جزییات اعزام ۵۰۰۰ نیروی کار ایرانی به کانادا، استرالیا و دانمارک

جزییات اعزام ۵۰۰۰ نیروی کار ایرانی به کانادا، استرالیا و دانمارک

اعزام نیروی کار به استرالیا، کانادا و دانمارک در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. چندی پیش نیز، اعزام نیروی کار تخصصی به آلمان و کرواسی، هزاران مشتاق کار در خارج از کشور را روانه مراکز کاریابی و سامانه رسمی اعزام نیروی کار وزارت تعاون کرده بود. این برای دومین بار در سال نیمه اول سال نود و هشت است که وزارت کار از عزم خود بر اعزام هزاران نیروی کار متخصص ایرانی به مقصدهای محبوب مهاجرتی و اشتغال ایرانیان در اروپا و آمریکای شمالی خبر می دهد.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار، اخیرا اعلام کرد که این وزارت خانه در عمان، ترکیه و کانادا، دفتر هدایت و حمایت نیروی کار راه اندازی کرد. او می گوید که در فاز نخست جذب نیروی کار مهاجر در آلمان، ۲۵۰ هزار نفر استخدام می شوند که بخشی از طرح آلمان برای جذب ۷۵۰ هزار نیروی کار در آینده نزدیک است. اما مشخص نیست که وزارت کار تا چه اندازه بتواند سهم ایران را از جذب نیروی کار خارجی آلمان افزایش دهد. آلمان، قطب اول اقتصاد اروپا، به مهندسان صنایع و برق و مکانیک و عمران و فعالان عرصه بهداشت و درمان، نیاز مبرم دارد.

همین رشته ها را استرالیا، کانادا و دانمارک نیز نیاز دارند. دانمارک، از کشورهای اسکاندیناوی است که سطح رفاه و اقتصاد خوبی داشته و همردیف سوئد است. بازار کار آن محدود تر از استرالیا و کانادا است اما برای متقاضیان پاسپورت رویایی اسکاندیناوی، انتخاب هوشمندانه ای است. زبان در این کشور، دانمارکی است اما اکثریت مردم، به انگلیسی آشنایی دارند. اما برای زندگی و کار بلند مدت، دانستن دانمارکی، الزامی خواهد بود. اما کار و زندگی در استرالیا و کانادا، با زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶.۵ کفایت می کند.

اعزام نیروی کار به کانادا
سایت اداره مهاجرت کانادا در نشانی: canada.ca اطلاعات خوبی را در اختیار متقاضیان کار و مهاجرت به این کشور قرار می دهد

شرایط اعزام نیروی کار به کانادا، استرالیا و کانادا

برای اعزام نیروی کار به این ۳ کشور، داشتن مدرک آیلتس الزامی است. یا آیلتس یا تافل یا حتی پی تی ایی. صرف داشتن مدرک نیز اهمیت ندارد. چون مدرک تحصیلی و تجربه و سابقه کار، اولین چیزی است که کارفرمای کانادایی و استرالیایی و دانمارکی را جذب می کند. ترجمه رسمی کل مدارک تحصیلی و هویتی نیز  الزامی است. برای  ثبت نام به این لینک رجوع کنید و اطلاعات کامل بدست آورید.

یکی از اخبار خوب وزارت کار برای افرادی که می‌خواهند برای کار به خارج از کشور بروند، این ‏است که این افراد می‌توانند در صورت تمایل بیمه شوند. اکبرنیا دراین‌باره به رسانه ها گفته بود که  ما ‏شرایط و تسهیلات مناسبی برای افرادی که می‌خواهند برای کار کردن به خارج از کشور بروند، فراهم ‏می کنیم. این افراد اگر بخواهند می‌توانند در طول مدتی که خارج از کشور هستند، بیمه شوند.

اگر مهندس هستید و قصد کار در حوزه مهندسی در استرالیا دارید، حتما عضو سامانه جامعه مهندسان استرالیا (ENGINEERS AUSTRALIA) بشوید
با ویزای مولتیپل ۵ ساله گردشگری کانادا نمی توان در این کشور اقامت کرد و کار کرد

ضمن این‌که ‏هیچ محدودیتی برای بازگشت آنها به کشور نیست و اگر بخواهند می‌توانند در کشوری که مشغول به ‏کار شده‌اند، بمانند یا این‌که برگردند. درواقع ما از هیچ‌کس برای بازگشت به کشور تضمین نمی‌گیریم، اما ‏با این حال همه چیز در چارچوب قانون باید انجام شود. ضمن این‌که برای این افراد گواهینامه‌های شغلی ‏صادر می‌کنیم و تسهیلات مناسبی برایشان قایل می‌شویم.

حتما ببینید:؛ شرایط اعزام نیروی کار به آلمان و کرواسی 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • سپهر تیر ۲۰, ۱۳۹۸

    من این اخبار رو توی سایت karyabi.mcls.gov.ir نمیبینم

    • علی زمانی تیر ۲۰, ۱۳۹۸

      مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار در گفت و گو با خبرگزاری مهر، اخیرا آن را رسانه ای کرد و منتظریم جزییاتش در سایت کاریابی وزارت کار، مثل اعزام نیروی کار به آلمان، رسانه ای شود تا ثبت نام از متقضیان صورت بگیرد