جوانسازی و رفع مشکلات بدن با ۹ ترفند خانگی

جوانسازی و رفع مشکلات بدن با ۹ ترفند خانگی

گاهی تصور می‌کنیم برای حفظ سلامتی بدن باید زیاد تلاش کنیم، وقت و هزینه زیادی هم برای درمان و زیبایی صرف کنیم. اما واقعیت این است که با رعایت برخی مسایل و انجام برخی ترفندها می‌توان به ساده‌ترین روش عادت‌های مثبت به زندگی اضافه کرد. به طور مثال، می‌توان از میوه‌ها برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد و از قهوه برای پاکسازی کیسه صفرا.

برای آشنایی با ترفندهای جوانسازی و رفع مشکلات بدن تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

۱- با آب انگور میگرن را در نطفه خفه کنید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

اگر میگرن دارید و بدنبال یک روش طبیعی برای کاهش درد هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ آب انگور بروید. میگرن اصولا از عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز همچون سروتونین به وجود می‌آید. به همین خاطر با آب انگور می‌توان این عدم تعادل را برطرف کرد. این نوشیدنی درد را به طور کامل از بین نمی‌برد اما می‌تواند از بروز سردرد و دیگر نشانه‌های میگرن پیشگیری کند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم به محض اینکه احساس کردید میگرن به سراغتان آمده فورا یک لیوان آب انگور بنوشید.

انگور مملو از ویتامین‌های C، آ و B2 است و از شکل‌گیری میگرن پیشگیری می‌کند. ویتامین B2 که با نام ریبوفلاوین نیز شناخته می‌شود مسئول برطرف کردن میگرن است. این ویتامین با تنظیم کردن مواد شیمیایی مغز و کاهش میزان آهن خون (که ممکن است عامل شکل گیری میگرن باشد) به رفع این بیماری کمک می‌کند.

۲- با ماهی سالمون سلامت و درخشش را به موهای خود بازگردانید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

ماهی سالمون مملو از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا سه است که به آبرسانی موها و کف سر کمک زیادی می‌کند. بعلاوه، امگا سه سبب چرب ماندن کف سر می‌شود و به این طریق پیازهای مو همیشه سالم و تمیز باقی می‌مانند. از آنجا که امگا سه یک پروتئین محسوب می‌شود، کمبود آن در بدن سبب بروز مشکل در روند رشد موها خواهد شد. بنابراین، هر چه بیشتر ماهی سالمون بخورید، امگا سه بیشتری وارد بدن خود می‌کنید.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که این پروتئین برای از بین بردن شوره سر، التهاب و کاهش خشکی موها نیز موثر است.

۳- با مخلوط آب نمک و لیموترش لاغر شوید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

واقعیت این است که شما با نوشیدن یک لیوان آب لیموترش می‌توانید سلامت عمومی بدن خود را تضمین کنید. برای تهیه این نوشیدنی بهتر است نمک هم به آن اضافه کنید تا از خواص جادویی این دو عنصر برای سم‌زدایی و کاهش وزن سریع بهره بگیرید. مخلوط نمک و آب لیموترش با کاهش میزان اشتها و سوزاندن کالری‌های اضافه به روند لاغری فرد کمک شایانی می‌کند.

۴- با خمیردندان ناخن‌هایتان را هم سفید کنید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

اگر خانم هستید و زیاد لاک می‌زنید حتما متوجه لکه‌های زرد روی سطح ناخن‌های خود شده‌اید. برای رفع این زردی‌ها می‌توانید از خمیردندان کمک بگیرید. برای این منظور، کمی خمیردندان روی مسواک بگذارید و به آرامی روی ناخن‌ها بکشید. اجازه دهید چند دقیقه روی دست بماند و سپس آنها را بشویید.

۵- با ساخت سرم مو به رشد موهایتان کمک کنید

در بالا گفتیم که برای تقویت موها و کمک به درخشندگی آنها بهتر است ماهی سالمون بخورید. اما اگر می‌خواهید موهای بسیار براق و شادابی داشته باشید بهتر است خودتان دست به کار شده و سرم خانگی بسازید. در وهله اول به روغن کرچک نیاز دارید. این روغن حاوی مواد مغذی مهمی همچون ویتامین  E است که برای آبرسانی کاسه سر لازم است. از دیگر مواد موجود در این روغن می‌توان به اسیدهای چرب امگاه سه و امگا ۶ و دیگر مواد معدنی اشاره کرد که همگی برای آبرسانی سر مفید و ضروری هستند.

دومین ماده مورد نیاز برای ساخت سرم مو، روغن آووکادو است که مملو از مواد معدنی همچون اسید اولئیک است. این ماده از موها محافظت کرده و از شکنندگی آنها پیشگیری می‌کند. این تنها روغنی است که به پوست سر نفوذ کرده و علاوه بر حفظ چربی و رطوبت موها از چرب شدن سر پیشگیری می‌کند.

آخرین ماده مورد نیاز، روغن نارگیل، مشهور به پادشاه روغن‌هاست. روغن نارگیل تنها روغنی است که می‌توانید روی موهای خود بمالید و مطمئن باشید که پروتئین خود را از دست نمی‌دهد. از آنجا که روغن نارگیل سرشار از امگا سه، امگا ۶ و امگا ۹ است، می‌تواند از آسیب دیدن موها در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید محافظت کند.

برای ساخت سرم مو با این روغن‌ها به روش زیر عمل کنید:

  • یک قوطی کوچک را با ۱/۳پیمانه روغن کرچک، ۱/۳ پیمانه روغن آووکادو و ۱/۳ پیمانه روغن نارگیل پر کنید.
  • قوطی را به خوبی هم بزنید.
  • این سرم را روی سر خود بمالید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.
  • بگذارید سرم به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی موهایتان بماند.
  • سپس با شامپو موهای خود را بشویید و تا وقتی هنوز خیس است روی نوک موها از این سرم بمالید.
  • این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

۶- سی دقیقه پس از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید

توصیه می‌کنیم صبح ناشتا مخلوط آب لیموترش و نمک که با آب رقیق شده بنوشید و حداکثر تا ۳۰ دقیقه بعد هم صبحانه میل کنید. تا حد امکان وعده صبحانه را به تاخیر نیندازید. دلیلش این است که وقتی شما در خواب هستید، متابولیسم بدن کم می‌شود و حدود یک ساعت طول می‌کشد تا به حالت نرمال بازگردد.  بنابراین، خوردن صبحانه قبل از آغاز متابولیسم کامل بدن سبب می‌شود تا برای زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و از خوردن صبحانه سنگین هم جلوگیری می‌کند.

۷- به جای استفاده از کلاژن روی پوست سعی کنید کلاژن هیدرولیز شده مصرف کنید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

قرص‌های مکمل کلاژن هیدرولیز شده تا ۲۷ درصد از روند پیری پیشگیری می‌کنند، سبب تقویت سلامت استخوان‌ها و سفت شدن ماهیچه‌ها می‌شود.

۸- با میوه‌ها دندان‌های خود را سفید کنید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

برای سفید کردن دندان‌ها در خانه می‌توانید از میوه‌های زیر کمک بگیرید:

  • توت فرنگی: این میوه سبب از بین رفتن لکه‌های ناشی از چای و قهوه روی سطح دندان‌ها می‌شود.
  • سیب: یک گزینه طبیعی برای از بین بردن پوسیدگی‌هاست و با تولید بزاق بیشتر در دهان به عنوان یک عامل تمیزکننده طبیعی رفتار می‌کند.
  • پرتقال: این میوه با متعادل کردن محیط اسیدی دهان از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

۹- برای پاکسازی کیسه صفرا قهوه بنوشید

جوانسازی و رفع مشکلات بدن

به گزارش تحقیقات علمی اخیر، قهوه سبب تحریک انقباضات کیسه صفرا می‌شود که می‌گویند در نتیجه مصرف کافئین ایجاد می‌شود. همچنین کارشناسان بر این باور هستند که افزایش فعالیت کیسه صفرا در نتیجه‌ی نوشیدن قهوه از شکل‌گیری کریستال‌های کوچک در کیسه صفرا و ساخته شدن سنگ‌های بزرگ پیشگیری می‌کند.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود