با بدترین کشورها برای زنان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

با بدترین کشورها برای زنان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

کشور سوریه به عنوان بدترین کشور دنیا برای زنان در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است. این نتیجه ی گزارش جدید مؤسسه ی زنان، صلح و امنیتِ جورج تاون و همینطور مؤسسه ی تحقیقاتی صلح اسلو، بر اساس شاخص زنان، صلح و امنیت است. این شاخص، میزان آسایش و رفاه زنان بر اساس عواملی نظیر برابری، امنیت و درون گنجی را در ۱۵۳ کشور دنیا بررسی می کند. بر اساس این شاخص، کشورهای اسکاندیناوی در زمره ی بهترین کشورها برای زنان قرار دارند، اما در سوی دیگر این طیف، کشورهایی هستند که از نظر تاریخی وضعیت بی ثبات و ناپایداری داشته اند. در ادامه به ۱۰ مورد از بدترین کشورها برای زنان در سال ۲۰۱۹ می پردازیم.

۱۰- نیجریه

بدترین کشورها برای زنان در سال 2019

تنها ۱۷ درصد از زنان نیجریه ای ۱۵ تا ۲۴ سال سواد خواندن و نوشتن دارند.

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۶ گزارشی در مورد بهترین و بدترین کشورهای دنیا برای دختران بر اساس فاکتورهایی مانند کودک همسری و نرخ بارداری در سنین نوجوانی منتشر شد که نشان می داد در نیجریه ۷۶ درصد از زنان جوان، قبل از رسیدن به ۱۸ سالگی ازدواج می کنند و به طور متوسط، از هر ۵ دختر نوجوان نیجریه ای، یکی در سال زایمان را تجربه می کند. در میان ۱۴۴ کشور آمده در این گزارش، نیجریه در پایین ترین جایگاه قرار داشت.

۹- سودان

در کشور سودان، ۳۴ درصد از زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله معتقدند که همسر/ نامزد یک زن در شرایط خاصی مجاز است که او را کتک بزند. همچنین در این کشور، ۳۴ درصد از زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله، تا قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می کنند.

۸- مالی

در کشور مالی، کمتر از نیمی از جمعیت دختران (۳۸ درصد) دوران ابتدایی را به طور کامل گذرانده اند. علاوه بر این، تنها ۹ درصد از زنان این کشور، مشاغل پارلمانی دارند و ۷۲ درصد از زنان مالی، روزانه با مبلغی کمتر از ۲ دلار گذران زندگی می کنند.

۷- عراق

طبق گزارشی در سال ۲۰۱۰، از هر ۵ زن عراقی، یکی در معرض خشونت خانگی قرار دارد و تحقیقی در سال ۲۰۱۲ هم نشان داده است دست کم ۳۶ درصد از زنان متأهل عراقی تجربه ی انواعی از خشونت و بدرفتاری را از جانب همسر خود داشته اند.

۶- جمهوری دموکراتیک کنگو

کشور کنگو گرچه به خاطر برخورداری از منابع طبیعی غنی، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین کشورهای آفریقایی را دارد، اما هنوز یکی از کم توسعه ترین کشورهای دنیا باقی مانده است، به گونه ای که دست کم ۷/۵ میلیون نفر از جمعیت این کشور نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند.

در سال ۲۰۱۰، یکی از نمایندگان سازمان ملل متحد، کنگو را «پایتخت تجاوز جنسی دنیا» نامید و تحقیقی هم نشان داده است که در این کشور، به طور متوسط در هر ساعت به ۴۸ زن تجاوز می شود.

۵- جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۳ درگیر نزاع های مسلحانه ی خشونت آمیز بوده است و گزارشات منتشره از اعمال خشونت علیه زنان این کشور، از جمله تجاوز جنسی، حکایت دارد.

طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، موارد بی شماری از خشونت علیه زنان، به ویژه سوء استفاده و تجاوز جنسی، در مناطقی گزارش شده بود که در مسیر عبور شورشیان «سلکا» قرار داشتند.

۴- پاکستان

خشونت علیه زنان و دختران یکی از نگرانی های جدی در کشورهای پاکستان به شما می رود. طبق گزارشات، جرائمی نظیر کودک همسری، تجاوز جنسی، قتل ناموسی، اسید پاشی و خشونت خانگی، کماکان در این کشور متداول هستند.

۳- یمن

حدود ۲/۶ میلیون نفر جمعیت از زنان و دختران یمنی در معرض خطر خشونت های ناشی از تبعیض جنسیتی هستند، به گونه ای که ۵۲ هزار نفر از زنان این کشور را خشونت جنسی، از جمله تجاوز جنسی، تهدید می کند. طبق گزارشی در سال ۲۰۱۷، زنان یمنی از حقوق برابر در خصوص طلاق، ارث بری یا حضانت فرزند محروم هستند.

۲- افغانستان

در کشور افغانستان، تنها ۳۷ درصد از زنان سواد خواندن و نوشتن دارند و یک سوم از دختران افغان پیش از رسیدن به ۱۸ سالگی ازدواج می کنند (و گاهی مجبور به ترک تحصیل می شوند). علاوه بر این، نرخ مرگ و میر مادران در این کشور بالا است و زنان افغان در مجموع آزادی های مدنی محدودی دارند.

۱- جمهوری عربی سوریه

کشور سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، درگیر جنگ و شرایطی شده است که آن را «بدترین فاجعه ی انسانی عصر ما» می دانند. تجاوز جنسی و شکنجه، سوء تغذیه و خشونت ناشی از تبعیض جنسیتی، واقعیت هر روزه ی این کشور هستند.

در سوریه، خشونت ناشی از تبعیض جنسیتی، سلامت، غرور و عزت نفس، امنیت و استقلال قربانیان خود را هدف گرفته است.

منبع: thisisinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • ادریس اسفند ۲۰, ۱۳۹۷

    باورم شد که ما روی نقشه زمین نیستیم.

  • میلاد اسفند ۲۰, ۱۳۹۷

    پس ایران کجاس!؟ کشوری که تو تلویزیونش خانم و اقایی رو میارن که آقا با خوشحالی و شوق به تعریف همسر آزاری میپردازه

    • ی هم وطن ??️‍? آذر ۲۵, ۱۴۰۰

      موافقم نمیدونم چرا ما زنا همیشه و همیشه در هر کشوری مورد ازار قرار گرفتیم
      بعد اونوقت میگن پسرا قوی تر هستن درحالی که ما زن ها داریم زجر میکشیم و تحمل میکنیم

  • ابراهیم اسفند ۲۰, ۱۳۹۷

    پس جمهوری اسلامی !!

  • ? آذر ۲۵, ۱۴۰۰

    پس ایران چی شد