خانم ها بخوانند؛ اگر مردی چنین رفتارهایی داشت هرگز با او وارد رابطه عاطفی نشوید

خانم ها بخوانند؛ اگر مردی چنین رفتارهایی داشت هرگز با او وارد رابطه عاطفی نشوید

طبق تحقیقات، ۳۹ درصد از مردان در همان اولین ماه آشنایی خود با یک زن، به او ابراز علاقه می کنند. با این حال، چنین احساسات آتشینی به معنای پایدار ماندن رابطه ی عاطفی نیست. علاوه بر این، کارشناسان رفتارهایی را در مردان تعیین کرده اند که در عین حال که می توانند ناشی از یک علاقه ی خالص و واقعی باشند، ممکن است حاکی از شکست آن رابطه در آینده باشند. در ادامه به رفتارهایی در مردان می پردازیم که زنان با توجه به آن ها می توانند از همان ابتدا متوجه شوند که رابطه عاطفی آن ها فرجام درستی نخواهد داشت.

۱- بعد از اولین قرارتان، شما را شریک عاطفی یا زندگی اش می داند و دائماً در موردش حرف می زند

روانشناسان به این نتیجه رسیدند که کسانی که به همدیگر علاقه دارند، بعد از حدود ۲ ماه از اولین قرارشان، باید شکل جدی تری به رابطه ی خود بدهند. البته این زمان می تواند به طرفین رابطه بستگی داشته باشد. در هر صورت، برای اینکه بتوانید نظر نسبتاً درستی در مورد کسی که با او وقت می گذرانید داشته باشد، چند ماه آشنایی کافی است.

بنابراین اگر طرف مقابل تان این مدت زمان را صرف شناخت بهتر از شما نکند، یعنی اصلاً علاقه ای به شما ندارد، حتی اگر سعی کند ملاقات های عادی تان را رابطه ای جدی جلوه دهد.

۲- شما را با الفاظ عاشقانه خطاب می کند

تحقیقات نشان می دهد استفاده از الفاظ عاشقانه می تواند رابطه ی عاطفی را مستحکم تر و راحت تر کند. اما این مسأله فقط در مورد افراد متأهل و کسانی صدق می کند که رابطه ی عاطفی جدی ای دارند. اگر مردی در اولین قرارتان، به جای اسم خودتان شما را با «عزیزم»، «عروسکم» و الفاظی از این دست خطاب کند، روانشناسان توصیه می کنند که در چنین روابطی بیشتر مراقب و هوشیار باشید. ممکن است طرف مقابل تان قصد داشته باشد که شخصیت و هویت تان را از شما بگیرد و شما را بازیچه ی خود کند.

۳-  فوراً آماده ی آشنا شدن با پدر و مادرتان می شود و برای آینده برنامه می ریزد

همیشه زن ها نیستند که طرف مقابل شان را مجبور به جدی کردن رابطه می کنند و اسم فرزندان آینده ی خود را هم انتخاب می کنند، بلکه مردانی هم هستند که در همان مراحل اولیه ی رابطه، با طرف مقابل شان در مورد برنامه های جدی شان برای آینده ی رابطه ی خود صحبت می کنند. آن ها نشان می دهند که واقعاً می خواهند با پدر و مادر شریک عاطفی شان آشنا شوند و او را هم به والدین خود معرفی کنند. اما چنین رفتارهایی می تواند فقط ترفندی برای خودنمایی و تلاشی برای تحت تأثیر قرار دادن شما باشد.

۴- فوراً برای ازدواج و زندگی مشترک اعلام آمادگی می کند

طبق گفته های کارشناسان، هر زوجی پیش از آنکه ازدواج کنند و زیر یک سقف بروند، باید شناخت کافی از یکدیگر پیدا کنند، در غیر اینصورت بعد از چند هفته از یکدیگر جدا خواهند شد. اگر مردی در مورد چنین تصمیمات مهمی عجله داشته باشد، باید سعی کنید متوجه شوید که علت عجله ی او چیست. شاید او فقط می خواهد ازدواج کند و برایش فرقی ندارد که شریک زندگی اش چه کسی باشد.

۵- حسادت می کند

به عقیده ی روانشناسان، رابطه ی عاطفی ای که با بی اعتمادی و حسادت بی حد و اندازه همراه باشد، هر دو طرف رابطه را آزار خواهد داد. علاوه بر این، به گفته ی کارشناسان، زنان وقتی در ابتدای رابطه با حسادت طرف مقابل شان مواجه می شوند باید این نکته ی مهم را در نظر داشته باشند: حسادت زودهنگامی که بیشتر اوقات وجود داشته باشد، می تواند از بد رفتاری های آینده ی شریک عاطفی تان خبر دهد.

