راهنمای اشتغال نیروی کار ماهر در کویت ۲۰۱۹

با سایت های کاریابی در کویت آشنا شویم

راهنمای اشتغال نیروی کار ماهر در کویت ۲۰۱۹

کار در کویت مثل کار در عمان، یکی از گزینه‌های اشتغال خوب برای نیروی کار ماهر ایران به خصوص در عرصه های مهندسی، مالی و بهداشت و درمان است. اگر چه دریافت ویزای کار وگردشگری کویت به نسبت عمان و قطر و امارات متحده عربی،‌ سخت تر است، اما با توجه به واحد پول قدرتمند این کشور و فرصت های کسب و کار حوزه انرژی و مالی، به نظر می رسد گزینه خوبی برای اشتغال برخی از کارجویان در کشورهای همسایه باشد.

کویت بر اساس برنامه چشم انداز راهبردی ۲۰۳۵ میلادی یا VISION 2035، در نظر دارد صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه بخش های مختلف صنعتی واقتصادی و گردشگری این کشور اختصاص دهد و همین امر، زمینه جذب نیروی انسانی ماهر و سرمایه خارجی به این کشور کوچک می شود و این سیگنال عالی برای عاشقان کار و سرمایه گذاری در کشور کویت تا ۲۰ سال آینده است. صنعت ساختمان کویت مثل صنعت ساختمان نیوزلند، حداقل تا ۲۰ سال آینده، کار تضمینی دارد.

این گزارش، نگاهی دارد به فرصت های کاریابی در این کشور کوچک حاشیه خلیج همیشه فارس.

حتما ببینید: راهنمای اعزام نیروی کار ایرانی به آلمان در سال ۱۳۹۸

کار در کویت
سایت bayt,com یکی از سایت های خوبی کاریابی برای کارجویان در کشور کویت است

حتما ببینید: راهنمای اعزام نیروی کار  ایرانی به عمان در سال ۱۳۹۸

کار پرستاری در کویت

برای فعالیت در حوزه پرستاری در این کشور، بایستی به عنوان پرستار ثبت شده، شناخته شده و کد REGISTERED NURSE که RN گفته می‌شود را دریافت کنید. حقوق سالانه پرستاران در کویت، حدود ۶ هزار دینار کویت می باشد. معمولا این حقوق را پرستارانی که زیر  ۵  سال سابقه  کار دارند، دریافت می‌کنند.  درآمد سالانه پزشکان عمومی در کویت، ۱۲  هزار دینار می باشد.

اگر دانش‌آموخته رشته پرستاری، مامایی، دندان‌پزشکی و پزشکی در ایران هستید و قصد اشتغال  در این حوزه‌ها در کویت دارید، قوانین و مقررات و شیوه اعتیاردهی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود را در سایت وزارت بهداشت کویت که در این لینک ارائه شده است، بررسی کنید. اگر قصد دارید در وزارت بهداشت و امور درمانی کویت مشغول به کار شوید، توصیه می‌کنیم که از فرصت‌های کاری دراین لینک بهره‌مند شوید.

تصویر ایندکس سایت آژانس مرکزی فناوری اطلاعات و ارتباطات کویت که برای کارجویان حوزه ICT گزینه خوبی است. به cait.gov.kw بروید

کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کویت

کویت به دلیل حضور شرکت‌های چندملیتی و بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که در ۲۰ سال اخیر به طرز چشمگیری توسعه یافته است، از بهترین ساختارهای فناوری اطلاعات در خاورمیانه برخوردار بوده و صدها شرکت ICT  در این کشور فعالیت می‌کند.

آژانس  مرکزی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کویت که در این لینک در دسترس است،‌شما را با ظرفیت‌های کسب و کار و شیوه استفاده  از خدمات این کشور در این عرصه آشنا خواهد کرد. کافی است که با CAIT‌ در ارتباط باشید تا از روش‌های استارت آپ و همکاری فناورانه با مراکز دولتی و خصوصی کویتی در این حوزه، استفاده کنید.

