تخم‌ مرغ در کشورهای مختلف جهان چگونه سرو می‌شود

تخم‌ مرغ در کشورهای مختلف جهان چگونه سرو می‌شود

تخم‌ مرغ در هر شکل و فرمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه بشمار می‌رود از عسلی گرفته تا نیمرو، املت، خاگینه و غیره.

همه از فواید بسیار زیاد تخم‌مرغ به خوبی آگاه هستیم. سفیده و زرده تخم مرغ هر دو حاوی مواد معدنی و پروتئین و سرشار از مواد مغذی هستند. زرده آن همچنین دارای کلسترول و اسیدهای چرب مفید است.

در باور ما ایرانی ها، تخم مرغ نشانه‌ی باروری، رشد و زایش خوبی‌ هاست و به همین خاطر، سر سفره هفت‌سین به عنوان سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید از آن استفاده می شود.

اما فارغ از این مسایل، تخم‌مرغ منبع غنی و ارزان قیمت پروتئین محسوب می شود. تقریبا نیمی از پروتئین این ماده خوراکی در سفیده آن قرار دارد. همچنین ویتامین B2 و چربی و کلسترول (کمتر از زرده)، سلنیوم، ویتامین D، B6، B12 و مواد معدنی همانند زینک، آهن و مس هم در این بخش وجود دارد.

به همین خاطر به عنوان یکی از عناصر اصلی و همیشگی میزهای صبحانه در سراسر جهان بشمار می‌رود.

اگر دوست دارید بدانید در گوشه و کنار دنیا چگونه تخم مرغ را برای صبحانه سرو می‌کنند در ادامه همراهمان باشید.

صبحانه انگلیسی همراه با نیمرو

با صبحانه‌های تخم‌ مرغی کشورهای مختلف جهان آشنا شوید
این صبحانه به همراه چای سیاه سرو می‌شود.

صبحانه کلاسیک انگلیسی شامل نیمروی تخم مرغ، لوبیای گرم، قارچ، گوجه‌فرنگی، سوسیس، بیکن و نان تست است. هیچ وعده غذایی انگلیسی بدون چای سرو نمی‌شود.

صبحانه بلغاری با تخم‌مرغ آب‌پز شده: بانیستا

با صبحانه‌های تخم‌ مرغی کشورهای مختلف جهان آشنا شوید
این غذا نمکی و چند لایه است

کروسان‌ها تنهای شیرینی‌های مخصوص صبحانه نیستند که به صورت چند لایه پخته و عرضه می‌شوند. بلغاری‌های نوعی نان به نام بانیستا دارند که با ورقه‌های خمیر فیلو که با تخم‌مرغ پخته و پنیر فتا پر شده است برای صبحانه سرو می‌شود که طعمی عالی دارد.

صبحانه ویتنامی با نیمرو: Bánh mì 

با صبحانه‌های تخم‌ مرغی کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

یکی از صبحانه‌های ویتنام شامل نان، نیمرو به همراه سوسیس و پیاز کاراملی شده است. در کنار این صبحانه چای سیاه داغ هم سرو می‌شود.

خاگینه تخم‌مرغ در لهستان : Jajecznica 

با صبحانه‌های تخم‌ مرغی کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

در سفر به لهستان حتما صبحانه‌های این کشور را تست کنید. این وعده شامل خاگینه تخم‌مرغ به همراه سوسیس است که با نام Jajecznica شناخته می‌شود.

صبحانه ونزوئلایی: پیراشکی Perico 

با صبحانه‌های تخم‌ مرغی کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

رایج‌ترین صبحانه در کشور ونزوئلا Perico است. برای تهیه این وعده تخم‌مرغ را با پیاز خاگینه می‌کنند و فلفل و گوجه‌فرنگی به آن می‌افزایند. این صبحانه با پیراشکی سرو می‌شود.

صبحانه عراقی باتخم‌مرغ: Makhlama Lahm

با صبحانه‌های تخم‌ مرغی کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

در عراق، گوشت چرخ‌کرده گوسفند یا گوساله را با ادویه مخصوص عراقی، پیاز، گوجه‌فرنگی، جعفری و پودر کاری تفت می‌دهند. هنگام سرو، یک عدد تخم مرغ روی آن می‌شکنند و بعد از بستن نیمرو آن را سرو می‌کنند.

صبحانه رایج مالزی با تخم‌مرغ: Nasi Lemak

صبحانه ملی مالزی دارای برنج پخته شده در شیر نارگیل است که روی برگ‌های کادی سرو می‌شوند. این غذا بدون تخم‌مرغ عسلی ، آنچوی، بادام‌زمینی سرخ‌شده، اسلایس‌های خیار و خمیر چیلی سرو نمی‌شود.

صبحانه مخصوص مکزیکی با نیمرو: Huevos Rancheros

این صبحانه کلاسیک از نیمرو، نان تورتیلا، سس سالسای تهیه شده از گشنیز، فلفل چیلی، پیاز و گوجه‌فرنگی تشکیل شده است. برای تکمیل این صبحانه در کنار آن آووکادو، برنج مکزیکی و لوبیای پخته شده نیز سرو می‌شود.

صبحانه آمریکایی با نیمرو: کوکوی سیب‌زمینی

صبحانه با تخم مرغ

آمریکایی‌ها یک صبحانه مخصوص دارند که از کوکوی سیب‌زمینی، نیمرو، سوسیس و بیکن تشکیل شده است.

صبحانه رایج ایران: املت گوجه‌فرنگی

صبحانه با تخم مرغ

این صبحانه بسیار خوشمزه از تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی تازه و کره تهیه می‌شود. در کنار آن نان تازه، ترشی کلم یا سبزی تازه نیز سرو می‌شود.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • شیرازی شهریور ۵, ۱۳۹۷

    مدتها پس انداز کردم رفتم تور ترکیه ثبت نام کردم با دوستم. بعدش هزینه هاش با ارز مسافرتی یر به یر شد چون یه هتل نسبتا خوب انتخاب کرده بودیم
    تو بوفه صبحانه ی هتل تخم مرغو چند جور سرو میکردن. یکی اب پز بود. یکی دیگه کالباس یا سوسیسو به صورت خیلی باریک به قطر حدودا نیم سانتی متر و طول یک سانتی متر ریز میکردن بعد با تخم مرغ قاطی میکردن و بعدم تخم مرغ رو هم میزدن و نمک و فلفل قاطی میکردن و بعدم نیمرو میکردن هر دو طرفشو. یکی دیگه این بودش که هفت هشت تا مواد مختلف انواع سبزیجات و تخم مرغ ریز و غیره گذاشته بودن که انتخاب میکردی و به اشپز میگفتی بعدم تخم مرغو باهاش قاطی میکردن و بعدم میپختن.
    هتلش عجب هتلی بودا. کل تور با پرواز پگاسوس و چهارشب اقامت تو هتل شد سه میلیون و خورده ایی. این خورده اییش برا رفتن تا فرودگاه امام بودش. هتل یه اتاق خیلی بزرگ پر از وسایل باشگاه. زیرزمینم دوتا سونا بخار و خشک. یه اتاق بزرگم به صورت حوض درست کرده بودن توش مینشستیم. ابشم جاری بود. از اینور اب میومد از اونور میرفت. ادمو ریلکس میکرد
    اتاقا همه تمیز. اولش باورم نمیشد با این پول میشه چنین هتلی رفت.