شرایط دریافت تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید

چگونه وام ۴ درصد با باز پرداخت ۵ ساله دریافت کنیم؟

شرایط دریافت تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید

صندوق کارآفرینی امید به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زا به متقاضیان واجد شرایط راه اندازی شده است و تسهیلات ارائه شده مشمول افراد بیکاری است که دارای مهارت بوده و توانایی انجام فعالیت و شروع کسب و کار را در رشته های خدماتی ،فنی ،کشاورزی و بازرگانی داشته باشند. شایان ذکر است متقاضیانی که فاقد مدارک دانشگاهی یا گواهینامه فنی و حرفه ای مرتبط باشند، واجد شرایط دریافت تسهیلات از صندوق نبوده و ثبت نام افراد فوق الذکر جز اتلاف زمان و هزینه و کندی کار سایر متقاضیان ثمری در پی نخواهد داشت. نرخ کارمزد تسهیلات اعطایی به واجدان شرایط ۴ درصد و مدت زمان بازگشت نیز ۶۰ ماه است.

لذا پیشنهاد م گردد نخست دستورالعمل ذیل را با دقت مطالعه نموده تا در صورت تطبیق وضعیت شما با شرایط صندوق عمل ثبت تان را آغاز نمائید. از آنجائی که در ثبت نام موقت اصل بر اعتماد به متقاضیان است، لذا انتظار می رود متقاضیان گرامی با دقت و صداقت کامل نسبت به تکمیل پرونده اقدام نمایند. بدیهی است در مراحل بعدی مستندات لازم جهت اثبات مندرجات اعلامی از جنابعالی اخذ می گردد.

صندوق کارآفرینی امید
سایت صندوق کارآفرینی امید

اصطلاحات در تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید

الف: کسب و کار: عبارت است از هر گونه فعالیت اقتصادی که منجر به کسب درآمد برای صاحب یا صاحبان آن شود.
ب: خود اشتغالی و خویش فرمایی: نوعی از اشتغال که در آن فرد مالکیت و مدیریت کسب و کار خود را عهده دار باشد و می تواند علاوه بر خود برای افراد دیگری نیز ایجاد اشتغال کند.
پ: کارفرمایی و کارآفرینی: نوعی اشتغال که در آن فرد مالکیت و مدیریت کسب و کار خود را عهده دار باشد و می تواند علاوه بر خود برای افراد دیگری نیز ایجاد اشتغال کند.
ت: تسهیلات/وام: منظور از تسهیلات در این دستورالعمل، وام قرض الحسنه صندوق می باشد.
ث: درخواست تسهیلات: اعلام کتبی نیاز به تسهیلات اشتغال صندوق در چارچوب ضوابط که از سو اشخاص حقیقی یا حقوقی صورت می گیرد.
ج: طرح : عبارت است از فعالیت اقتصادی که در جهت رسیدن به اهداف خاصی انجام می پزیرد.
چ: راه اندازی: عبارت است از تهیه مقدمات و انجام اقدامات لازم برای اجرایی کردن طرح و شروع فعالیت کسب و کار.
ح: برنامه کسب و کار: برنامه کسب و کار روش اجرای یک فعالیت تجاری، اقتصادی و خدماتی در یک دوره زمانی مشخص را بیان می کند که شامل بخش های گوناگون از جمله بازاریابی، توجیه فنی، مالی و اقتصادی طرح می باشد.
خ: سبد مشاغل: مجموعه ای از انواع کسب و کار در یک منطقه جغرافیایی.
د: بررسی در خواست: عبارت است از تطبیق شرایط در خواست کنندگان با شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده از سوی صندوق.
ذ: وام گیرنده: هر شخص حقیقی یا حقوقی که در قالب ضوابط از صندوق وام دریافت نماید و به صندوق بدهکار شود.
ر: پرونده تسهیلاتی: کلیه اوراق، مستندات، مکاتبات و مصوبات پرداخت تسهیلات به وام گیرندگان که به صورت متعارف یا مکانیزه و الکترونیکی درصندوق نگهداری می شود.
ز: آورده: عبارت است از بخشی از سرمایه و یا امکانات راه اندازی کسب و کار که توسط وام گیرنده بصورت نقدی و یا غیر نقدی تامین و به مصرف اجرای طرح می رسد.

ماده ۲– اعطای آن دسته از تسهیلات اشتغال که صندوق بر اساس تفاهم نامه ها یا قراردادهای عاملیت توزیع آنها را عهده دار می گردد با رعایت این دستور العمل مطابق بخشنامه های مربوطه انجام می شود.

ماده ۳- گروه هدف عبارتند از متقاضیان بیکاری که توانایی انجام فعالیت اقتصادی را دارند ولی توانایی تهیه مکان اجرای طرح، ابزار و سرمایه لازم را ندارند. براساس تعریف فوق افراد بیکار، فارغ التحصیلان دانشگاهی، دارندگان مدارک فنی و حرفه ای، خانواده شهدا و ایثارگران، مبتکران و نوآوران، زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست با تایید مراجع ذیصلاح در اولویت می باشند.

ماده ۴- اعطای تسهیلات صندوق در بخش خرد با اولویت طرح های ایجادی در زمینه خانگی، خویش فرمایی و کارآفرینی تا ۱۰ نفر کارکن می باشد. سهمیه اعتبار توزیع شده کسب و کار های این ماده در ابتدای هر سال تعیین و ابلاغ می گردد.

ماده  ۵ – معرفی متقاضی از سوی هر سازمان، نهاد و یا مقامی نافی شرایط و ظوابط صندوق نبوده و معرفی شدگان حتما باید واجد شرایط ظوابط و دستورالعمل صندوق باشند.

شرایط عمومی و اختصاصی دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

الف- شرایط عمومی به شرح زیر است:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (برای آقایان)
  3. عدم استفاده قبلی از تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید
  4. بیکار بودن یا اشتغال به صورت شاگردی/ کارگری در یک کسب و کار خوداشتغالی و در هر صورت نداشتن بیمه اشتغال تبصره- در صورت داشتن بیمه کارفرمایی و اجباری باید بیمه حذف و یا تبدیل به بیمه خویش فرمایی گردد.
  5. داشتن مجوزهای مورد نیاز طرح از مراجع ذیصلاح.
  6. عدم اشتغال در دستگاه های دولتی و عدم دریافت حقوق باز نشستگی و نیز عدم اشتغال در شرکتها و موسسات غیر دولتی در زمان دریافت تسهیلات.
  7. دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداگثر ۵۰ سال.

ب- شرایط اختصاصی به این شرح است:

  1. عدم تناقض کسب و کار متقاضی با سبد کسب و کارهای اعلام شده برای منطقه – استان، شهرستان، بخش، شهر یا روستا
  2. سکونت در محل اجرای طرح.
  3. عدم اشتغال به تحصیل تمام وقت.
  4. لزوم داشتن مدارک تحصیلی و مهارتی مرتبط با کسب و کار پیشنهادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش دولتی و یا خصوصی مورد تایید دولت ( وزارت علوم و سازمان آموزش فنی و حرفه ای) و یا گواهی سابقه تجربی معتبر به تایید کارفرما
  5. زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست. پرداخت تسهیلات به زنانی که همسرشان شاغل می باشند ممنوع است (باستثنای کارآفرینان دارای ایده های نو)
  6. داشتن ایده برای شروع فعالیت.
  7. داشتن توانایی مدیریت برای اداره کسب و کار

انواع کسب و کار

کسب و کار خانگی : آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد. سقف این تسهیلات صندوق در این حوزه ۵۰ میلیون ریال است.

خویش فرمایی و خود اشتغالی: نوعی از اشتغال که در آن فرد مالکیت و مدیریت کسب و کار خود را عهده دار باشد و می تواند علاوه برخود برای افراد دیگری نیز ایجاد اشتغال کند. در صورتیکه این کسب و کار برای خود مالک/ مدیر و یک شاگرد ایجاد شغل نماید، از نوع خود اشتغالی خویش فرمایی می باشد  سقف تسهیلات صندوق در این حوزه ۱۵۰ میلیون ریال است.  

کارفرمایی: نوعی از اشتغال که در آن فرد مالکیت و مدیریت کسب و کار خود را عهده دار باشد و علاوه بر خود برای افراد دیگری نیز ایجاد اشتغال می نماید. چنانچه برای افرادی دیگر بعنوان کارگر نیز ایجاد اشتغال بنماید، از نوع کارفرمایی خواهد بود. در این نوع اشتغال، دو یا چند نفر می توانند در قالب اشخاص حقوقی بصورت شراکتی یا تعاونی نسبت به راه اندازی یک کسب وکار مبادرت نمایند.

کارآفرینی : به فعالیت هایی کارآفرینی گفته می شود که منجر به ارائه کالاهای جدید یا ارائه روش جدید در فرآیند تولید یا گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید یا ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی میشود. کارآفرین می باید صاحبان سرمایه را در خصوص مطلوبیت نوآوری خویش متقاعد سازد.

تعاونى: یک اجتماع مستقل از افرادى است که به طور داوطلبانه براى رفع نیازها و آرمان هاى مشترک اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى خود به وسیله یک بنگاه اقتصادى با مالکیت مشترک و نظارت مردمى گرد هم مى آیند.

  نحوه بررسی درخواست های تسهیلات

انواع درخواست های متقاضیان به دو بخش درخواست های مستقیم و غیرمستقیم تقسیم بندی میشود. در خواستهای مستقیم مربوط به افرادی است که راسا به صندوق مراجعه نموده و نسبت به تحویل در خواست و مدارک مورد نیاز به صندوق اقدام و یا در سایت ثبت نام می نمایند و درخواست های غیر مستقیم، متقاضیان معرفی شده از طریق نهادهای مختلف می باشند که با عقد تفاهم نامه با صندوق همکاری می کنند و نیز افراد معرفی شده از طرف مقامات ( سفرهای استانی هیات دولت و سایر مقامات کشوری و استانی.(

سقف تسهیلات و نرخ کارمزد صندوق کارآفرینی  امید

  • حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال می باشد.
  • حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خویش فرمایی و خود اشتغالی تا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال می باشد.
  • مدت باز پرداخت تسهیلات اعطایی با احتساب دوره سازندگی و تنفس برای کلیه طرح ها اعم از: تولیدی، خدماتی و خانگی حداکثر ۵ سال تعیین می گردد.
  • تسهیلات صندوق بسته به نوع کسب و کار به صورت ماهانه، فصلی (سه ماهه) و سالانه با اقساط برابر قابل تقسیط می باشد.
  • دوره تنفس و سازندگی برای مشاغل خانگی حداکثر ۳ ماه، خویش فرمایی ۴ ماه می باشد.
    تبصره: دوره تنفس برای تقسیط فصلی حداکثر سه ماه و تسهیلات با دوره های تقسیط سالانه فاقد دوره تنفس است.
  • تسهیلات صندوق بصورت قرض الحسنه بوده و نرخ کارمزد آن ۴ درصد است.

تبصره: کارمزد دوره تنفس و فواصل پرداخت ها مرحله ای در زمان پرداخت وام اخذ می شود و اصل وام و کارمزد دوره  باز پرداخت به تعداد اقساط تقسیم و بورت اقساط وصول می گردد

تضمینات

تضمینات مورد قبول برای پرداخت تسهیلات صندوق به شرح زیر می باشد:
تضمینات مورد نیاز برای تسهیلات به ازای هر ۵۰ میلیون ریال یک نفر ضامن کارمند رسمی دارای گواهی کسر حقوق و یا معادل آن مطابق دستور العمل صندوق

  • اخذ چک و سفته معادل ۱۵۰ درصد تسهیلات اعطایی.

تبصره: ظهر چک و سفته می بایست توسط ضامنین امضاء گردد.

نظارت پس از پرداخت

نظارت عبارت است از پایش عملکرد دریافت کننده تسهیلات از نظر اجرای تعهدات مندرج در مدارک مرحله بررسی در خواست و قرارداد فی ما بین (صندوق و فرد) در طول دوره قرارداد که در اشکال زیر انجام می گیرد

  • نظارت اولیه
  • نظارت ادواری
  • نظارت بصورت فصلی.

تجارب خود را در دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید ارائه کنید. 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵۴ نظر

ورود

  • مجید اسفند ۱۳, ۱۳۹۷

    شرکت ما ۱۳ ماه هست که داره فرآیند دریافت وام رو طی می کنه. حداقل ۴ ماه طول می کشه تا طرح تون تایید بشه. ضمانت هم که خودش پروژه است.
    برای ۱۰۰ میلیون وام مجبور شدیم ۲۰۰ میلیون تومن خونه رو ببریم رهن بانک به علاوه اینکه ۱۳۴ میلیون از ضامن چک بدون تاریخ و بدون بابت گرفتن.
    ۸ ماه هست که ۲۰ میلیون پول نقد سپرده گذاری کردیم.
    حداقل ۲ میلیون برای محضر و کارشناسی ملک و تردد به صندوق خرج شده
    الانم متوجه شدیم اسمش ۴٪ هست عملا داریم ۱۲٪ بهره میدیم چون بازپرداخت ۱۰۰ میلیون در ۳ سال شده ۱۳۴ میلیون!
    خلاصه از حرف تا عمل فاصله زیاد هست.

    دوستانی که قصد دارن از این وام‌ها دریافت کنند برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند.
    ما که هنوزم وام رو نگرفتیم 😐

    • اباذرمنوچهری مهر ۱۸, ۱۴۰۰

      کلا پارتی اینا همش حرف مفته توجمهوری اسلامی هیچکس کارشودرست انجام نمیده همش دنبال رشوه هستند دزدن. من امروز رفتم دنبال یه وام یک میلیاردتومانی وکارگاه هم داشتم میتونستم یع تولیدی راه بیاندازم حداقل۵نفرکارککند اما چون پارتی نداشتم رد کردند

  • زینب اسفند ۱۹, ۱۳۹۷

    با سلام
    سال ۹۲ بود که پس از گذشتن از ۷ خان که چه عرض کنم ۷۰ خان رستم با مصیبت و تلاش زیاد موفق شدم وام ده میلیونی از صندوق کارافرینی امید دریافت کنم و اونموقع تو شرایط بحرانی و سختی بودم. گرچه خیلی دشوار بود ولی همین وام کمک خیلی بزرگی بود که تونستم مسیر زندگیم رو عوض کنم و اولین پله های موفقیت رو طی کنم الان خداروشکر کسب وکاری و درامدی دارم که زندگیم رو میچرخونم و اینو مدیون صندوق کارآفرینی امید هستم . فقط اگه بابت ضمانت اینقدر سختگیری نبود خیلی خوب بود . خدا قوت

    • حسن فروردین ۸, ۱۳۹۸

      سلام چکاری انجام دادین لطفن جواب

    • سایه آبان ۲۶, ۱۳۹۹

      پدر ادمو در میارن که یه وام بدن ، اونم چی وامی که برای تولید اشتغاله
      متاسفم برای مملکتی که اسم سال و میزاره جهش تولید و هیچ کار دیگه ای نمیکنخ

  • زینب اسفند ۱۹, ۱۳۹۷

    با سلام
    سال ۹۲ بود که پس از گذشتن از ۷ خان که چه عرض کنم ۷۰ خان رستم با مصیبت و تلاش زیاد موفق شدم وام ده میلیونی از صندوق کارافرینی امید دریافت کنم و اونموقع تو شرایط بحرانی و سختی بودم. گرچه خیلی دشوار بود ولی همین وام کمک خیلی بزرگی بود که تونستم مسیر زندگیم رو عوض کنم و اولین پله های موفقیت رو طی کنم الان خداروشکر کسب وکاری و درامدی دارم که زندگیم رو میچرخونم و اینو مدیون صندوق کارآفرینی امید هستم جدیدا هم اس ام اس اومده روی گوشیم که در صورت گرفتن پوز از صندوق مجددا وام بهم تعلق میگیره فقط اگه بابت ضمانت اینقدر سختگیری نبود خیلی خوب بود .باسپاس. خدا قوت

  • جواد شاهوار خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

    بنظرم بعید میاد

    • حکیم الزرکانی آبان ۲۴, ۱۴۰۰

      ای روزگارحرامه جونیمون توایران خرج کنیم بنظرمن بابت خارج از ایران زندگی کردکشوری که بمن اهمیتی میده جانم رافداخاکش میکنم توایران این حرف بزنی میگن سیاسیه بگیردش بیارش تااعدامش کنیم من توش موندم کشوری که جمیعت هشتادوسه میلیون نفرهستندضلم توچششون میبینن ولی نمیتوانن حرفی بزنن واقعاشرم آوراست

  • بابک شاهوار خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

    شما که نمیخواهید وام بدهید چرا الکی مردم رو مسخره میکنید . داداش پول سهم نفت خودمونو بدید وام نمیخواهیم .۱۰۰۰ سال دیگه با این روش ایران ما ایران نمیشه. لطفا کمی به کشورهای دیگه نگاه کنید در خصوص تخصیص وام به کار آفرینان بعد کمی خجالت بکشید

    • غزل خرداد ۱۸, ۱۳۹۸

      اره به خدا گند زدن به زندگیامون ….. فقط بلدن اختلاسای چند هزار میلیاری کنن مردمو خر فرض کردن اشغالای حروم خوار ،من الان برم دزدی خونه ی یه ادم معمولی سریع پلیسا میفهمن و به هفتاد روش سامورایی گیرمون میندازن بعد چطوری طرف اختلاس خدا تومنی میکنه بعد ک رفت خارج گم و گور شد تازه میفهن اره اختلاس شد…. حالا برا یه وام چند میلیونی عزراییل بنده خدارو میارن جلو چشممون … یعنی چی ک برا هر پنج میلیون یه ضامن میخوان این مسخره بازیا یعنی چی …. من تا الان تو عمرم وام نگرفتم حتی وام ازدواجم فقط بخاطر ضامن حالا اومدم میخوام وام فنی و حرفه ای بگیرم اول ک میگن اصلا امسال ک سال ۹۸ معلوم نیست وامی میدن یا نه بعدم ازین سایت فهمیدم برا هم پنج تومن یه ضامن میخواد، یعنی من بخوام ۵۰ تومن وام بگیرم باید ده تا ضامن بیارم !!!!! من تو یه ضامنش موندم …. خدا لعنتتون کنه با این قوانین مسخرتون … تازه اونم اگر پنجاه تومن بدن ..تورو خدا خودتون یکم فکر کنین ببینین دارین با ما مردم چیکار میکنین فاسدای ظالم

      • سامان تیر ۱, ۱۳۹۸

        ما می خواستیم وام بگیریم اینجوری که همه دوستان میگن پوست همه رو کندن!

  • سعید خرداد ۲۱, ۱۳۹۸

    یعنی چی برا هر۵تومن یه ضامن میخوان مثلا بخوام۱۵ تومن بگیرم ۳تا ضامن از کجا بیارم تو یه دونش موندیم بخدا یعنی چی این کارا بخدا ظلمه در حق مردم

  • علیرضا تیر ۳۱, ۱۳۹۸

    این شرایطی که اینها گذاشتن رو اگه من داشتم به خودی خود شاغل بودم بیکار نبودم دیگه
    چخبرتونه یه وام میخواین بدین همچین شرایط گذاشتین انگار ازدواجی چیزی قراره صورت بگیره:/

  • بابک حضرتی مرداد ۱۲, ۱۳۹۸

    سلام به بانک دروغ آفرین جمهوری اسلامی
    یک بار مااسم نوشتیمو باکلی سرکارموندگی بلاخره ماروخواستن مراجعه کردم وتوضیح دادم که ساحب چندتادستگاه جهت کارچاپ هستم میخوام جایی روبگیرم که کارموتوسعه بدم فردی که کاملامعلوم بودجانمازآب کشیده بود وتسبیح به دست گفت مابه کسایی وام میدیم که دستگاه میخوان بخرن وچیزی ندارن باوجوداینکه کاملاتابلوبود که ..شعر میگه من گفتم باشه ممنون وچندماه بعد فقط محض حال گیری دوباره با روش دیگه ای اسم نوشتمو بازهم رفتم برای سوال جواب پس دادن که واموبرای چی میخوام این سری گفتم صنعت ندارم دستگاهی ندارم ولی کاربلدم میخوام دستگاه بگیرم وجاهم دارم میخوام کسبوکار راه بندازم توجواب گفت(مابه کسایی وام میدیم که دستگاه داشته باشن وکسبوکارداشته باشن بخوان کارشونوگسترش بدن)بماند که چه جوابی بارشون کردم اما عزیزان این راهش نیست شما روزی جواب همه این کثافت کاریاروپس خواهی دادمردم همه محترم هستن شماکه از سرمزرعه یاداخال طویله میای رو صندلی میشینی باید جواب درست به مردم بدی ماها نه مسخره هستیم ونه مثل شما بانک کارآفرین روبه حداقل ۱۰۰۰نفرمن توضیح دادمو گفتم که سرتاپاش ..شعره ودروغه البته خب تواین مملکت بیشترازاین هم انتظاری نیست واوناییم که وام گرفتن باورکنن به بانک مجبوربوده که بهتون بده چون بایدبلاخره آماربده که پولای یامفت کجارفته
    درکل پیگیر نشید و وقت حروم نکنید چون خداشاهده رسمامسخرتون میکنن .اگر دزد هستیدوکلاه بردارو شایدبتونیدوام بگیریدولی اگه انسان هستیدوبفکربهتون وام نمیدن.اوناییم که گرفتن که داستانشونم گفتم وخوش بحالشون.

  • بهنام بقاپور مرداد ۱۶, ۱۳۹۸

    خوب نامردا من الان ارشد میکانیکم کلی دستگاه مفید اختراع کردم که تولید انبوهش کنم پول دربیارم چرا حتما باید خدمت رفته باشی یا معاف منی که تحصیل میکنم جزو مردم ایران نیستیم یه وام میخوام کارمو راه بندازم چند نفرو ببرم سره کار

  • محسن شهریور ۲, ۱۳۹۸

    وام اشتغتالزایی کجا بود….مملکت ما ازین بهتر نمیشه
    صاحب نداره

  • ثمین مهر ۳۰, ۱۳۹۸

    خدا خیرتون بده که کامنت میذارید.من خیلی از کامنتا استفاده میکنم.ازتون ممنونم و بسیااااار متاسف بابت جامعه ای که دزدبازار شده اون وقت حق مسلم مردم شو نمیده!!!هرکی با رای این مردم بدبخت به هرجا میرسه اولین چیزی که فراموش میکنه اینه که قرار بوده بخاطر همین مردم بیاد وسط گود و از حقشون دفاع کنه!!!این جامعه و مملکت فقط با حضور امام زمان(عج)اصلاح میشه….اللهم عجل لولیک الفرج

  • امیر آبان ۱, ۱۳۹۸

    من ۳۰ میلیون گرفتم ۳سال پیش…جد وآبادمو اوردن جلو چشمم…تازه بعد از اثبات بدبخت بودن و نیاز داشتن و طرح توجیهی و ضامن هایی که باب میلشان باشد باید ۲۰%از پول رو بریزی حسابشون و بعد هم تو سه مرحله پول رو میدن…انگار دارن وام میلیاردی میدن واسه هر مرحله بازرس میاد که تایید کنه…من وسط کار به غلط کردن افتادم رفتم پول نزول کردم پول کثیفشون رو انداختم جلوشون…اتفاقا خیلیم برکت پول نزول از پول اینها بیشتر بود هیچ منتیم سرم نذاشتن

  • سها آبان ۱۱, ۱۳۹۸

    هر ۵میلیون تمن ۱ ضامن کارمند با گواهی حقوق؟؟؟؟ خب راحت بگید وام نمیدیم چرا مردم رو به بازی میگیرین؟ اینجور میخواین کمک کنید جوونا شاغل بشن؟

    • محسن آبان ۱۷, ۱۴۰۲

      سلام نه به بانک های سودجو و نزول خور …..بلکه سلام به هموطنان عزیزم که امیدوارم یاد خدا مرحمی بر زخم ها و ناراحتی های شما عزیزان باشد .جوانی هستم لیسانسه و ۵ سال سابقه کار در آموزش و پرورش و اهل روستا …یه خانواده ۵ نفری هستیم که به خاطر وضعیت بد اقتصادی و نداشتن شغل تحت حمایت کمیته بودیم…یه نامردی از استان اومد شد رئیس کمیته ما رو از تحت حمایت اخراج کرد و بهمون قول وام ۱۵۰ میلیونی با بهره ۴ درصد داد…الان که رفتم ۷۰ خان رستم رو طی کردم تازه فهمیدم با سود ۱۳ درصد هست..وباید ۱۵۰ تومن را ۲۱۳ میلیون باید برگردونم و ۱۵ میلیون هم قبل از وام دادیم و سپرده کردن و بابت ضمانت هم از سه ضامن سه تا چک سیصد میلیونی که ۹۰۰ میلیون میشه رو به عنوان ضمانت گرفتن….حالا خودتون قضاوت کنید؟فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه؟

  • فرشید عرب آذر ۱۲, ۱۳۹۸

    نظر بنده اینه که واقعا برای من که کار آفرین هستم و تا الان ۷۰۰نفر نیروی استند بای جذب کردم و همگی چشمانشون به دست ماست باید بیام و چرندیاتی رو بخونم که باعث میشه ازینکه عضوی ازین سیستم هستم واقعا از خودم بدم بیاد معذرت میخوام از صندوق امید یه وقت ورشکسته نشید خجالت آور نیست واقعا ۵میلیون وام خود اشتغالیتون اصلا تا منزل وام گیرنده میرسه که بخواهد با اون اشتغال هم ایجاد بکنه تازه بخاطرش،هزار تا فیلتر رو عبور کنه اعتبار و آبروش رو واسه ضامن بگذاره وسط واقعا برای ۵یا ۱۵ میلیون آنوقت فاضلاب زاده های پست فطرت میلیارد دلار میلیارد دلارها رو چنان مثل جارو برقی میخورن میره من به شما و مردمم میگم ما را به الطاف شما نیاز نیست شر میرسانید همین فقط سنگ ندارید در کار یک نفر که میخواد برای هموطنانش ایجاد شغل بکنه ایجاد مزاحمت نکنید ۵میلیونهاتونم یه کاسه کنید بدید به سرگروهتون یه جا بخوره لا اقل بجاییش شاید برسه ۵میلیون هههه شرم آور ببخشید اگر حرف حق تلخ است لطفا منتشر کنید بگذارید مردم بخوانند و دل نبودند به این طرحهایی که دولت نااعتدالی و نا امیدی برای بستن دهان مردم مصوب میکند جمع کنید این خان گدا پروری را

  • شهریار آذر ۱۳, ۱۳۹۸

    این همه نوشته. دوکلمه حرف حساب بگید. وام میدید یا نه این همه توضیح نمیخواد بدبد

  • علی آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    با عرض سلام به دوستان، تجربه ۶ ساله من میگه لطفا سراغ وام صندوق کار آفرینی امید نرید چون به قطع یقین و تجربه، کاملا دروغ و سر کاریه. اینقد اذیتتون میکنن که پشیمون میشید، اینقد ازتون ضامن میخوان که آدم میگه ولش کن بابا از کجا این همه ضامن بیارم، اینا به هرکی آشنا باشه وام میدن، کجا سال رونق تولید و حمایت از کار آفرینی، همش دروغه، راه باز میکنن واسه دزدیا خودشون حروم زاده ها، خدا ریششون رو قطع کنه

  • امیدزرزا آذر ۲۶, ۱۳۹۸

    داداش مگه با ۵ یا ۱۵ میلیون تومن چیزی میشه خرید یا تولید کرد یا در آمد داشت؟؟ما رو گرفتین به خدا.مگه با ۵ میلیون چه شعلی رو میشه راه انداخت که درآمد داشته باشه؟! فقط یه راهنمایی بکنید ممنون میشم اونم اینه که الان من بخندم به این چرندیات یا گریه کنم به حال ملت و نسل خودمون

  • قربونعلی بهمن ۱۹, ۱۳۹۸

    دوستان برید دنبال وام اقتصاد مقاومتی بسیج واقعا کارشون درست مثل دولت با آدم تا نمی کنند از بانک مهر و سپاه پرداخت میشه بازپرداختش سه ساله است تنفس ندارد ولی سود ۴ درصد واقعی نه ۴ درصد اسمی من ۱۰ میلیون گرفتم دو سال اقساطشو تا الان دادن و در کل۱۱ میلیون و خورده ای باید بدم یک کارگاه قارچ زدم که الان دست کم با شرایط تورم به ۵۰ میلیون تومان ارتقا قیمت داده که همان ۱۱ تومان را بپردازم حداقل ۳۹ میلیون سود کردم. به دولت هیچ اعتمادی نیست چون مشتی …. اند ولی به سپاه واقعا اعتماد کنید من با اعتماد به سپاه موفق به کار شدم.
    روز و شبتون خوش

  • محمد بهمن ۲۱, ۱۳۹۸

    سلام .به بانک ها نقد وارده و خیلی هم زیاد .اما من از بانک کار آفرینی ده میلیون وام گرفتم با یک ضامن و یک برگ چک.خدا یدونه یکهفته ای هم کارم جور شد ،مخلص کلام بانکی ها گناه ندارند اگر از بالا درست باشن بانکی ها از خداشونه کار ما راه بیفته

  • Ali فروردین ۴, ۱۳۹۹

    ??من میخواستم۷۰۰میلیون وام بردارم .نوشتن ۵میلیون وام میدیم.پنج میلیون????.واقعا اینایی که این قانون گذاشتندخجالت نکشیدن.خب اگه باپنج میلیون میشه یه کاری راه انداخت چرا اینهمه بیکارتوجامعه وجود دارد.خاک تو مختون

  • حسین فروردین ۱۲, ۱۳۹۹

    بعید میاد

  • بیخیال فروردین ۲۸, ۱۳۹۹

    فقط به خدا توکل کنید……

  • احمد اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹

    ضامن میخواد خخخخخخخخخ عالیه طرف فکرشو عمرشو گذاشته یه اشتغال زایی بکنه بزنین تو سرش واقعا که

  • لیلی تیر ۳, ۱۳۹۹

    یهو بگید وام نمیدیم بریدبمیرید دیگه اینهمه صغری کبری چیدن نداره که … من شرکتم رو ثبت کردم ..کارگاه تولیدی لباس راه انداختم .. چرا نباید تسهیلات به من تعلق بگیره که بتونم مخارج خودم و خونواده م رو تامین کنم و تعداد محدودی رو هم مشغول به کار کنم ؟؟!! این چیزی که شما فرمودین تسهیلات نیست بلکه سختگیرات هست اونم در قبال قشر معمولی جامعه که به جایی وصل نیستن .. خدا عوضشو بهتون بده اونم نه چند برابر بلکه یر به یر .. ما راضییم ..

    • امیرحسین مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

      سلام. واقعا ناامید شدم. تموم امیدم به این وام بود. من الان ۲۳سالمه میخواستم کارمو راه بندازم الان نمیدونم چیکار کنم. چرا مردم برای گرفتن یه وام برای کسب و کارشون اینهمه سختی بکشن چرا اینهمه ظلم میکنید به مردم. بخدا دیگه نمیکشم خسته شدم از این‌همه بی عدالتی.

  • لیلایی تیر ۲۶, ۱۳۹۹

    متاسفم….. میخواید وام بدید.

  • علیرضا شهریور ۴, ۱۳۹۹

    یک وام اشتغال میخوان بدن به نیازمند پدر سوخته ها هزار ماده و تبصره به … اضافه کردن مستقیم بگن نمی دیم. خدا لعنت تان کنه که مردم و بیچاره کردین حرومزاده های فاسد

  • جواد مهر ۲۶, ۱۳۹۹

    خجالت نمی کشید به ازای هر ۵ میلیون تومان یه کارمند رسمی میخاین بد زاتا خودتون میدونید الان کسر از حقوق به سختی میدن اونم واسه خانواده های درجه یک پس چجوری میشه کارمند رسمی
    جور کرد

  • Jahan آبان ۱۵, ۱۳۹۹

    ای بابا

  • علیرضا ابراهیمی آبان ۲۰, ۱۳۹۹

    لعنت به وام دادن صندوق ناامید که من طرح نوشتم و هزینه کردم و سالها علافم کردن
    صندون کار افرینی شهر برازجان استان بوشهر واقعا در جهت ناامید کردن گام برمیدارد و به کسانی که شایستگی ندارد وام می دهد و حتی قوم و خویش بازی هم دارد.

  • علیرضا ابراهیمی آبان ۲۰, ۱۳۹۹

    شرافت ندارد کسی که بگوید ۵ میلون وام میدیم کسب کار راه بنداد. حتی ۵۰ میلیون وام هم مسخره است. ادم یه چیزی از دهنش در میادا. از نظر من به نوبه خودم حقوق و مزایای پرسنل این صندوق حرام است. خدا لعنت کنه ….

  • کمال آذر ۳۰, ۱۳۹۹

    شیرازی ها می گن آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی…اسمش صندوق کارآفرینی امید هست و در هر شهری شعبه ای زده اند و برای خودشون کارآفرینی کرده اند ولی برای بیکارها هیچی

  • فرزین بهمن ۲۹, ۱۳۹۹

    اینا همشون سرکاریه ۳۰میلیون می خواستم وام بردارم دوماه ۱۲میلیون نگه داشتن گفتن این باید تا آخرش بمونه واسه ۱۸میلیون هرچی ضامن بردم ایراد گرفتن گفتن ضامن باید کارگاه تولیدی داشته باشه بقیه برای ما ضامن حساب نمیشه خلاصه بعد سه ماه دوندگی منصرف شدم بی خیال وام شدم

  • ایمان عسکری اسفند ۳, ۱۳۹۹

    راه اندازی کارگاه تولید سبدپلاستیکی میوه

  • امین فروردین ۲۷, ۱۴۰۰

    فقط میشه گفت متاسفم برای خودمون…اخه ۱۵ تومن شد وام کارافرینی؟؟!!

  • محمد خرداد ۳, ۱۴۰۰

    واقعا اسم این صندوق را باید عوض کرد باید گذاشت صندوق کارشکنی و مانع تراشی کارآفرینان! من از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وامی که بعد از کارشناسی و تایید بودجه آن در نظر گرفته شد به صندوق کارآفرینی شعبه شهرمون مراجعه کردم. وامی که بودجش برای شرکت ما صادر شده اما برای دریافتش از ۷ خان رستم عبور کردم. برای تشکیل پرونده ای که حتی یک کپی هم نگرفتن یک میلیون تومن دریافت کردن و در نهایت برای وامی که مبلغ اقساط آن زیر ۲ میلیون هست دو تا ضامن رسمی غیر بازنشسته را اجباری کردن حالا دو تای دیگه گفتن بازاری و بازنشسته مشکلی نیست! حتی ضمانت نامه را هم رئیسش قبول نکرد و فت ما ضمانت نامه بانکی قبول نمیکنیم. با بازرسی تهران تماس گرفتم میگه اینها همه دست رئیس شعبه هست و تعاملی باید حل کنید! کلی مسائل دیگه که اصلا نیاز نیست بگم مطمئنا هودتون متوجه شدید. الان کلا از دریافت وامی که قراره با آورده هایی که باید تو حسابشون بخابونم نزدیک ۱۲% در میاد منصرف شدم ولی حتما از طریق دیوان عدالت پیش میرم تا شاید اینجا حداقل جواب بدن

  • ابوذر بهاروند خرداد ۱۸, ۱۴۰۰

    سلام سه ساله بیکارم از روستا مجبور با مهجرت به شهر شدم در حالی که توی روستا خونه دارم و دارای چندین مهارت برا راه اندازی کارگاه در روستا میباشمولی بیکاری باعث شدتا به شهر مهاجرت کنم چندین بار به صندوق کار افرینی امید در شهرستان اندیمشک مراجعه کردم ولی هیچگونه کمکی به بازگشت من به روستا نشد.

  • سید خرداد ۱۸, ۱۴۰۰

    من رفتم درخواست وام خود اشتغالی دادم به مبلغ ۲ میلیارد تومن،ولی ۱۰۰ میلیون تایید شد تازه باید ۵۰ میلیون به حساب بریزم و حق برداشت ندارم تا ۱۰۰ میلیون ت بریزم به حسابم

  • ارسلان نکویی مرداد ۲۸, ۱۴۰۰

    سلام
    ببخشید با ۱۵ میلیون چه کارآفرینی ای میشه کرد؟؟؟؟ آیا سقف میلیاردی برای کارآفرین ها رو در خط مشی خودش داره این صندوق؟

  • محسن احمدی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    توصیم اینه تو این شرایط اقتصادی که هر روز یه اتفاق میوفته زیر بار منت این بانکها نرین و اینهمه سختی به جان نخرین . چون اینا همش ظاهر کاره ‌. اشتغال و کار آفرینی اینا تو این مملکت کشکه . فرض مثال بعداز بوقی کالایی تولید کردی به کی بفروشی کی میخره . سود وام بانکها هم همش دروغی بیش نیست . اگه میخواستن کمکی کنن این همه سنگ جلو پا نمینداختن . باور نکنید اینا مردم خر فرض کردن . کار آفرین هستم با بیش از ۱۵ سال سابقه .

  • محسن احمدی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    بنظر شما ارزش داره کار آفرین روزی ۸ ساعتم نه ۱۲ ساعت کار مفید خدا میدانه تو چه شرایطی وبه چه سختی اونم کار کار گری حالا با هر مدرک تحصیلی که گاها بیشتر از مدرک تحصیلی کارمندان بانکها کار کنه بعد با هزار منت سود کاره بریزه تو جیب یسری ژیگول که فکر نکم روزی ۲ ساعت در روز وار مفید زیر باد کولر و گرمای چیلر و ساعتی یه بار پذیرایی . کسی غیرت داشته باشه این کارو نمیکنه . چون ارزشی نداره . بس یه جای خوب کارگری کنی استاد کار خوب باشی بهتر از اینه .

  • Dr.Welter آذر ۲۲, ۱۴۰۰

    امروز از یک شرکت معتبر و قابل اعتماد وام بگیرید، ما می دهیم.

    *املاک و مستغلات / وام مسکن

    * وام های بهبود خانه

    * وام خودرو/پزشکی/دانشجویی

    * وام تلفیق بدهی

    * وام های تجاری / وام های شخصی

    برای دریافت وام از ما همین امروز با ما تماس بگیرید:

    RE: expressloans004@gmail.com

  • علی دی ۲۶, ۱۴۰۰

    سلام من ۱۵میلیون وام اشتغال میخوام بزارم رو پولام یه ماشین دسته دوم مدل ۸۰بگیرم ،می دن بهم؟?✊مرگ بر آمریکا

  • زهرا دی ۷, ۱۴۰۱

    سلام
    مگه این وام،همین نیست که مربوط به کسب وکارخانگیه
    واینکه ۱۵نفربایدعضویک گروه بشن وبه ۱۵نفرشون ۱۵۰میلیون وام میدن
    خواهشاجواب بدید
    من میخام ثبت نام کنم برای این وام
    آیافایده داره؟

  • امیر بهمن ۲۳, ۱۴۰۱

    اینا وام روبه تومن نمیدن به کسی میدن هزار میلیارد که میخوره بدون ضامن به اینام یه استخونی بندازه اون وامهامختص ژنهای خاصه مملکت از پی دزد.