کویت، سی و هفتمین کشور جهان در حوزه موبایل و پهنای باند است که می‌توان سرعت اینترنت کویت را در این لینک  بررسی کرد.

یکی از سایت های خوبی برای کاریابی در کویت، سایت گلف تلنت است که صدها فرصت شغلی از حوزه مالی تا مهندسی و صنعت بهداشت و درمان و آموزش را در اختیار کارجویان قرار می دهد. ثبت نام در سایت رایگان و الزامی است. به GULFTALENT.COM بروید

کارجویان حوزه صنعتی و تجاری

اگر دانش‌آموخته رشته‌های صنعتی مثل مهندسی هستید یا در رشته‌های مربوط به تجارت و بازاریابی  و اقتصاد و حسابداری، سابقه کار هستید و مدارک صلاحیت حرفه‌ای  خود دارید، با مراجعه به سایت وزارت تجارت و صنایع کویت، می‌توانید از فرصت‌های کاری، تسهیلات کارآفرینی، خوشه های کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان کویتی استفاده کنید.

این وزارت خانه در سال ۱۹۶۳ میلادی تاسیس شد و دکتر یوسف العلی، مدیریت آن را بر عهده دارد. همه فعالیت‌های  تجاری و صنعتی و شرکت‌های دولتی و خصوصی صنعتی و تجاری این کشور زیر نظر این وزارت‌خانه بوده که در این لینک، اطلاعات تکمیلی را مشاهده خواهید کرد.

توجه کنید که نهاد عمومی نظارت بر صنایع کویت، PAI نام دارد که جزییات  فعالیت آن برای آگاهی کارجویان و کارفرمایان ایرانی مشتاق به کار  در این کشور در این لینک در دسترس است.

صنعت ساختمان کویت مثل صنعت ساختمان امارات و قطر، یکی از بهترین گزینه ها برای کاریابی تکسین ها و مهندسان مرتبط با صنعت ساختمان ایران است

پیش بینی نرخ رشد صنعت ساختمان کویت تا سال ۲۰۱۴ میلادی را در این لینک مشاهده کنید.

کارجویان متقاضی فعالیت در صنعت نفت و گاز کویت

اگر دانش‌اموخته رشته‌های نفت، گاز و پتروشیمی هستید مثل مهندسی شیمی،مهندسی فرآیند، مهندسی ابزار دقیق، مهندسی پتروشیمی و امثالهم،فرصت‌های کاری گسترده‌ای در کویت در این حوزه در دسترس است. لذا برای آشنایی با این فرصت‌ها، به سایت وزارت نفت کویت که در این لینک ارائه شده  است مراجعه کرده و اطلاعات  تکمیلی را کسب کنید. قوانین و فرصت‌های کاری و پروژه‌های مختلف صنعت نفت و گاز در حال توسعه این کشور نفت خیز را در سایت وزارت نفت کویت می‌توان بدست آورد.

فرصت‌های استخدامی شرکت ملی نفت کویت را در سایت آن در این نشانی بدست آورید.

کارجویان متقاضی فعالیت در صنعت آب و برق کویت

صنعت برق کویت، بخشی از صنایع این کشور است که هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن مشغول به کار است. وزارت آب و برق (MINISTRY OF ELECTRICITY &  WATER)، سایت اینترنتی آن در این نشانی در دسترس است. اگر طراح شبکه های آب و فاضلاب و نیروگاه‌های برق هستید، احتمالا وزارت آب و برق کویت بتواند شما را به شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکاران و کافرمایان بزرگ آشنا کند.

به هر حال، امور مهاجرتی و اقامتی کارجویان در این کشور زیر نظر وزارت کشور کویت است که جزییات خدمات اینترنتی این وزارت‌خانه را که در سال ۱۹۶۲ میلادی تاسیس شد، در این لینک بررسی  کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود