افزایش شمار کافه‌های مشروب فروش در تهران و بازداشت متخلفان

صدها لیتر مشروب در کافه‌های پایتخت کشف شد

افزایش شمار کافه‌های مشروب فروش در تهران و بازداشت متخلفان

شمار کافه های تهران که به سرو مشروب با برندهای مختلف اقدام می کنند، در حال افزایش است و این رفتار غیر قانونی، سبب شد تا وزارت ارشاد با همکاری ناجا، نسبت به شناسایی و پلمپ این اماکن غیر مجاز اقدام کند.

تنها ظرف چند روز اخیر، مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران با پشتیبانی دادسرای ارشاد، شماری از مسئولان این کافه های مشروب فروش را دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان تهران دادند و ۳۰۰ لیتر مشروب کشف شد.

هنوز جزییاتی از مشخصات کافه های مشروب فروش تهران رسانه ای نشده است.

دادسرای ارشاد بیان داشته در مقابله با این موارد، بسیار جدی است و ضمن پلمپ کافه‌های مشروب‌فروش، درخواست اشد مجازات را برای کسانی که با زندگی مردم و جوانانشان بازی می‌کنند، خواهد داشت.

به واسطه حساسیت مسئله و اهمیت موضوع، سرپرست دادسرای ارشاد، شخصا در عملیات حاضر است تا بررسی صحت واقعه و اقدام مجرمانه را سرعت دهد که این امر، پلیس را در اجرای تصمیم قاطع بدون هرگونه شبهه و اشتباه کمک می‌کند.

گفته شده به زودی گزارش فعالیت‌های دادسرا در زمینه مسدودسازی کافه‌های متخلف، از طریق کانال‌های دادسرا در بله، سروش، ایتا و گپ به آدرس @dadsara_ershad ارائه خواهد شد. آنها همچنین درخواست کرده‌اند، مردم، اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند نام مغازه، آدرس دقیق و زمان وقوع جرم را به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش و گپ ارسال کنند.

افزایش شماره مصرف مشروبات الکی در میان نوجوانان تا گروه های سنی بالاتر، فقط منحصر به تهران نیست و از گیلان تا خوزستان، شاهد افزایش گرایش گروه های سنی به شرب خمر هستیم. آن هم مشروباتی که بعضا دست ساز و تقلبی هستند و سبب مسمومیت و حتی مرگ هموطنان در سال های اخیر شده است.

مرگ و مسمومیت ده ها تن از هموطنان در سال های اخیر به دلیل مصرف مشروبات تقلبی سبب شده تا کشور از این بابت، خسارت های میلیاردی تحمل کند که متاسفانه این رویه در یک کانال صعودی بلند مدت قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۷ گفته بود که مصرف الکل در ایران نسبت به سایر کشور ها پایین است اما حدود ۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در ایران، سابقه مصرف الکل دارند. سرانه مصرف الکل در جهان، ۵.۵ لیتر به ازای هر فرد بالغ در سال ۲۰۰۵ بود که اکنون به بیش از ۶ لیتر افزایش یافته است.

طبق اعلام اورژانس، استان های تهران، مرکزی، فارس و کردستان در صدر سوء مصرف مشروبات الکلی هستند.

عضو انجمن روانپزشکی ایران چندی پیش گفته بود که مصرف الکل و مواد مخدر در ایران رو به افزایش است. مصرف این دو ماده در بین دانش آموزان به قدری زیاد شده است که وزیر آموزش و پرورش قبلا گفته بود که «مخصوصا، آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان را اعلام نمی کنیم».

خرید مواد مخدر و مشروبات الکلی با برندهای مختلف، امروزه کار سختی نیست. شاید با چند کلیک و تلفن و اسم رمز، هر نوع و هر برند را در محل تحویل بگیرید. اما این که تقلبی است یا واقعی، نامشخص. بسیاری از کسانی که مسموم شدند و بعضا به کام مرگ کشیده شدند، تصور می کردند که فروشنده، کیفیت محصول را تضمین می کند. اکنون حتی رد پای فروشندگان مشروبات الکی به سایت های معتبر آگهی اینترنتی هم تحت عنوان «خرید و فروش شیشه نوشیدنی» و امثالهم، کشیده شده است.

کافه های معروف شمال و مرکز شهر بعضا برای مراسمات خاص مشتریان شناخته شده خود، خدمات ویژه ارائه می دهند که آبجو الکل پایین و انواع مشروبات با برندهای مطرح از آن جمله است.

حتما ببینید: هشدار درباره افزایش  میزان مصرف الکل در ایران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سهیل تیر ۲۵, ۱۳۹۸

    استان فارس که همیشه اول بوده