جزییات روند جدید صدور روادید آلمان در تهران

راهنمای دریافت ویزا گردشگری آلمان

جزییات روند جدید صدور روادید آلمان در تهران

آلمان ، یکی از مقصدهای گردشگری و تحصیلی و مهاجرتی ایرانیان در اروپا، اخیرا سیستم جدیدی را برای ارائه خدمات به هموطنان معرفی کرد. این سیستم که عملیاتی شبیه کارگزاری هندی وی اف اس گلوبال مستقر در پاساژ پالادیوم زعفرانیه تهران و کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در مرکز خرید گالریا ولنجک دارد، تلاش می کند تا روند صدور درخواست روادید گردشگری آلمان را برای متقاضیانی ایران تسریع و تسهیل کند. ارایه درخواست روادید شنگن برای سفر شما به آلمان از این پس راحت تر خواهد شد. اما توجه کنید که کارگزار، تنها رابط سفارت است و هیچ نقشی در صدور روادید ندارد.

سفارت از تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ با شرکت خدماتی VISAMETRIC (شرکت رهیاب گذر آرتا) جهت مشتری مداری بیشتر و تسهیل ارایه درخواست روادید اقامت کوتاه مدت تا حداکثر ۹۰ روز در آلمان (روادید شنگن)، همکاری خواهد کرد. ویزامتریک از تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ درخواست های روادید شنگن را در مرکز درخواست روادید خود که زیر نظر سفارت فعالیت می کند، می پذیرد.

نشانی مرکز درخواست روادید ویزامتریک عبارت است از: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، پلاک ۱۳۷،ساختمان شیرازی، طبقه اول، کدپستی: ۱۵۱۳۹۳۳۱۳۴. سفارت آلمان در تهران همچنان طبق روال گذشته درخواست شما را بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد کرد. ویزامتریک عودت گذرنامه را برعهده خواهد داشت، بدون تأثیر گذاری و نقشی در تصمیم گیری و یا اطلاع از دلایل صدور و یا رد روادید.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تحصیل مجانی در آلمان

در ارتباط با تعیین وقت و ارایه درخواست برای روادید ملی جهت اقامت بلند مدت بیش از ۹۰ روز در آلمان (به عنوان مثال برای تحصیلات دانشگاهی، کار و یا پیوست به خانواده) تغییری صورت نمی گیرد. ثبت نام جهت تعیین وقت، تعیین وقت و ارایه درخواست کماکان انحصاراً نزد سفارت صورت می گیرد.

در صورتی که از سوی سفارت وقت ارایه درخواست روادید شنگن دریافت نموده اید، چه کار باید انجام دهید؟

در صورتی که از سوی سفارت تاریخ دقیق وقت ارایه درخواست روادید شنگن خود را دریافت نموده اید، لطفاً درخواست خود را در تاریخ و ساعت اعلام شده نزد بخش روادید سفارت آلمان ارایه دهید.

در صورتی که از طریق سایت اینترنتی سفارت نسبت به گرفتن وقت برای ارایه درخواست روادید شنگن اقدام نموده اید، اما هنوز وقتی به شما اعلام نشده است، چه کار باید بکنید؟

در صورتی که از طریق سایت اینترنتی سفارت نسبت به گرفتن وقت برای ارایه درخواست روادید شنگن اقدام نموده اید، اما هنوز وقتی به شما اعلام نشده است، از سوی سفارت مطلع خواهید شد که درخواست تعیین وقت شما به ویزامتریک محول شده است. ویزامتریک شما را از وقت تعیین شده خود جهت مراجعه به مرکز درخواست روادید ویزامتریک مطلع خواهد ساخت. ویزامتریک وقت های مربوطه را به ترتیب ثبت درخواست وقت ارایه خواهد نمود.

در صورتی که هنوز نسبت به گرفتن وقت جهت ارایه درخواست روادید شنگن اقدام ننموده اید، چه کار باید انجام دهید؟

لطفاً از تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ به بعد جهت گرفتن وقت برای ارایه درخواست روادید شنگن به ویزامتریک مراجعه نمایید.

ساعت کاری سفارت آلمان در تهران

  • روزهای یک شنبه، چهار شنبه و پنج شنبه، ازساعت ۷/۰۰ تا ۱۵/۳۰
  • روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۷/۰۰ تا ۱۶/۰۰
  • ساعات کار سفارت در ماه های جولای و آگوست: یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۷/۰۰ تا ۱۴/۳۰
  • سفارت در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.
  • ساعات کار بخش تأیید مدارک: یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۰/۳۰ (با تعیین وقت قبلی)

تلفن بخش روادید سفارت آلمان در تهران

F: +98 21 39 99 14 99
FAX: +98 21 39 99 18 60

اگر متقاضی دریافت روادید گردشگری از سفارت آلمان هستید، حتما مدارک مورد نیاز ویزا شنگن TYPE C را در نظر داشته باشید. ویزای شنگن TYPE D را NATIONAL می گویند که امکان اقامت بیش  از ۹۰ روز در آلمان را به شما می دهد. برای افزایش شانس دریافت روادید گردشگری آلمان تلاش کنید که مدارکی دال بر عزم جدی شما به ترک این کشور پس از انقضا زمان ویزا به  کنسول ارائه کنید و اصطلاحا کنسول را JUSTIFY (توجیه) کنید. گواهی تمکن مالی و ترجمه رسمی کلیه مدارک شغلی و تحصیلی و بیمه، شرط کافی برای دریافت ویزا تضمینی آلمان نیست.

حتما بخوانید: دلایل ریجکتی ویزا شنگن 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • کوروش شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

    شنیدم ژاپن میخواد کارگر خارجی وارد کنه. ایندفعه تمرکزشون رو کشورایی مثل هند و ترکیه و کشورای بافرهنگتره

    این قوم اریایی بلایی سر ژاپن و اروپا اورده حتی حاظر نیستن کارگر ایرانی استخدام کنن

    • علی زمانی شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

      سلام
      تمرکز اونها روی شایسته سالاری هست. ترک و لر و چینی براشون فرقی نداره

    • فالانکس شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

      دلخوش به همین نباشین
      معنویات شما رو متحول میکنیم
      فکر کردی منظورش چی بود؟ فکر کردی ما رو به بالا میرسونه؟ مردمی که از صدقه سری خاندان پهلوی تازه تونستن تو تاریخ ده هزار ساله رای بدن انتخاب کنن و انتخاب بشن سنتشون طی این سی سال تغییر نکردش. هنوزم این مردم دوست دارن غلام و نوکر و برده باشن تا اینکه ازاد باشن

      • علی زمانی شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

        صدقه سر خاندان پهلوی بود؟؟ انتخابات در نظام سلطنتی چه معنایی داره اون وقت!!؟؟! از اون حرفها بود