نگاهی به تصاویری که به زیبایی چهره تلخ زندگی مدرن را به نمایش گذاشته‌اند

نگاهی به تصاویری که به زیبایی چهره تلخ زندگی مدرن را به نمایش گذاشته‌اند

تصویرسازی‌های هنرمندی به نام «جان هولکروفت» را در این مطلب مشاهده خواهید کرد که همچون آثار هنری ممنوعه به نظر می‌رسند. این تصاویر با اینکه تا حدی آزاردهنده هستند اما به خوبی وجهه تاریک زندگی مدرن بشر را به نمایش گذاشته‌اند و باعث می‌شوند تا ذهن انسان چندین دقیقه درگیر شود.

مسایل تیره‌ای همچون عدم امنیت شغلی، شکنندگی سیستم‌ها و عدم وجود عشق واقعی را در تصویرسازی‌های این هنرمند می‌توانید مشاهده کنید.

شخصیت‌ها هر اثر به نوعی در حال خودشکنجه‌گری هستند و برای فرار از این رنج و اندوه تنها کاری که از دستشان بر می‌آید باور کردن بیهودگی جهان مدرن است.

«جان هولکروفت» اهل بریتانیا است و در نزدیکی شهر شفیلد زندگی می‌کند. او در آثارش سعی کرده دو دوره زمانی کاملا متفاوت از هم را به یکدیگر ربط دهد. با الهام از طرح پوسترهای دهه ۱۹۵۰ میلادی، تصویرسازی‌های هجوآمیزی خلق کرده که هر کدام نشان‌دهنده مسایل اشتباهی است که در جامعه مدرن امروز بشر در سراسر جهان جاری و عادی است.

آقای Holcroft در پاسخ به این سوال که آیا آثارش شخصیت‌محور هستند یا خیر پاسخ داده: «خیر، تصویرسازی‌های من اندیشه و مفهوم کلی هستند، نه شخصیت‌محور. البته در زمان اجرای هر کدام از آثار به منظور ارتباط صریح‌تر با مخاطب و مفهوم‌پذیرتر شدن اثر سعی می‌کنم از عامل انسانی هم در طرح‌هایم استفاده کنم.»

این هنرمند در مورد نگرانی‌های خود نیز چنین گفته: «بزرگ‌ترین دغدغه من این است که انسان امروزی به شدت به دیوایس‌ها و وسایل الکترونیک وابسته است. جوانان امروز همه سرگرمی‌شان شده تماشای ویدئوهایی از پلتفرم‌هایی همچون یوتیوب که همه این ویدئوها را انسان‌هایی تهیه و منتشر می‌کنند که می‌خواهند مشهور شوند و به درآمد بیشتر دست پیدا کنند. درد اینجاست که این روند غیرمعمول در زندگی مدرن ما به عنوان یک رفتار کاملا نرمال پذیرفته شده است.»

وی همچنین اعتقاد دارد که شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال با دروغ‌ها، وعده و وعیدهای نادرست و تصاویر بعضا جعلی سعی در اغوا و منحرف کردن اذهان عمومی دارند؛ مساله‌ای ترسناک که معلوم نیست آینده بشر را به کدام سمت هدایت می‌کند!

برای دیدن گوشه‌ای از این آثار هنری از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود