بهترین کشورهای جهان برای بزرگ کردن فرزندان

راهنمای مهاجرت به کانادا، فنلاند، سوئد، هلند و اسلوونی

بهترین کشورهای جهان برای بزرگ کردن فرزندان

شاخص های رفاهی و آموزشی و بهداشتی کشورها در کنار رشد ناخالص ملی سبب می شود تا اقتصادهای برتر جهان، همواره معتبر ترین گذرنامه ها و بهترین مقصدهای گردشگری و اقتصادی و زندگی را برای مهاجران، به ارمغان اورند. افرادی که قصد مهاجرت دارند، تنها به زندگی خود فکر نمی کنند و آتیه فرزندانشان نیز در درجه اول اهمیت قرار دارد.

حتی اگر فعلا، فرزندی در کار نباشد. در زیر، شماری از کشورهای جهان که محبوب مهاجران برای بزرگ کردن فزندانشان است را لیست کردیم که برای آشنایی با وضعیت مهاجرت به این کشورها، بایستی به سایت رسمی مهاجرت هر کشور مراجعه و اطلاعات به روز ۲۰۱۹ را اخذ کنید.

توجه داشته باشید که با داشتن ویزای گردشگری شنگن یا مولتی پل ۵ ساله کانادا یا یکساله گردشگری نیوزلند و استرالیا و حتی آمریکا، حق کار و تحصیل در این مقصدهای محبوب مهاجرتی ایرانیان را نداشته و بایستی برای دریافت ویزای کار و مهاجرتی و تحصیلی، اپلیکیشن مجزا تشکیل داده و برای ویزای جدید اقدام کنید.

ضمنا شانس دریافت پناهندگی از کشورهای فوق الذکر با دریافت ویزای گردشگری، بسیار ضعیف است و همچنان به متقاضیان سفر توصیه می شود که ازویزای تحصیلی و تجاری برای سفری آسان و راحت به مقصدهای محبوب خود استفاده کنند.

حتما ببینید: قوانین کانادا برای تولد فرزندان والدین خارجی

گزینه شماره ۱ ایرانیان: کانادا

از زمانی که بسیاری از سلبریتی‌های ایرانی برای تولد فرزند خود به این کشور مهاجر خیز و مدرن آمریکالی شمالی رفتند، شما ایرانیانی که با روادید گردشگری و تحصیلی و کار، رهسپار سرزمین‌های سرد شمال قاره آمریکا می‌شدند، افزایش  یافت.

اکنون می‌توان با ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار،عازم  کانادا شد و زایمان کرد و بچه‌ای که متولد می‌شود، گذرنامه کانادایی بگیرد و شهروند این کشور شود و به همان نسبت، والدین، موفق به دریافت گذرنامه کانادایی شوند.

در کانادا برای مراقبت از کودکان، انواع و اقسام برنامه‌های مراقبتی کودک و امنیت او، طرح‌ریزی و اجرا می‌شود. این برنامه‌ها از برنامه‌های تقویت عزت‌نفس گرفته تا برنامه‌های پرهیز از خطر، کانادا را به یکی از کشورهایی تبدیل کرده است که با دقت و توجه بسیار، از کودکان خود مراقبت می‌کنند.

توجه کنید که با ویزای گردشگری مولتی پل ۵ ساله کانادا، شما می‌توانید در هر بار ورود، ۶ ماه در این کشور اقامت کنید و اگر قصد زایمان و تولد بچه دارید، بایستی به این موضوعات قوانین مهاجرتی هم آشنا باشید.

همیشه  سایت CANADA.ca‌ را دنبال کرده و با برنامه‌های مهاجرت استانی و فدرال آشنا شوید.

بزرگ کردن فرزند در نروژ

نروژ، پادشاهی نفت خیز شمال اروپا، یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و زندگی در شمال قاره سبز به شمار می‌رود. هم‌چنان تحصیل در کلیه رشته‌ها،‌ کلیه گرایش‌ها، کلیه دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ، رایگان است. کشوری دانش بنیان با برندهای شناخته شده و مردمی با سواد و آشنا به زبان انگلیسی و همسایه غربی سوئد که هر سال،‌ برنده جایزه صلح نوبل را معرفی می‌کند. از هیاهو تهی بوده و کشور آرامش و زیبایی است.

از نظر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان در آموزش ریاضیات و مهارت مطالعه و پژوهش قرار دارد. سیستم آموزشی آن مثل فنلاند، مدرن و فناور محور است. اداره مهاجرت نروژ در این لینک در دسترس است.

پرورش فرزند در هلند

کشور گل اروپا، کشوری کوچک، دانش بنیان و صادراتی و یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی برای ایرانیان در قاره سبز است. اگر قصد دارید فرزند شما در محیطی زیبا و امن زندگی کند، حتما هلند، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. برای کودکان زیر  ۱۸ سال، یکی از بهترین  انتخاب‌ها در شمال قاره سبز محسوب می‌شود که هوا، سردی اسکاندیناوی را ندارد.

ایندکس سایت اداره مهاجرت به هلند را بررسی کنید که اطلاعات کافی درباره شرایط، مدارک، شیوه و حقوقی که مهاجران قانونی و خانواده آن‌ها در شهرهای این کشور دارند، ارائه می‌کند.

بزرگ کردن فرزند در ایرلند جنوبی

برای  ما ایرانی‌ها، ایرلند جنوبی، کشور تقریبا ناشناخته‌ای است.  عضو شنگن نیست و واحد پولی یورو ندارد. اما کشوری سرسبز، آرام و محبوب گردشگران و هم‌چنین ظرفیت‌های رفاهی خوب برای پرورش فرزندان است. در واقع در ایرلند، چیزی به نام  CHILD BENEFIT سبب می‌شود تا والدین، بتوانند بخشی از هزینه‌های فرزند را پوشش دهند. بیمه  درمانی  کودکان، آن‌ها را تا سن ۱۸ سالگی، پوشش می‌دهد.

پرورش کودکان در سوئیس

اگر قصد تحصیل رایگان و یا ارزان قیمت به زبان فرانسوی یا آلمانی در اروپا دارید،‌ کشور سوئیس، بهترین گزینه است. تولد فرزند از والدینی که تبعه سوئیس نیستند، منجر به گذرنامه سوئیس نخواهد شد اما تحصیل رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب، تا سن ۱۸ سالگی به فرزندان والدینی که مشغول به تحصیل یا کار هستند،‌ تعلق می‌گیرد.

عکس بالا، تصویر ایندکس سایت  اداره مهاجرت سوئیس را به نمایش می‌گذارد که اطلاعات لازم  درباره سفر به این کشور با همسر و فرزندان در اختیار شما قرار دارد.

سوئیس، رتبه ۷ بهترین  کشور دنیا برای بزرگ کردن فرزندان را دارا بوده  و در فهرست ۱۰ سیستم برتر آموزشی جهان قرار دارد. ۳ دانشگاه سوئیس هم‌چنان در فهرست  ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در لیست شانگهای قرار دارد.

بزرگ کردن فرزندان در ایسلند

شمالی‌ترین تقطه اروپا بوده و با آب و هوای سرد می‌شناسیم. برای پرورش کودکان همواره در فهرست ۵ گزینه برتر است. البته محبوب مهاجران نیست چون کشور کوچکی است. رضایت مندی زندگی (LIFE SATISFACTION) بسیار بالا بوده و از مجهز ترین سیستم‌های درمانی و آموزشی جهان برخوردار است. بیش از ۸۰ درصد مردم، تحصیلات آکادمیک داشته و مسط به زبان انگلیسی.

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره فرصت‌های مهاجرتی، شرایط و مدارک و روش اپلای به این سایت مراجعه  کنید.

بزرگ کردن فرزندان در فنلاند

خلاق ترین سیستم آموزشی نواورانه جهان، در اختیار فنلاندی‌ها قرار دارد. کشور سرد سیر اسکاندیناوی و همسایه شرق سوئدی‌ها، گزینه عالی برای پرورش فرزندان است و تا ۱۸ سالگی  از خدمات  بیمه ای و درمانی و آموزشی برخوردار می‌شوند.

عکس بالا،‌ تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت فنلاند است که همه اطلاعات لازم درباره شرایط و مدارک دریافت ویزا تحصیلی و اقامتی متقاضی اصلی و همسر و فرزندان و حقوقی که در این کشور در اختیار خواهند داشت را ارائه می‌کند.

پرورش فرزندان در اسلونی

اگر  به دنبال کشوری ارزان قیمت و آسان برای مهاجرت و زندگی در قاره  سبز هستید، حتما SLOVENIA گزینه جذابی برای شما خواهد بود. مقصد گردشگری محبوب ایرانیان در یک دهه اخیر، با آمار جنایت کم و کشوری امن و اقتصادی در حال رشد، انتخاب خوبی برای مهاجران خارجی است. برای پرورش کودک، محیطی امن و زیبا است اما انتظار  خدمات پیشرفته سوئد و نروژ را نداشته باشید. به این لینک بروید.

ایندکس سایت وزارت امور خارجه اسلوونی که اطلاعات خوبی درباره دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور ارائه کرده است

بزرگ  کردن فرزندان در سوئد

همواره در فهرست ۳ کشور برتر جهان برای تعلیم و تربیت و پرورش فرزندان، سوئد معرفی می‌شود. کشوری  که خدمات خوبی را به کودکان زیر ۱۸ سال می‌دهد و تحصیل و بهداشت و درمان آن‌ها رایگان می‌باشد. اگر به دنبال بزرگ کردن فرزند خود در یکی از شهرهای پایتخت اسکاندیناوی هستید، دریافت ویزای تحصیلی و کاری این کشور را در نظر داشته باشید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید آن است که تحصیل در دانشگاه‌های سوئد به زبان انگلیسی، از سال ۲۰۱۱ میلادی، رایگان نیست.

بزرگ کردن فرزند
تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت سوئد: MIGRATIONSVERKET.SE

برای دریافت گذرنامه سوئدی و مهاجرت به سوئد فقط به این لینک بروید. بخش فارسی هم دارد.

بزرگ  کردن فرزند در ژاپن

زندگی در این کشور، گران است و خانه‌های کوچک و محیط محدود، از  معضلات ژاپن صد و اندی میلیون است. اما به هر  حال، اگر به دنبال بهترین مقصد تحصیلی و آموزشی و بهداشتی جهان برای کودکان هستید، ژاپن، آرمان شما خواهد بود.

در عکس بالا، شاهد تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت ژاپن هستید که همه اطلاعات مورد نیاز برای دریافت روادید تحصیلی و اقامتی و کاری و اقدام برای ویزای همسر  و کودکان و قوانینی که در این رابطه وجود دارد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • نروژ بده تیر ۲۹, ۱۳۹۸

    هرجا میرین نروژ نرین
    حتی خود مردم اروپای غربی از نروژ دوری میکنن.
    گول ثروت و نفت و پول نروژ رو نخورین. کشورای دیگه امکاناتی برابر و حتی بیشتر دارن
    چند صباحی زندگی تو نروژ بهم اموخت که نروژیها ادمای عقده ایی هستن که تو روستا زندگی میکردن و الان روستاشون شهر شده و فکر میکنن ارباب دنیا شدن و اگه یه ادم از یه شهر مجاور بیاد شهرشون باید کتکش بزنن.
    جالبه که یک ماه پیش یه امار از نروژی ها گرفتن و منتشر شد که اکثرشون اعتقاد داشتن مهاجرایی که تو نروژ هستن باید برگردن کشورشون و نروژ کشور اونها نیست و این مردم هیچوقت نه نروژی حساب میشن و نه میتونن نروژی بشن. تنها دلیلی که این مردم تو نروژ هستن اینه که مردم دلشون به رحم اومده و این مهاجرین باید بله قربان گوی مردم نروژ باشن. معتقد بودن حتی شما تو نروژ تبعه نروژ هم بشی هیچوقت یک نروژی حساب نمیشی و تو سطحی پایینتر هستی.
    تو نروژ حتی به مهاجرای المانی و سوئدی به صورت عادی توهین میکنن. بارها DW گزارش پخش کرده ماشینهایی که پلاک المان یا لهستان یا سوئد و فنلاند دارن تو نروژ مورد خرابکاری قرار گرفتن.
    در کل مردمی هستن که فکر میکنن چون نفت دارن صاحب دنیا شدن و هرطوری که بخوان میتونن با دنیا رفتار کنن. نروژ با المانیها سوئدیها فنلاندیها هلندی ها اینطوری رفتار میکنن حالا فکر کنین با ما که از خاورمیانه میاییم چه رفتاری کنن. گول دانشگاه هاشونم نخورین. خودم بودم. تجربه کردم. دانشگاه تروندهیم حتی از دانشگاه Luleå عقب مونده تره چه استادهاش چه اکادمیک. دانشگاه های پولی سوئد صد برابر ارزش داره به دانشگاه های مجانی نروژ. حتی شده خارکوف وکراین درس بخونین بهتره تا نروژ. البته اگه دنبال کلاس گذاشتن نباشین. دیدم کسایی که خارکوف قبول میشن ولی قیدشو زدن رفتن نروژ و پشیمون شدن. خودم یکیش. محیط اموزشی تو نروژ خیلی عقب موندس. دانشجوهای نروژی کلا به تحقیر دانشجوهای بین المللی عادت دارن. خیلی مونده تو این زمینه ها به کشورایی مثل اوکراین و سوئد برسن شایدم اصلا نرسن. چون فکر میکنن نه تنها کارشون بد نیست بلکه خیلیم خوبه. کلا نگاهشون از بالا به پایینه. انگار که هرجا یه نروژی میبینیم باید دست و پاشو ببوسیم.
    تنها چیزی که باعث شده دنیا فکر کنه نروژ یه کشور پیشرفته هست همین نفته. و با وجودی که بودجه ی کلانی هم دارن ولی خیلی مونده به کشورهایی مثل سوئد هلند دانمارک برسن. تو فرهنگ و اجتماع چند فرهنگی و بین المللی خیلی مونده به اوکراین و کشورهای عربی خلیج فارس برسن.
    جایزه صلح هم اونقدر توش سیاسی کاری کردن که همه بهش اعتراض میکنن. چون جایزه نوبل صلح رو یه کمیتنه پارلمانی نروژ انتخاب میکنه. ولی باقی جایزه ها رو کمیته های علمی و اکادمیک سوئد انتخاب میکنه.
    اون امار یک ماه پیش واقعی بود و الان لینکشو ندارم اما این امار باعث تعجب خود سیاستمدارهای نروژی هم شد. خلاصه اینه وضع نروژ. امیدوارم گول نخورین
    نروژ خیلی مونده چه تو سطح فرهنگی و جهان بینی و چه علم به کشورهای دیگه ی اروپا برسه

    • علی زمانی تیر ۲۹, ۱۳۹۸

      البته بنده سابقه زندگی در نروژ داشتم و خیلی با نظر شما موافق نیستم. به نسبت سوئد، پیشرفته و مدرن نیست اما یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است. خیلی موافق نگاه نژادپرستی نیستم و محیط آموزشی بسیار پیشرفته ای دارند. دانشگاه اسلو، یکی از معتبر ترین دانشگاه های جهاناست. تنها کشور اروپا که در کلیه گرایش ها تحصیل برای ایرانیان کاملا رایگان است، همین کشور نروژ است. ۲ دانشگاهی که نام بردید، مصداق کل دانشگاه های نروژ یا سوئد نیست