راهنمای تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های کره جنوبی

فرصت‌های تحصیلی پزشکی در برترین دانشگاه‌های کره‌جنوبی

راهنمای تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی مثل تحصیل در ژاپن وسنگاپور، محبوب ایرانیان نیست و فاصله جغرافیایی بین ایران و این کشورهای شرق آسیا و تفاوت های زبانی، سبب شده تا مقصدهای محبوبی نه برای مهاجرت و نه برای گردش و نه برای تحصیل باشد. اگر چه ارتباطات اقتصادی گسترده ای ایران با این کشورها در نیم قرن اخیر تجربه کرده است. تحصیل پزشکی در کره جنوبی، ارزان نیست اما کیفیت خوبی دارد. ۲۶ دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. یادگیری زبان کره جنوبی برای فعالیت های بالینی و درمانی، الزامی است و شاید به همین خاطر، خیلی ها عطای تحصیل پزشکی در این کشور را به لقایش بخشیده اند. اما بهتر است نیم نگاهی به این دانشگاه ها داشته باشیم.

۲۶ دانشگاه پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در کره جنوبی

فهرست دانشگاه های ارزشیابی شده وزارت بهداشت در سال ۲۰۱۹ در این لینک در دسترس شما خواهد بود.

پزشکی در کره جنوبی
وزارت بهداشت ایران، ۲۶ دانشگاه کره جنوبی را برای تحصیل ایرانیان در این کشور در سال ۲۰۱۹، ارزشیابی و تایید کرده است.

فهرست فوق نشان می دهد که اگر شما قصد تحصیل پزشکی کره جنوبی ، پیراپزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و هم چنین طی کردن دوره های فلوشیپ در دانشگاه های کره جنوبی را دارید، بایستی صرفا در یکی از این بیست و شش دانشگاه تحصیل کنید تا مدارک دانش آموختگی شما از این دانشگاه ها، در ایران، قابل ارزشیابی و معادلسازی بوده و از فواید مادی و معنوی آن بهره مند شوید.

بهترین دانشگاه پزشکی کره جنوبی

بهترین دانشگاه پزشکی کره جنوبی، دانشگاه ملی سئول است که اعتبار جهانی داشته و گزینه اول تحصیل ایرانیان در این کشور محسوب می شود. اگر قصد تحصیل در پزشکی کره جنوبی دارید، بهتر است که این دانشگاه و دانشکده های مختلف آن را برای تحصیل در سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب کنید. شرایط و مدارک موردنیاز برای اپلای و هم چنین هزینه ها و شیوه تعامل با اساتید و زمان اپلای پزشکی کره جنوبی را در این سایت مشاهده کنید.

دانشکده پزشکی این دانشگاه در این آدرس در دسترس است.

پزشکی در کره جنوبی
تصویر سایت دانشکده پزشکی دانشگاه سئول کره جنوبی

کلیات تحصیل پزشکی در کره جنوبی ۲۰۱۹

تحصیل گروه ⁣تحصیل پزشکی در کره جنوبی بیشتر در شهرهای سئول ، اینچئون ، گوانگجو و دائگو و بوسان ممکن می باشد و دلیل آن سطح بالای امکانات و زندگی در این شهرها است . کشور کره جنوبی مرکز بسیاری از دانشگاه های پزشکی با رتبه بالای دنیا می باشد و از این رو به مرکز رقابت بین دانشجویان خارجی و بین المللی تبدیل شده است و از همین رو برخی از این دانشگاه ها امتحانات ورودی با سطح بالایی را برای به چالش کشیدن دانشجویان داخلی و بین المللی در نظر گرفته اند که باید توجه نمود.

تحصیل پزشکی در کره جنوبی بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد و چون تحصیل ۴ ساله رشته پزشکی در ایران مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد و دانشجویان ایرانی باید دوره های ۶ ساله را انتخاب کنند.

شرایط اخذ پذیرش در رشته های گروه پزشکی در کره جنوبی⁣

متقاضیان تحصیل پزشکی در کره جنوبی ، نیاز است که مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی در رشته ریاضی و یا تجربی داشته باشند. از شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی ، تسلط به زبان کره ای می باشد و البته برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور در رشته های گروه پزشکی تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست و دانشجویان ملزم به تسلط به زبان کره ای خواهند بود . لازم به ذکر است که پذیرش در دانشگاه های پزشکی کره جنوبی بسیار رقابتی است و آزمون ورودی آن بسیار دشوار است .

هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی⁣

⁣هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی حدود ۸۰۰۰ دلار در سال می باشد که با توجه به وجود کشورهای پیشرفته دنیا هزینه ای بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. همچنین هزینه زندگی یک دانشجو در کره جنوبی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار می باشد که البته با توجه به نوع زندگی و محل زندگی متفاوت است.

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

دانشگاه های پزشکی کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است که به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم :

 دانشگاه ملی سئول : این دانشگاه اولین دانشگاه ملی در کشور کره جنوبی است که در اوت ۱۹۴۶ تاسیس شد . رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار زیاد است . این دانشگاه دارای دانشکده های علوم انسانی ، کسب وکار ، پزشکی ، پرستاری ، علوم طبیعی ، دانپزشکی و غیره می باشد .

دانشگاه یانسه : یک دانشگاه پژوهشی خصوصی در سئول است . این دانشگاه یکی از سه دانشگاه اسکای کره است که معتبرترین دانشگاه ‌ها در این کشور شمرده می‌شوند . یانسه در سال ۱۸۸۵ تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه در کره جنوبی است . این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف هنرهای لیبرال ، کسب و کار ، مهندسی ، الهیات ، موسیقی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، رفاه اجتماعی، حقوق و غیره می باشد .

دانشگاه KOREA: این دانشگاه در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین نهادهای آموزش عالی این کشور است . این دانشگاه در کنار دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یانسه یکی از سه دانشگاه برتر این کشور است . این دانشگاه دارای دانشکده های حقوق ، کسب و کار ، هنرهای لیبرال ، بیوتکنولوژی پرستاری ، علوم بهداشت ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، پزشکی ، مهندسی و غیره می باشد .

دانشگاه ملی بوسان : این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۴۶ در شهر بوسان تاسیس شد . این دانشگاه رشته های هوا فضا ، مهندسی ، معماری ، فناوری اطلاعات ، علوم حیوانی ، حقوق ، ریاضیات ، پزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، دندانپزشکی و غیره را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

پزشکی در کره جنوبی فرصت خوبی برای اشتغال در آسیا و ادامه تحصیل در اروپا و آمریکای شمالی است.

حتما ببینید: پارکهای علم و فناوری کره جنوبی 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود