راهنمای خرید بنزهای کلاسE کارکرده؛ سدان های لوکس مرسدس بنز

راهنمای خرید بنزهای کلاسE کارکرده؛ سدان های لوکس مرسدس بنز

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بنز کلاسE در واقع از سدان های لوکس سایز متوسط بنز محسوب می‌شود. این کلاس که یکی از اصیل‎ترین کلاس‎های مرسدس بنز محسوب می‌شود برای اولین بار در سال۱۹۶۹ و با نام W110 وارد بازار شد.

بعدها و طی تغییر شیوه‎های نام‎گذاری کمپانی مرسدس بنز این کلاس به بنز کلاسE تغییر نام پیدا کرد. نسل جدید با پلتفرم جدید این خودرو از سال ۲۰۰۳ وارد ایران می‌شد.

اما از سال ۲۰۱۶ به دلیل تحریم های تجاری واردات این خودروها به ایران محدود شده است. بنز کلاسE نسخه های متفاوتی از جمله E200، E220،E230، E240، E250، E280، E300 و E350 دارد که هر کدام از آن ها ویژگی‎های خاص خود را دارند.

در ادامه قصد داریم تا با یک بررسی در بازار خرید و فروش مرسدس بنز کلاس E دست دوم قیمت مدل‎های موجود از سال۲۰۰۳ تا کنون را بررسی کنیم.

بنز کلاس E3

قیمت بنز کلاسE کارکرده از سال ۲۰۰۳ تا۲۰۰۷

خوشبختانه مدل‎های سرحال و سالم بنز سال ۲۰۰۳ را می‌توان با بودجه‎ای زیر ۲۰۰ میلیون خریداری کرد. با توجه به آگهی‎های فروش بنزE240 دست دوم در سایت دیوار، مدل سال ۲۰۰۳ این خودرو را با ۱۷۶ هزار کیلومتر کارکرد می‌توانید با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان خریداری کنید. با بودجه زیر ۲۰۰ میلیون موارد دیگری از این مدل با کمی ‌رنگ را می‌توانید با ۱۷۰ میلیون نیز خریداری کنید. لازم به ذکر است که قیمت قطعات این مدل از کلاسE نسبت به مدل‎های دیگر ارزان‎تر است. بنابراین خرید بنزE240 را می‌توان یک خرید مقرون به صرفه نیز حساب کرد.

در میان مدل های سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ بنز کلاسE، مدل E240 سال ۲۰۰۵ یافت می‌شود. این مدل را با کارکرد ۱۵۴ هزار کیلومتر و بدون رنگ می‌توانید به مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان خریداری کنید. دیگر مدل‎های موجود از این کلاس، بنز E200 سال ۲۰۰۶ می‌شود. قیمت بنزE200 سال ۲۰۰۶ با ۸۱ هزار کیلومتر کارکرد ۲۸۰ میلیون تومان می‌باشد. تا رنج زیر ۳۰۰ میلیون، خرید بنزE280 سال ۲۰۰۶ نیز با کارکرد ۱۴۴ هزار کیلومتر با مبلغ ۲۹۰ میلیون تومان و بنز E350 سال ۲۰۰۳ با ۲۵۵ هزار کیلومتر کارکرد با مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان ممکن است، البته مدل‎های فول آپشن این خودرو تا ۳۶۰ میلیون نیز قیمت گذاری شده‎اند.

بنز کلاس E3

قیمت بنز کلاسE از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱

در میان آگهی‎های خرید و فروش بنز کلاسE در این محدوده زمانی بیشتر نام بنزE300 و بنز E350 به چشم می‌خورد. با توجه به بالا رفتن سال تولید رنج قیمت این خودروها نیز بالاتر می‌رود. مدل‎‎های سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بنز کلاسE بیش از ۳۰۰ میلیون قیمت دارند. بسته به آپشن‎های آن‎ها نیز تا ۶۰۰ میلیون این قیمت‎ها افزایش پیدا می‌کند. بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون آگهی‌ها اکثرا مربوط به فروش بنزE200 و بنز E280 هستند. این خودرو‎های متعلق به سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از ۳۲۰ میلیون تا ۳۸۰ میلیون تومان قیمت دارند. به عنوان مثال خرید بنزE200 سال ۲۰۰۹ با ۱۶۱ هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ با ۳۴۵ میلیون تومان ممکن است.

در یک آگهی دیگر از فروش بنزE280 می‌بینیم که این خودرو متعلق به سال۲۰۰۸ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد رنگ دار ۳۶۵ میلیون تومان قیمت دارد.

مدل های سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بنزکلاسE بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون قیمت دارند. به عنوان مثال خرید بنزE200 2010 آوانگارد و فول آپشن با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد با ۴۱۵ میلیون تومان ممکن است.

بنز کلاس E3

قیمت بنز کلاسE از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶

هر چه به زمان حال نزدیک‎تر می‌شویم گزینه‎های پیش رو پر آپشن‎تر و لوکس‎تر می‌شوند و در پی آن نیز قیمت‎ها افزایش پیدا می‌کند. مدل‎های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ کارکرده بنزکلاسE بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون قیمت دارند. به عنوان مثال یک مرسدس بنز E300 سال ۲۰۱۳ را با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد بدون رنگ ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل‎های E200و E350 بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون هستند. یک آگهی مربوط به فروش بنزE350 سال ۲۰۱۲، این خودرو را  با ۷۵ هزار کیلومتر کارکرد به مبلغ ۸۲۵ میلیون تومان به فروش گذاشته است.

مدل‎های ۲۰۱۴ تا۲۰۱۶ بنزE250 بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند. مدل‎های صفر بنز کلاسE نیز نزدیک به ۲ میلیارد در بازار فعلی خودرو قیمت‎گذاری می‌شوند. برای خرید بنز کلاسE به عنوان یک خودرو دست دوم بهتر است مدل‎هایE200 و E280 را بیشتر در نظر داشته باشید. زیرا این مدل‎ها هم از نظر قیمت مناسب‎تر هستند و هم لوازم جانبی آن‎ها قیمت کمتری نسب به سایر مدل‎ها دارد.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود