بولینگر بی ۱: اولین خودرو برقی آفرود تماماً آمریکایی با قابلیت های وانت و لندروور

بولینگر بی ۱: اولین خودرو برقی آفرود تماماً آمریکایی با قابلیت های وانت و لندروور

خودرو برقی زمخت و پرقدرت «بولینگر بی ۱» (Bollinger B1) بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است. بر اساس گزارش مجله roadandtrack، تاکنون بیش از ۱۹.۰۰۰ دستگاه از این خودرو قدرتمند تماماً الکتریکی آفرود پیش خرید شده است. کمپانی سازنده، بولینگر موتورز، قیمت این خودرو برقی را نیمه دوم سال ۲۰۱۸ اعلام کرده و سپس واگذاری ها را شروع خواهد کرد. برنامه ریزی اولیه این است که تولید انبوه خودرو بولینگر بی ۱ در سلا ۲۰۱۹ آغاز شده و در سال ۲۰۲۰ به اولین مشتریان تحویل داده شود.

خودرو برقی آفرود بولینگر

این غول پرقدرت دارای یک باتری بزرگ ۱۲۰ کیلوواتی است که در طول دو ساعت تماماً شارژ خواهد شد. ظرفیت باری این خودرو ۵.۰۰۰ پوند وزن (۲.۲۶۸ کیلوگرم) و ظرفیت بکسل کردن آن نیز ۷.۵۰۰ پوند (۳.۴۰۲ کیلوگرم) خواهد بود. شما می توانید نسخه های باتری دار برقی هر گونه خودرویی را خریداری کنید اما تنها چیزی که نمی توانید بخرید یک کامیون یا وانت برقی است. وزن و قابلیت های ایرودینامیک موضوعاتی بسیار مهم در این زمینه هستند اما ویژگی های گشتاور بالا و نیاز به مراقبت کمتر در موتورهای الکتریکی باعث شده که آن ها بتوانند همه کارکردهای لازم برای وانت ها را داشته باشند.

بدین ترتیب می توان گفت که بولینگر بی ۱ نسخه الکتریکی شده لندروور دفندر (Defender) است. رابرت بولینگر، سازنده این خودرو برقی آفرود، خودروی خود را طوری ساخته که ترکیبی از لندروور دفندر و خودرو تسلا مدل اس به نظر می رسد. دو موتور الکتریکی این خودرو الکتریکی بیش از ۳۶۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۴۷۲ پوند بر متر (۲.۱۰۰ نیوتن بر متر) تولید می کند که برخلاف جیپ رنگلر، شتاب این خودرو الکتریکی آفرود را در در عرض ۴.۵ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت خواهد رساند.

خودرو برقی آفرود بولینگر

موتورهای این خودرو بسیار قدرتمند و منحصر بفرد بوده و از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک (hydropneumatic) در آن ها استفاده شده است؛ رویکردی که روزگاری توسط شرکت سیتروئن به طور عمده مورد استفاده قرار می گرفت.

خودرو برقی آفرود بولینگر

دلیل استفاده از این سیستم داشتن ظرفیت باری قابل توجه برای این خودرو است زیرا بولینگر بی ۱ در حالت خالی و مملو از بار نیز حرکت یکسانی خواهد داشت. سازندگان این خودرو برقی در واقع یک SUV نسبتاً کوچک را به وانتی سبک تبدیل کرده اند.

خودرو برقی آفرود بولینگر

این موضوع بسیار مهم است زیرا این خودرو هیچ ایربگی ندارد اما در صورتی که جایگزین لندکروزرهای قدیمی یا پیکاپ ها شود با یا بدون ایربگ، خودرویی ایمن محسوب خواهد شد. البته کمپانی سازنده قصد دارد که این خودرو چهار سرنشینه را مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی کشورهای ایالات متحده، کانادا، کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزیلند بسازد.

شاسی بولینگر بی ۱ اغلب از آلومینیوم ساخته شده و با استفاده از تیرک های فولادی بسیار محکم تقویت شده است. علاوه بر این به خاطر داشتن موتورهای الکتریکی، بولینگر بی ۱ هیچ صدایی در هنگام روشن شدن و حرکت کردن تولید نمی کند. فضای داخلی خودرو زیاد نیست و داشبورد صاف آن با تعدادی دکمه ساده تزیین شده است. صندلی ها بسیار زیبا و راحت طراحی شده و یک سدان اسپرت بسیار لوکس تر از ماشین های شاسی بلند هم رده به نظر می رسد. قسمت عقبی سقف بولینگر بی ۱ قابل برداشته شدن بوده و بدین ترتیب می توانید آن را به شکل یک جیپ اسپرت نیز دربیاورید.

خودرو برقی آفرود بولینگر

حتی صندلی های عقب را نیز می توان برداشت و این خودرو را به یک پیکاپ با ظرفیت و فضایی بیشتر تبدیل کرد. در سراسر کابین نیز پریزهای ۱۱۰ ولتی وجود دارد و می توان از نیروی الکتریسیته باتری های برای شارژ کردن وسایل خود در هنگام پارک کردن نیز استفاده کنید. در ابتدا این خودرو با یک باتری ۶۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعته مجهز خواهد شد که بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ مایل مسافت را با یک بار شارژ باتری طی خواهید کرد.

خودرو برقی آفرود بولینگر

در حالی که ۴ سال از شروع طراحی و ساخت خودرو برقی بولینگر بی ۱ می گذرد اما به گفته بولینگر، باید دو سال دیگر نیز برای عرضه شدن این خودرو در مقیاس گسترده صبر کرد. بدین ترتیب بعد از دهه ها انتظار، ساخت خودرویی با ظرفیت بار بالا مانند یک وانت پیکاپ قدرتمند و قابلیت های آفرودی مانند بهترین جیپ ها و لندروورها که تماماً در ایالات متحده ساخته شده باشد به واقعیت بدل شده است.

با سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

جنرال موتورز از جدیدترین خودرو نظامی خودران با سوخت هیدروژنی رونمایی کرد

سهام شرکت های «ایران خودرو»، «زامیاد»، «پارس خودرو» و «ساپیا» چقدر می ارزد؟

منبع: popularmechanics
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود