خرید تورهای آفری خارجی از وبسایت جامع تورگشت!

خرید تورهای آفری خارجی از وبسایت جامع تورگشت!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

عصر مدرن، گردشگری را به یک صنعت سودآور تبدیل کرد. کشورهای دنیا علاوه بر نگاه اقتصادی، اهداف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نیز از طریق این صنعت دنبال می‌کنند؛ اما همچنان توسعه اقتصادی در مکان اول اهمیت است.

تجربه برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و عربی نشان می‌دهد، می‌توان با اتکاء به یک صنعت توریسم قوی، صنعت یک کشور را تحول اساسی بخشید. گردشگر خارجی دم دست ­ترین صادرکننده صنایع داخلی است و گردشگری برای کشورها یک فعالیت قدرتمند در اقتصاد محسوب می‌شود.

ایرانیان نیز همانند تمام مردمان دنیا عاشق سفر کردن هستند چه سفرهای داخلی و چه سفرهای خارجی.ایران ا زلحاظ مناطق دیدنی و گردشگری یکی از بهترین مناطق دنیا می­باشد. با توجه با چهارفصل بودن این کشور و همچنین تاریخ معاصر و قدمت آن وجود جنگل و کویر و ساحل همه امکانات وجود دارد اما افسوس که زیرساخت‌های لازم برای این مناطق به خودی شکل نمی­گیرد تا بتوان به بهترین شکل از این منبع پر درآمد استفاده کرد.

این بحث بهانه شده تا تورگشت به بررسی اثر گردشگری بر اقتصاد چند کشور محبوب در میان ایرانیان برای سفر بپردازد. در این مقاله تأثیر گردشگری بر اقتصاد  سه کشور ترکیه، تایلند و امارات متحده عربی که ایرانیان زیادی برای مسافرت‌های خارجی این سه کشور را انتخاب می­کنند مورد بررسی قرار داده می­شود.

ترکیه

خرید تورهای آفری خارجی از وبسایت جامع تورگشت!

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که از سال ۲۰۰۰ میلادی توجه ویژه ایرانیان را به خود جلب نموده است. در این بخش به بررسی گردشگری هدفمند این کشور می­پردازیم. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در رونق گردشگری بسیار اثرگذار باش بحث رونق توانمندی هر منطقه در گردشگر آن هست. در این بخش به بررسی چند شهر ترکیه و تورهای گردشگری آن شهرها می­پردازیم. اولین و محبوبترین شهر در ترکیه شهر استانبول است.

شهر با تاریخ بسیار قوی و همچنین بازارچه ها و هتل ها و رستوران های فراوان حکومت ترکیه با توجه به این قضیه سرمایه گذاری بسیار مناسبی را بر روی آثار معاصر و همچنین بازارچه های خرید این شهر نموده است که با توجه به پتانسیل این شهر از این نظر نتیجه بسیار مثبتی را نیز کسب کرده است و به تازگی نیز بر روی سواحل این شهر سرمایه گذاری کرده است تا بتواند با اینکار مدت زمان بیشتری مسافران را در این شهر ماندگار کند که اینکار باعث افزایش درامد دولت و مردمان این شهر از بخش توریسم است.

به همین دلیل است که تور استانبول تور بسیار محبوبی در بین همه مردم دنیا ازجمله ایرانیان است. که بسیاری از مسافران حداقل ۵ روز زمان سفر  را برای دیدن تمامی نقاط تفریحی و تاریخی می­گذرانند. اما شهر دیگری که ترکیه با توجه برروی پتانسیل خاص آن شهر تمرکز داشته است سواحل زیبای آنتالیا می­باشد که امروزه بسیار از مسافران تور آنتالیا را بخاطر سواحل زیبا و همچنین فستیوال های موسیقی ساحلی انتخاب می­کنند که این بخش ناشی از سرمایه گذاری درست این کشور بر روی بخش خاصی از پتانسیل آنتالیا می­باشد.

آمارها نشان می­دهد در سال ۲۰۰۰ میلادی نزدیک به ۳۰۰ هزار ایران به کشور ترکیه سفر کرده اند اما این آمار در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۲ میلیون نفر بوده است که امار نشان دهنده ۷ برابر شدن تعداد مسافران ایران به این کشور بوده است. که این رشد ناشی از سرمایه گذاری دقیق این کشور در شهرهای مختلف خود است.

امارات متحد عربی (دبی)

خرید تورهای آفری خارجی از وبسایت جامع تورگشت!

شاید بتوان کشور امارات متحد عربی را در دبی خلاصه نمود.امروزه دبی به یکی از مهم‌ترین مناطق تجاری دنیا تبدیل شده است که بسیار از شرکت های بزرگ حداقل یک دفتر در این منطقه دارند. اما این پیشرفت دبی حاصل سال های بسیار زیادی نمی‌باشد امروزه تور دبی در بین ما ایرانی ها به قول معروف به تور لاکچری معروف است و همچنین هزینه سفر به دبی نسبت به دیگر شهرها بالاست. اما برای بعضی از مسافران ثروتمند انتخاب تور دبی فقط جهت لذت بردن از تفریح در این شهر ساحلی نیست.

شاید بتوان گفت تنها ابزار قدرت شهر دبی درگذشته فقط سواحل این بندر بوده است. اما ساخت برج های عظیم و جثه و همچنین ساخت شهری مدرن و بسیار پیشرفته باعث شده افراد ثروتمندی که برای تفریح به این شهر سفر می­کنند به فکر این باشند که بخشی از سرمایه خود را نیز وارد این بندر کنند که این امر بسیار سودآورتر از تور انتخاب آنها می­باشد. همانطور که می­بینیم امروزه بسیاری از بازیگران و ورزشکاران مشهور نیز هرساله دبی را در برنامه سفر و گردش های خود قرار می­دهند که این خود به نوعی تبلیغی برای بند دبی است.

تایلند

خرید تورهای آفری خارجی از وبسایت جامع تورگشت!

 تور تایلند معروف ترین تور در بین کشور جنوب شرق آسیا می­باشد امروزه صنعت گردشگری در این کشور به بزرگترین منبع درامد این کشور تبدیل شده است.به گونه ای که در سال ۲۰۱۶ درامد این کشور حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده است که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است همچنین در سال ۲۰۱۷ میزان بازدید از این کشور از مرز ۳۵ میلیون نفر گذشت که از این حیث جز ۱۰ کشور برتر جهان قرار گرفت.

همچنین وزیر گردشگری این کشور اعلام نموده است که در سال ۲۰۱۸ این آمار بهبود خواهد یافت.برخلاف بسیار از مردم که فکر می­کنند تور تایلند، تور جنسی شناخته می­شود اما با ورود به وب سایت جامع گردشگری تورگشت و مطالعه دقیق تر این کشور متوجه می­شویم که این فکر کاملاً اشتباه بوده و این کشور دارای مناطق گردشگری ،سواحل رؤیایی می­باشد که حتماً این کشور را به یکی از مناطق گردشگری رؤیایی برای سفرهای آینده ما تبدیل می­کند. حدود ۹۵ درصد مردم این کشور بودائی هستند و مذهب بودا به خاطر معماری شگفت‌انگیز معابد و مجسمه‌های خود معروف بوده، به گونه ای که کشور تایلند امروزه در بین گردشگران به کشور معابد معروف شده است.

در واقع تایلند با جاذبه های گردشگری فراوان خود دست گردشگران را در انتخاب نوع تورهای مورد نظر خود با توجه به سلایق مختلف باز نگه داشته تا آنجا که شما با مسافرت با تور بانکوک و یا تور پاتایا می­توانید معابد زیبای این کشور را مشاهده نمایید و همچنین برای لذت بردن از سواحل زیبای این کشور می توانید تور پوکت و یا تور ساموئی را انتخاب کنید.

بدون نظر

ورود