خرید ملک برای اخذ اقامت گرجستان سخت شد

خلاصه تغییرات قوانین مهاجرتی گرجستان از تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۹

خرید ملک برای اخذ اقامت گرجستان سخت شد

میلیون‌ها تن از هموطنان پس از رژیم لغو روادید ایران و گرجستان در سالهای اخیر، عازم این کشور شدند و برخی نیز توانستند، ملکی یا مغازه ای یا فروشگاهی یا زمینی اجاره یا خریداری کرده تا از این راه، به اقامت دائم این کشور در حال توسعه برسند. نزدیکی ایران به گرجستان و امکان تردد ارزان به این کشور سبب شده تا هزاران تن از هموطنان نسبت به خرید خانه در این کشور اقدام کنند.

اگر چه افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت ارز در ۱ سال اخیر، سبب شده تا بسیاری، عطای اقامت گرجستان را به لقایش بخشیده و به دنبال دیگر راه های اقامتی برای کسب گذرنامه دوم باشند، اما هم چنان خرید ملک در گرجستان و ترکیه، از علایق لاکچری دوستان و ثروتمندان مشتاق به زندگی در کشورهای همسایه ایران است. آرزوی عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا و تردد آسان و بدون ویزا شنگن در قاره سبز، یکی از عواملی است که خریداران ملک در گرجستان را به سمت بهشت قفقاز، ترغیب کرده است.

با وجود قوانین سخت گیرانه در اعطای روادید و اقامت به ایرانیان در دو سال اخیر، هم چنان به دلیل بازار کسب و کار خوب و پر ظرفیت گرجستان که به عنوان دروازه صادراتی کالاهای ایرانی به کشورهای مختلف اروپا، اکوسیستم خوبی دارد، این کشور می تواند بستر توسعه بیزینس صادرکنندگان و تولید کنندگان ایرانی از صنعت ساختمان تا مواد غذایی باشد و خرید ملک در این کشور با فاکتور سود آتی، توجیه پذیر باشد.

قوانین جدید خرید ملک در گرجستان از ۱۵ تیر  ماه ۱۳۹۸

طبق آخرین اخبار و طی اطلاع رسمی پارلمان گرجستان مبنی بر تغییر برخی قوانین مهاجرتی (داکیومنت شماره ۴۷۴۱-IIს و شماره ثبت ۰۱۰۱۲۰۰۰۰.۰۵.۰۰۱.۰۱۹۴۹۶) ، تغییر برخی قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری به قرار زیر اعلام می گردد :

 فصل ۱۵ بند B – زیرپاراگراف H  

اقامت سرمایه گذاری برای شخص خارجی و خانواده وی صادر می گردد در صورتی که مبلغ ۳۰۰ هزار دلار آمریکا سرمایه گذاری مستقیم داشته باشد (به استثنای زمین های کشاورزی) و ارزش دارائی آن برابر با ۳۰۰ هزار دلار آمریکا باشد . (این در حالی است که در قوانین پیشین ، حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای اخذ اقامت سرمایه گذاری مبلغ ۳۰۰ هزار لاری گرجستان بوده است).

 فصل ۱۵ بند C – زیرپاراگراف k  

اجازه اقامت موقت گرجستان برای یک شخص خارجی و خانواده وی که ملک خریداری نموده زمانی صادر می شود که حداقل مبلغ ملک و مستغلات خریداری شده توسط وی برابر با ۱۰۰ هزار دلار آمریکا باشد .
(این قانون جدید در حالی تصویب می شود که حداقل مبلغ خرید ملک و مستغلات برای اخذ اقامت گرجستان پیش از این برابر با مبلغ ۳۵ هزار دلار آمریکا بوده است) .

 فصل ۱۵ – بند L – زیرپاراگراف k 

اقامت دائم سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران با حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار دلار زمانی صادر می شود که فعالیت اقتصادی شخص توسط دولت گرجستان تائید شود، در سال اول حداقل ۵۰ هزار لاری گردش مالی داشته باشد، گردش مالی سالانه سال دوم برابر با حداقل ۱۰۰ هزار دلار، سال سوم، جهارم و پنجم کمتر از ۱۲۰ هزار دلار آمریکا نباشد .

 «اقامت موقت» از طریق «کاری» 

شرکتی میتواند درخواست اقامت کاری دهد که به ازای هر کارمند خارجی سالی ۵۰.۰۰۰ لاری گردش مالی نشان دهد. و در امد کارمند زیر ۸۰۰ لاری نباشد.

حتما ببینید: مقصدهای گردشگری جذاب گرجستان  را تماشا کنید

تصویر صفحه ایندکس سایت اداره مهاجرت گرجستان که برای خرید ملک در گرجستان و اخذ اقامت دائم، اطلاعات گسترده ای ارائه کرده است
خرید ملک در گرجستان
تصویر ایندکس سایت رسمی دولت گرجستان که اطلاعاتی دقیق درباره مهاجرت و سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور می توان بدست آورد

نکات مهم 

  •  این قوانین از تاریخ ۱ ماه جولای (ماه بعدی) اجرائی خواهد شد.
  • خرید ملک در گرجستان نیازمند اشراف اطلاعاتی به وقانین خرید و فروش است.
  •  افرادی که پیشتر ملک خریداری نموده اند، در صورتی که تمدید اقامت هایشان پیوسته باشد، شامل قوانین فوق نخواهند شد.
  • کسانی که تا قبل از اجرایی شدن قانون یعنی ۱ جولای درخواست اقامت خود را ثبت نمایند مشمول قانون جدید نخواهند شد.
  • به منظور خرید ملک در گرجستان، از مشاوران املاک رسمی و افراد مطلع، مشورت بگیرید و از آگهی های اینترنتی وتلگرامی، پرهیز کنید.
  • هیچ دانشگاهی در زمینه مهندسی و پزشکی، مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران برای تحصیل دانشجویان ایرانی نیست.
  • هیچ تضمینی مبنی بر خرید ملک با هر قیمت در هر مکان در گرجستان جهت دریافت اقامت دائم و گذرنامه وجود ندارد.
  • خرید ملک در تفلیس یا خرید ملک در باتومی و سایر شهرهای توریستی گرجستان، ظرفیت های سرمایه گذاری متنوع و مختلفی دارد که از طریق مشاوره با خبرگان، می‌توانید برنامه سرمایه گذاری خود را هدایت کنید.
  • برای خرید ملک در گرجستان می توانید در پروژه های ساختمانی این کشور نیز شراکت کنید. اما اصالت و صلاحیت فروشندگان و سازندگان را از نهادهای رسمی، راستی آزمایی کنید.
  • برای خرید ملک درگرجستان مراقب سایت های کلاهبرداری باشید.
  • این که خرید ملک در گرجستان یک سرمایه گذاری خوب است یا خرید ملک در ترکیه یا دوبی، به استراتژی سرمایه گذاری و برنامه زندگی شما در بلند مدت بستگی دارد.
  • خرید ملک در گرجستان به اندازه ایران، تورم ندارد. این را در محاسبات خود در نظر داشته باشید.
  • از  سایت اداره مهاجرت گرجستان درباره قوانین جدید مهاجرتی و اقامتی این کشور از سال ۲۰۱۹ به بعد ، کسب اطلاع کنید.
  • از سایت دولت گرجستان برای کسب اطلاعات درباره قوانین جدید مهاجرتی و خرید ملک و کارآفرینی مهاجران و سرمایه گذاران خارجی، استفاده کنید

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ایرج خرداد ۲۰, ۱۳۹۸

    گرجستان مثل امارات بیست سال پیشه. اینده روشنی داره و خیلی خوب داره پیشرفت میکنه و بیست سال دیگه میشه یه کشور مثل امارات امروز و طبق معمول ما میاییم مسخره بازی در میاریم میگیم گرجستان فلان بود ما فلان بودیم. فکر کنم تنها کشوری تو دنیا هستیم که پیشرفت رو یه پروسه ی منفی میبینیم که اینطوری میگیم
    مردمشونم خیلی بافرهنگن
    من و خانومم با تور رفته بودیم و اصلا براشون مهم نیست ترک باشی ایرانی یا عرب. به همه احترام میزارن. نکته ایی که به چشمم میخورد وجود مسجد و توریستای کشورای عربی بود که به نظر خودم خیلی بیشتر از بقیه توریستا به چشم میومدن. بیشتر از بناها و شهر و امکانات توریستی، خودمون از برخورد مردمشون خوشمون اومد. تفلیس هرکی رفته میدونه یه شهر با معماری غربی و بالطبع به همون نسبتم کوچیکه. هتلمون دوچرخه اجاره میداد و ما دوتا اجاره کردیم و نیم ساعتی رکاب زدیم و از مرکز شهر دور شدیم در واقع به محله های پایین شهر رسیدیم. خونه ها نسبتا قدیمی و پنجره ها تقریبا شیشه یک جداره بودن و تمام المانهای یه محله ی پایین شهر رو میشد به چشم دید. اما این دنیای مادی بود. مردم اما همون بودن. مغازه رفتیم اب بخریم همون خوشرویی و چاق سلامتی و لبخند و رفتار خوب. افراد مسنی که ما رو میدیدن همون لبخند و رفتار خوبی رو داشتن که تو مرکز شهر میشد دید. چون من ذهنیتم از پایین شهر تهران بود که وقتی میری پایین شهر کلا برخوردها عوض میشه. چهره ها عبوس تر و غیره. و برا همینه دلتنگ و در حسرت رفتار مردمشونم