۶- زیاد قرار می گذارد و ارتباطش را با خانواده و دوستانش قطع می کند

اینکه مردی همه ی وقت آزاد و توجهش را به زنی اختصاص بدهد که از او خوشش می آید، شاید در نگاه اول جدی بودن رابطه برای آن مرد را نشان بدهد، اما روانشناسان هشدار می دهند که ملاقات های بیش از اندازه در ابتدای رابطه می تواند برای تداوم آن رابطه بسیار مضر باشد. بهترین راه این است که هوشیار باشید و عجله نکنید. از طرفی، یک زن هم نباید خانواده و دوستانش را به خاطر شریک عاطفی احتمالی اش کنار بگذارد.

همچنین ممکن است که شریک عاطفی تان به تدریج خواسته هایش را از شما بیشتر کند و در آینده سعی کند وقت و روابط تان با خانواده و دوستان تان را محدود کند.

۷- با اینکه می داند زمان مناسبی نیست اما دائماً زنگ می زند و پیغام می دهد

اگر مردی در توجه نشان دادن به شما افراط می کند و درخواست های شما برای احترام گذاشتن به مرزهای شخصی تان را نادیده می گیرد، باید هوشیار و مراقب باشید. ممکن است او در زمان نامناسبی با شما تماس بگیرد و از شما بخواهد که در میانه ی روز یا حتی نیمه شب همدیگر را ببینید.

در چنین مواردی، باید به خاطر داشته باشید که این بی احترامی ها به مرور زمان بیشتر می شود و این مسأله، درگیری ها و مشاجرات طرفین رابطه را افزایش می دهد.

۸- از شما می خواهد که با هم به سفر بروید

سفر به شما کمک می کند که شریک عاطفی تان را از زاویه ی دیگری بشناسید. در سفر موقعیت هایی به وجود می آید که در آن ها تظاهر کردن و تلاش برای دلربایی سخت می شود. با این حال، مهم نیست که سفر کردن با شریک عاطفی تان چقدر برایتان رمانتیک به نظر می رسد؛ اما تا زمانی که شناخت کافی از طرف مقابل تان پیدا نکرده اید با او به سفر نروید، چون این کار می تواند خیلی خطرناک باشند.

۹- از حق تان دفاع می کند اما …

مردی که از زن مورد علاقه اش مراقبت و حمایت می کند، شایسته ی احترام است. با این حال، گاهی ممکن است این حمایت ها از حد طبیعی فراتر برود. اگر مردی به خاطر اینکه کاپوچینوی شما کف کافی نداشته، در کافه داد و فریاد راه بیندازد، به پیشخدمت توهین کند یا کاپوچینوی شما را روی لباس باریستای کافه بریزد، باید فوراً به شخصیت این مرد شک کنید.

این رفتار می تواند تلاشی برای تحت تأثیر قرار دادن شما یا نشان دهنده ی این باشد که او در آینده همین رفتار را با شما هم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

زنانی که نباید هرگز با آنها ازدواج کرد؛ از آهن پرست تا بددهن

مردانی که نباید هرگز با آنها ازدواج کرد؛ از بدبین تا خودشیفته

مناسب ترین اختلاف سنی برای ازدواج و روابط عاطفی چقدر است؟

اگر می‎خواهید رابطه عاطفی موفقی داشته باشید هرگز به این افراد دل نبندید

ویژگی های شریک عاطفی تان نکات زیادی را در مورد خود شما آشکار می کند

رابطه عاطفی سالم؛ مشکلی که دامن بسیاری از مردم جامعه را گرفته

بعد از شکست عاطفی چطور بفهمیم آمادگی شروع رابطه عاطفی جدیدی را پیدا کرده ایم؟

۹ اشتباه رایج در پایان رابطه عاطفی که پشیمانی زیادی به بار خواهد آورد

چطور با شکست در رابطه عاطفی کنار بیاییم و زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

بایدها و نبایدهای شبکه های اجتماعی بعد از پایان رابطه عاطفی

مهم‌ترین مهارتی که لازم است برای حفظ رابطه عاطفی بیاموزید

اشتباهات رایجی که رابطه عاطفی شما را به خطر می اندازد

چطور به عشق یک طرفه خود غلبه و زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود