۸ وسیله ای که باعث ضعیف شدن اینترنت مودم در خانه می شوند

۸ وسیله ای که باعث ضعیف شدن اینترنت مودم در خانه می شوند

اغلب ما در خانه با مشکل اتصال به اینترنت رو به رو هستیم. این مشکلات گاهی از تنظیمات مودم یا خدمات رسانی ضعیف شرکت تأمین کننده ی اینترنت ناشی می شود. اما در اغلب موارد، وسایل و اسباب و اثاثیه ی خاصی در خانه هستند که به دلیل نزدیکی بیش ازاندازه به مودم، ارتباط وای فای را مختل می کنند. در ادامه با دشمنان اصلی وای فای در گوشه و کنار خانه آشنا خواهیم شد و می خواهیم ببینیم چطور می توانیم بهتر از مودم مان استفاده کنیم.

۱- سطوح و اثاثیه ی فلزی

عوامل ضعیف شدن اینترنت مودم

فلز یک ماده ی رسانا است، یعنی جریان برق را به خود جذب می کند. از آنجایی که مودم از خود امواج الکترومغناطیس منتشر می کند، هر سطح یا جسم فلزی ای در خانه مانع از پخش امواج می شود. اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی به اینترنت وصل شوید، مودم را در جایی دور از وسایل فلزی قرار دهید.

۲- دیوارهای آجری و سنگی

بعضی دیوارها جلوی عبور امواج وای فای را می گیرند. سنگ مرمر، سیمان، بتون، گچ و آجر، از رایج ترین مصالحی هستند باعث اختلال در اتصال به اینترنت می شوند. به همین دلیل است که در خانه های دو طبقه، اینترنت در یکی از طبقات بسیار ضعیف است. برای حل این مشکل، مودم را در جایی قرار دهید که میان شما و دستگاه دیواری وجود نداشته باشد.

۳- آینه

همان ماده ای که به ما این امکان را می دهد که بازتاب خود را درون آینه ببینیم، سیگنال های منتشره از مودم را هم بازتاب می دهد. آینه مثل یک دیواره عمل می کند و اینترنت را دچار نوسان می کند. آینه اگر در نزدیکی مودم قرار بگیرد، می تواند باعث کاهش و بی ثباتی قدرت سیگنال وای فای شود.

۴- یخچال و ماشین لباسشویی

در مجموع، وسایل الکتریکی ای که مجهز به لوله های گردش آب هستند، رابطه ی خوبی با امواج وای فای ندارند. آب می تواند مقداری از انرژی امواج بی سیم را در خود ذخیره کند، مسأله ای که تأثیری منفی بر کیفیت اینترنت می گذارد.

۵- ریسه های چراغ دار

ریسه های چراغ دار هم می توانند باعث تضعیف امواج وای فای در خانه شوند. این ریسه ها تراشه های چشمک زنی دارند که یک میدان مغناطیسی ایجاد می کنند. این میدان مغناطیسی با امواج الکتریکی ای که از مودم منتشر می شود، تداخل پیدا می کنند. سعی کنید مودم را در جایی دور از ریسه های چراغ دار بگذارید.

۶- وسایلی که مانیتور کوچکی دارند

مانیتور کوچک این وسایل مانند وای فای، یک تداخل فرکانسی ۲/۴ گیگا هرتزی ایجاد می کنند. وقتی دو یا چند وسیله، فرکانس یکسانی از خود انتشار دهند، از هوا به جای انتقال امواج، برای ارسال داده به یکدیگر استفاده می کنند، مانند آنچه که در یک ارتباط بی سیم اتفاق می افتد. بنابراین سعی کنید وسایلی که مانیتورهای کوچکی دارند را خیلی نزدیک به مودم نگذارید.

۷- اسباب بازی های کنترلی

اسباب بازی های کنترلی هم با فرکانس ۲/۴ گیگا هرتز عمل می کنند، البته همه ی انواع آن ها چنین تداخل فرکانسی ای به وجود نمی آورند. در واقع این مسأله به میزان برقی بستگی دارد که اسباب بازی برای عملکرد خود به آن نیاز دارد.

۸- مایکروفر

این وسیله هم طیف فرکانسی ای شبیه به طیف فرکانسی مورد استفاده در سیگنال وای فای دارد. اگر مودم خود را در نزدیکی مایکروفر گذاشته اید، آن را به ارتفاعی بالاتر از محل قرارگیری مایکروفر انتقال دهید. این کار تأثیر منفی مایکروفر بر روی اینترنت شما را کم می کند.

اما چطور ارتباط وای فای بهتری داشته باشیم؟

روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید در خانه ی خود اتصال بهتری به اینترنت داشته باشید:

۱- با توجه به موارد ذکر شده، محل مناسبی برای قرارگیری مودم انتخاب کنید.

۲- مودم خود را به روز نگه دارید.

۳- آنتن تقویتی برای آن بگیرید.

۴- وای فای خود را رمزگذاری کنید و رمز مناسب و پیچیده ای برای آن انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس نباشد.

۵- یک دستگاه تقویت وای فای خریداری کنید.

۶- سعی کنید فقط از آخرین و جدیدترین تکنولوژی های وای فای استفاده کنید.

۷- پهنای باندهایی که در فرکانس ۵ گیگا هرتز عمل می کنند معمولاً اتصال سریع تری نسبت به بقیه دارند، چون در مقایسه با باند ۲/۴ گیگاهرتز، کانال چندان شلوغی نیست.

۸- مودم خود را از نو تنظیم (ریسِت) کنید. این کار باعث پاک شدن حافظه ی آن می شود و شما را قادر می سازد به روزرسانی های ارائه شده را روی مودم خود نصب کنید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود