تاثیرات شگفت‌انگیز ماشین‌آلات و اتوماسیون در کشاورزی

تاثیرات شگفت‌انگیز ماشین‌آلات و اتوماسیون در کشاورزی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با ورود ماشین آلات صنعتی مخصوص کشاورزی تحول عظیمی در این حوزه به وجود آمد و کشاورزی دیگر از حالت سنتی خارج شد. امروز صدها نمایشگاه تخصصی تجهیزات مخصوص کشاورزی در سراسر دنیا برگزار می‌شود تا شرکت‌های بزرگ جدیدترین ماشین آلات کشاورزی خود را به معرض نمایش عموم بگذارند. این نوع ماشین آلات از تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای ارائه کاربرد‌های مختلف بهره می‌برند. کشاورزان می‌توانند با خرید و استفاده از این ماشین آلات فرآیند کشاورزی خود را بهبود بخشیده و فواید بسیار زیادی را عاید خود و پروسه‌ی کاشت و برداشت مزارعشان کنند. ماشین آلات کشاورزی مزیت‌های بسیار زیادی را برای کشاورزان به همراه دارند، از کاهش زمان و حجم کاری گرفته تا افزایش میزان محصول.

انواع مختلفی از ماشین آلات کشاورزی در دنیا وجود دارد، در این مقاله ما قصد داریم برخی از این ماشین‌ها را برای شما معرفی کنیم.

انواع ماشین آلات کشاورزی

ماشین آلات کشاورزی را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • ماشین آلات مخصوص آماده سازی زمین
  • ماشین آلات کود دهی
  • برداشت و حمل و نقل
  • تراکتورها
  • تجهیزات علوفه
  • تجهیزات کاشت
  • ماشین آلات شخم زنی
  • تریلرها
  • لودرها

در ادامه برخی از این ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را به صورت تخصصی برای شما بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

۱ماشین آلات برداشت:

با توجه به حساس بودن فرآیند برداشت و تاثیر مستقیم آن در میزان سوددهی می‌توان گفت که ماشین آلات برداشت بیشترین اهمیت را در کشاورزی دارند. نکات مهمی که شما باید در هنگام خرید ماشین آلات برداشت به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  • قدرت موتور
  • حجم ظرف برای جمع‌آوری محصول
  • نوع سیستم جداسازی محصول

رعایت این ۳ نکته در هنگام خرید ماشین آلات مخصوص برداشت ضروری است و شما باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای نشان دهید به عنوان مثال نوع سیستم جداسازی باید بر اساس محصول کاشته شده شما انتخاب شود.

۲تراکتور:

استفاده از تراکتور برای مزارع بزرگ ضروری است. معمولا تراکتور را جزو تجهیزات کشاورزی عمومی لحاظ می‌کنند که برای هر مزرعه‌ای مورد نیاز است. نکته مهم در مورد تراکتور این است که می‌توان تجهیزات مختلفی را به آن وصل کرد و آن را در کارهای متنوعی مشارکت داد.

۳ماشین آلات سمپاشی:

ماشین سمپاشی برای کشاورزی‌هایی که به صورت مدرن انجام می‌شوند بسیار ضروری است. همانگونه که از نام این نوع ماشین پیداست ماشین سمپاشی برای پاشیدن سم‌های مختلف مایع و جامد به صورت یکنواخت در کل مزرعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که هر ماشینی لوازم سمپاش مخصوص به خود را دارد و شما باید در هنگام خرید به این نوع لوازم دقت کنید.

۴ماشین آلات مخصوص کاشت:

یکی از اصلی‌ترین فرآیندهای کشاورزی کاشت محصول است که باید با دقت فراوانی انجام شود. ماشین آلات مخصوص کاشت برای بالا بردن بهره وری در هنگام کاشت محصول به منظور افزایش میزان محصول در هنگام برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از ماشین آلات مخصوص کاشت در دنیا وجود دارد که شما باید بر اساس نحوه کاشت محصول خود مدل مورد نظر را انتخاب نمایید.

۵ماشین آلات مخصوص کودپاشی:

دادن کود به محصولات یکی از کارهای اولویت بالا در فرآیند کشاورزی است. کشاورزان می‌توانند از ماشین آلات مخصوص این کار برای کودپاشی بهره ببرند.

۶تریلرها:

مطمئنا هر مزرعه با یک پروسه حمل و نقل مرتبط است. برای انجام این پروژه حمل و نقل معمولا کشاورزان از تریلرها استفاده می‌کنند. کشاورزان می‌توانند از انواع مختلف تریلر‌ها برای حمل محصول نهایی خود به بازار و یا انبار‌ها استفاده کنند و همچنین برای وارد کردن کالاهای مختلف به مزرعه خود.

البته تریلر‌هایی نیز وجود دارند که به تراکتور‌ها متصل می‌شوند. اگر نگاه اقتصادی داشته باشیم منطقی‌ترین راه حل هم این است که از این نوع تریلر‌ها برای ورود انواع مختلف مواد اولیه مانند کود و یا بذرها به مزرعه استفاده شود.

۷تجهیزات علوفه:

در مزارع مدرن، علوفه‌ها برای انواع مختلف حیوانات با استفاده از تجهیزات علوفه برداشت می‌شود. انواع مختلفی از این نوع ماشین آلات در دنیا وجود دارد به عنوان مثال:

  • balers
  • ماشین‌های چمن زنی خودران
  • rakes
  • tedders

اگر شما قصد خرید ماشین آلات کشاورزی را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت ویترین نت با تولیدکنندگان و تامین کنندگان ماشین آلات این حوزه آشنا شده و به صورت مستقیم و بدون واسطه با آن‌ها وارد معامله شوید.

سایت ویترین نت این امکان را برای همه فراهم کرده است که به صورت مستقیم با تولیدکنندگان و تامین کنندگان ماشین آلات در حوزه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود