باید در هنگام ارائه درخواست روادید، توسط شخص متقاضی به متصدی باجه در کنسولگری تحویل داده شود و به هیچ وجه نباید از پیش برای سفارت ارسال گردد. کنسولگری این اختیار را دارد که در صورت نیاز به بررسی بیشتر و بهتر، مدارک دیگری را نیز از متقاضی طلب نماید.  اطلاعات کلی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا را کلیک کنید.

برای دریافت وقت مصاحبه سفارت فرانسه در تهران از طریق موسسه VFS Global اقدام کنید

حتما بخوانید:  راهنمای دریافت شنگن برای متقاضیان سفر به اروپا

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • الیاس همدم مرداد ۲۰, ۱۳۹۷

    ویزا اینقدر سخت شده که توصیه میکنم اگه مطمئن نیستید ویزا بهتون میدن اصلا درخواست ندین
    یک سال قبل برای ویزای دانمارک برا دیدن خواهرم اقدام کردم بعد هفت ماه انتظار رجکت شد و تو نامه ی جواب نوشته بودن که نتونستن مطمئن بشن از اینکه من بعد مدت ویزا برمیگردم یا نه
    الانم با خبرایی که دارم اینقدر سخت شده که همه رو ریجکت میکنن چون با این شرئط قطعا هرکی میره احتمال داره بمونه و درخواست پناهندگی بده. این کسانیم که واقعا تصمیم برگشتن دارن قطعا قربانی این وضع میشن
    ترکیه دیوار کشیده
    چند ماه قبل که هنوز ارز دولتی میدادن با دوستان رفتیم ترکیه تا از پول نفت بی سهم نمونیم. جالب بودش موقع برگشت تو گیت گذرنامه حدودا سی چهل تا هموطنا رو انگار دیپورت کرده بودن از المان با سه تا مامور المانی که برا تحویلشون اومده بودن دست همشونم یه برگه بودش که به نوبت نشون میدادن و بعدم از گیت رد میشدن و همشون رفتن یه بخش دیگه

  • Yonussafdary آذر ۲۴, ۱۳۹۷

    ببخشید من سوال دارم ایا کسی میداند که تذکره (شناسنامه)های افغانی که قبلا درثبت احوال ونفوس افغانستان تایید شده باشد بازم تاییدیه سفارت افغاستان را لازم دارد یانه ؟؟؟

    • علی زمانی آذر ۲۴, ۱۳۹۷

      دوست عزیز از سفارت افغانستان در تهران سوال کنید