یک اتفاق منحصر به فرد در موسیقی راک؛ دو اسطوره در یک کنسرت

نیل یانگ و باب دیلن در هایدپارک لندن به روی صحنه رفتند

یک اتفاق منحصر به فرد در موسیقی راک؛ دو اسطوره در یک کنسرت

غروب روز جمعه ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر)، باب دیلن و نیل یانگ از بزرگترین ترانه‌سراها و خوانندگان موسیقی راک قرن بیستم اجراکنندگان اصلی یک کنسرت در هایدپارک لندن بودند.

نیل یانگ که اول به روی صحنه رفته بود، به شوخی رو به به تماشاگران گفت: «تا به حال هرگز در نور روز اجرا نکرده بودم. خیلی خوب است که همه شما را می‌بینم.»

نیل یانگ و باب دیلن دو اسطوره بزرگ موسیقی راک قرن بیستم محسوب می‌شوند. حضور این دو در یک کنسرت، اتفاقی منحصر به فرد است.

این کنسرت ابتدا قرار بود بخشی از مجموعه کنسرت‌های “بانک بارکلیز” باشد اما پس از اینکه نیل یانگ اعلام کرد که حاضر نیست در فستیوالی که نام یکی از سرمایه گذاران تولید سوخت‌های فسیلی بر آن قرار دارد، برنامه اجرا کند، اجرای روز جمعه بدون داشتن حامی مالی و به طور مستقل با درآمد بلیط‌های فروخته شده برگزار شد.

طرفداران نیل یانگ از این اقدام او که در راستای حمایت از محیط زیست بوده، حمایت کردند.

باب دیلن، ۷۸ ساله، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که بارها جوایز معتبر موسیقی از جمله چندین جایزه گرمی را دریافت کرده است. این هنرمند در سال ۲۰۱۶ به خاطر ترانه‌هایش برنده نوبل ادبیات شد.

نیل یانگ و باب دیلن در هایدپارک لندن به روی صحنه رفتند
نیل یانگ در کنسرت هایدپارک لندن

نیل یانگ، ۷۴ ساله، آهنگساز، خواننده و نوازنده کانادایی است. او از جمله هنرمندانی بود که خواسته بودند دونالد ترامپ از پخش آهنگهای آنها در گردهمایی‌های خود و مبارزات انتخاباتی و برای به هیجان آوردن شرکت‌کنندگان، خودداری کند. نیل یانگ چند جایزه جونو و گرمی گرفته است.

یانگ و دیلن قبلا در سال ۱۹۹۲ با هم همزمان روی صحنه نواخته بودند. این اجرا آن زمان همراه با اریک کلاپتون و جانی کش در کنسرت بزرگ نیویورک بود که به مناسبت سی سال موسیقی آمریکا برگزار شده بود.

نیل یانگ و باب دیلن در هایدپارک لندن به روی صحنه رفتند
صحنه اجرای موسیقی باب دیلن در هایدپارک

آخرین کنسرت این گروه در سال ۱۹۷۶ اجرا شد که در فیلم مستندی که مارتین اسکورسیسی، فیلمساز آمریکایی به نام آخرین والس ساخته است، جاودانه شد.

طرفداران منتظر بودند که این اتفاق دوباره بیافتد و هر دو همزمان روی سن بیایند ولی این اتفاق نیافتاد. باب دیلن به تنهایی وارد صحنه شد و مستقیم پشت پیانو نشست.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود