چند حقیقت جالب درباره لوکس ترین هتل دنیا، «برج العرب دبی»؛ از آیپدهای طلا تا منوی بالش

چند حقیقت جالب درباره لوکس ترین هتل دنیا، «برج العرب دبی»؛ از آیپدهای طلا تا منوی بالش

برج العرب را لوکس ترین هتل دنیا می دانند. این برج یک میلیارد دلاری که روی یک جزیره ی مصنوعی ساخته شده، در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و مکرراً در فهرست برترین هتل های دنیا قرار داشته. مهمانان برج العرب برای رسیدن به ساختمان هتل ابتدا باید از روی یک پل عبور کنند. در سه طرف این هتل سواحلی خصوصی وجود دارد. هتل برج العرب گرچه یکی از بهترین هتل های دنیا به شمار می رود، اما حتماً برایتان جالب است بدانید که از باند فرود هلیکوپتر آن بارها به عنوان زمین بازی و مسابقه هم استفاده شده است. در ادامه به چند حقیقت جالب درباره ی هتل برج العرب دبی خواهیم پرداخت.

حقایقی درباره هتل برج العرب دبی
۱- به ازای هر میهمان، ۶ نیروی خدماتی وجود دارد
به تمامی سوئیت های هتل بیست و چهار ساعته خدمات ارائه می شود و تعداد نیروهای خدماتی هتل بیشتر از میهمانان آن است، مسأله ای که به هتل کمک می کند تمامی خواسته های میهمانان را بدون فوت وقت برآورده کند.
۲- یکی از امکانات آن سرویس حمل و نقل مسافرین با ماشین های لوکس رولزرویس است
میهمانان درصورت تمایل می توانند خودروهای هتل را کرایه کنند تا آن ها را از فرودگاه دبی به هتل برسانند. گرچه بسیاری از هتل های مجلل چنین امکاناتی دارند، اما همه ی آن ها این سرویس را با ماشین های لوکس رولزرویس به میهمانان خود ارائه نمی دهند. هزینه ی هر بار کرایه ی ماشین های رولزرویس هتل برج العرب از ۲۷۲ دلار شروع می شود.
۳- یک باند خصوصی فرود هلیکوپتر دارد که از آن به عنوان زمین بازی و مسابقه هم استفاده شده
از این باند فرود دو بار به عنوان زمین گلف استفاده شده است؛ تایگر وودز و روری مک ایلروس، گلف بازان مشهور، هر دو روی این باند فرود گلف بازی کرده اند. علاوه بر این، یک بار در سال ۲۰۰۵، آندره آغاسی و راجر فدرر، تنیس بازان مشهور، روی این باند فرود، طی یک بازی دوستانه ی تنیس، با یکدیگر مسابقه دادند.
در سال ۲۰۱۳ هم یک ماشین مسابقه ی فرمول یک رد بول روی باند فرود این هتل، در ارتفاع ۲۱۲ متری از سطح دریا، چندین دور کامل به دور خود چرخید. بازیکنان بزرگ تنیس چین هم از این باند فرود استفاده کرده اند و در آخرین مورد، از این باند به عنوان سکوی پرش با کایت استفاده شده.
علاوه بر این ها، از این باند فرود برای برگزاری مراسم عروسی هم استفاده شده است.
۴- در ساخت آن از ۱،۸۵۸ متر مربع ورق طلا استفاده شده
درهای آسانسورها و ستون های عظیم سالن های عمومی هتل با طلای ۲۴ عیار پوشانده شده اند.
علاوه بر این، سقف یکی رستوران های هتل، رکورد بزرگ ترین سقف پوشیده از کریستال های سواروسکی در دنیا را به نام خود ثبت کرده است.
۵- بلندترین آتریوم دنیا را دارد
آتریوم رنگارنگ برج العرب بلندترین آتریوم دنیا به شمار می رود. این آتریوم ۱۷۹/۸ متر ارتفاع دارد.
۶- هیچ اتاق تک نفره ای ندارد و همگی اتاق ها، سوئیت هایی بسیار لوکس هستند
از آنجایی که ساختمان هتل، یک شکل سه گوش دارد -که شبیه به بادبان کشتی است- همه ی اتاق های هتل، سوئیت های بسیار مجللی هستند.
این سوئیت ها دو طبقه یا بزرگ تر و مملوء از بهترین امکانات هستند.
۷- تشک های تخت ها ده ها هزار دلار قیمت دارند و وسایل خواب از پَر قو پُر می شوند
تشک های تخت های سوئیت های هتل برج العرب از یک برند لوکس سوئدی به نامDUXIANA هستند که حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارند.
علاوه بر این، وسایل خواب، از لحاف ها گرفته تا بالش ها، با پَر قو پُر شده اند. این پرها از لانه های متروکه ی قوهای مادر به دست می آیند که قوهای ماده برای گرم نگه داشتن تخم های خود از آن ها استفاده می کنند.
۸- یک منو برای انتخاب نوع بالش دارد
میهمانان می توانند بالش مورد نظر خود را از میان ۱۷ نوع بالش موجود در منوی هتل انتخاب کنند. این بالش ها از نظر اندازه و میزان سفتی با یکدیگر متفاوت هستند.
۹- یک ست کامل از لوازم بهداشتی برند لوکس هرمس در اختیار میهمانان قرار می گیرد
این ست ۱۴ تکه شامل عطر، شامپو و صابون برای میهمانان مرد و زن می شود.
۱۰- یک آیپد از جنس طلای ۱۴ عیار در اختیار میهمانان قرار می گیرد
از این آیپدهای حکاکی شده برای رزرو خدمات مختلف هتل استفاده می شود و علاوه بر این، میهمانان از طریق آن، به منوهای رستوران هتل دسترسی پیدا می کنند.
۱۱- رستوران اصلی هتل سرآشپز مشهوری دارد و در منوی آن یک نوع ماهی ۲۶۶ دلاری وجود دارد
رستوران المحاره ی هتل برج العرب به سرو بهترین غذاهای دریایی در دبی شهرت دارد و سرآشپز معروفی به نام ناتان اوتلاو دارد. ماهی بس نمک پز ۲۶۶ دلاری و خوراک شاه خرچنگ ۱۱۴ دلاری، از غذاهای منوی این رستوران هستند.
به علاوه، جا شرابی های رستوران روکشی از طلا دارند. هزینه ی یک وعده غذا به همراه شراب در این رستوران از ۴۷۵ دلار برای هر نفر شروع می شود.
منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود