بازیگران مشهوری که پیشنهاد بازی در فیلم های ابرقهرمانی را رد کردند

بازیگران مشهوری که پیشنهاد بازی در فیلم های ابرقهرمانی را رد کردند

چه می شد اگر نقش «بیوه سیاه» را اسکارلت جوهانسون بازی نکرده بود یا نقش «سوپرمن» را جود لاو بازی کرده بود؟ اگر بعضی از بازیگرهای هالیوود پیشنهاد بازی در فیلم های ابرقهرمانی محبوب ما را رد نکرده بودند، شاید این فیلم ها تا حدودی طور دیگری از آب در آمده بودند. از بتمن و سوپرمن گرفته تا اسپایدرمن، در ادامه با بازیگرانی آشنا خواهیم شد که نقش های ابرقهرمانی را رد کردند.

جاش هارتنت: «بتمن» در «بتمن آغاز می کند» (Batman Begins)

پیشنهاد بازی در فیلم های ابرقهرمانی

بازیگر نهایی: کریستین بیل

به گفته ی هارتنت، تقریباً هر نقش ابرقهرمانی بزرگی که فکرش را بکنید به او پیشنهاد شده، از «سوپرمن» گرفته تا «بتمن» و «اسپایدرمن».

اما طبق گفته های هارتنت، او نگران بود این نقش ها تا ابد مثل یک برچسب روی او بمانند و او را فقط با این نقش ها بشناسند، مسأله ای که مایل به آن نبود. او در آن زمان بسیار جوان بود اما از این بابت احساس خطر کرده بود.

با این حال هارتنت در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای از رد کردن بعضی نقش ها اظهار پشیمانی کرد. یکی از آن ها، نقش «بتمن» در فیلم «بتمن آغاز می کند» کریستوفر نولان بود. این مسأله باعث شده بود او فرصت بازی در فیلم دیگر نولان یعنی «پرستیژ» (The Prestige) را هم از دست دهد.

به گفته ی هارتنت، او به این نتیجه رسیده بود که نقش «بتمن» برای او مناسب نیست اما نولان که نه شنیدن را دوست نداشت تصمیم گرفت هارتنت را از پروژه ی «پرستیژ» هم کنار بگذارد. نکته ی جالب این بود که نولان برای فیلم «پرستیژ» نه تنها کریستین بیل را (که نقش «بتمن» را پذیرفته بود) انتخاب کرد، بلکه از اسکارلت جوهانسون هم که نامزد آن زمان هارتنت بود در این فیلم استفاده کرد.

امیلی بلانت: «بیوه سیاه» در «مرد آهنی ۲» (Iron Man 2)

بازیگر نهایی: اسکارلت جوهانسون

امیلی بلانت انتخاب اول سازندگان فیلم «مرد آهنی ۲» برای نقش «بیوه سیاه» بود. گرچه بلانت خود گفته تداخل زمانی با کار دیگری باعث شد او این نقش را رد کند اما وبسایت Deadline مدعی است علت این مسأله کم بودن دستمزد پیشنهادی بوده.

بلانت در سال ۲۰۱۲ اظهار کرد که به هیچ وجه از رد کردن این نقش پشیمان نیست اما همچنان از بازی در نقش های ابرقهرمانی در آینده استقبال می کند.

علاوه بر این، بلانت، اسکارلت جوهانسون را در نقش «بیوه سیاه» بسیار تحسین کرده و بازی او را فوق العاده دانسته.

جسیکا چستین: «مایا هنسن» در «مرد آهنی ۳» (Iron Man 3)

به گفته ی چستین، او پیشنهاد بازی در نقش «دکتر مایا هنسن» -معشوقه ی سابق تونی استارک- در فیلم «مرد آهنی ۳» را به این دلیل رد کرد که مایل نبود نقش کاراکتری بدون توانایی های ابرقهرمانی را بازی کند.

چستین معتقد است شانس بازی در فیلم های ابرقهرمانی همیشه به دست نمی آید و نقشی که بازیگر در این فیلم ها ایفا می کند تا ابد با او می ماند، به همین دلیل او علاقه ای نداشت در یک فیلم ابرقهرمانی، نقش خسته ی کننده ی یک شهروند معمولی را ایفا کند.

اما این به معنای آن نیست که چستین را هرگز در هیچ فیلم ابرقهرمانی ای نخواهیم دید چون او اظهار کرده که دوست دارد در یکی از این دست فیلم ها نقش یک قهرمان یا شخصیت شرور را داشته باشد و در صحنه های اکشن شرکت کند.

کیانو ریوز: «دکتر منهتن» در «نگهبانان» (Watchmen) و «یان راگ» در «کاپیتان مارول» (Captain Marvel)

بازیگران نهایی: بیلی کروداپ و جود لاو

هم مارول استودیوز و هم دی سی فیلمز مشتاق همکاری با ریوز هستند و بارها به او پیشنهاد بازی در نقش های ابرقهرمانی را داده اند.

در سال ۲۰۰۸ ریوز در مصاحبه ای اظهار کرد نقش «دکتر منهتن» در فیلم «نگهبانان» به او پیشنهاد شده بود و گرچه او خود هم مایل به ایفای این نقش بود اما این همکاری سر نگرفت. او بعدها فقط سری به محل فیلمبرداری این کار زده بود.

علاوه بر این، نقش «یان راگ» در فیلم «کاپیتان مارول» هم به او پیشنهاد شده بود اما تداخل زمانی با پروژه ی «جان ویک: فصل ۳» (John Wick: Chapter 3) باعث شد ریوز این نقش را رد کند.

اگر امیدوارید که بالاخره روزی کیانو ریوز را در یک فیلم ابرقهرمانی ببینید، باید بدانید که هنوز هم امیدی هست. کوین فایگی، رئیس مارول استودیوز اظهار کرده که این کمپانی همیشه در حال مذاکره با ریوز است تا بالاخره همکاری مشترکی با او داشته باشد.

جود لاو: «سوپرمن» در «بازگشت سوپرمن» (Superman Returns)

بازیگر نهایی: برندان روث

لاو در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه ای اظهار کرد نقش «سوپرمن» به او پیشنهاد شده بود اما از آنجایی که احساس خوبی نسبت به لباس معروف «سوپرمن» نداشت، این پیشنهاد نظرش را جلب نکرد.

با این حال، برایان سینگر، کارگردان کار، که بسیار مشتاق همکاری با جود لاو بود یک نمونه از لباس «سوپرمن» را به او داد تا آن را امتحان کند.

به گفته ی لاو، او این لباس را در خانه به تن کرد اما وقتی خود را در آینه دید و تصویر خود را در کسوت «سوپرمن» روی پوسترهای فیلم در سرتاسر دنیا تصور کرد، به این نتیجه رسید که این نقش مناسب او نیست.

ویل اسمیت: «سوپرمن» در «بازگشت سوپرمن»

بازیگر نهایی: برندان روث

به گفته ی اسمیت، نقش «سوپرمن» در فیلم «بازگشت سوپرمن» به او هم پیشنهاد شده بود. اما وقتی فیلمنامه به دستش رسید به این نتیجه رسید که محال است نقش «سوپرمن» را بازی کند.

اسمیت اظهار کرده تجربه ای که درمورد نقش «جیم وست» در فیلم «غرب وحشی وحشی» (Wild Wild West) داشت، او را به این نتیجه رسانده بود که اگر تصویر قهرمان های سفید پوست ها را خراب کنید دیگر جایی در هالیوود نخواهید داشت.

جان هم: «فانوس سبز» در «فانوس سبز» (Green Lantern)

بازیگر نهایی: رایان رینولدز

هم در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای بیان کرد علیرغم آنکه کمپانی وارنر برادرز تمایل زیادی به همکاری با او در نقش اصلی فیلم «فانوس سبز» داشت، اما او دست رد به این پیشنهاد زده بود.

به گفته ی هم، نقش های ابرقهرمانی دیگری هم به او پیشنهاد شده که جواب او به همه ی این پیشنهادات منفی بوده.

هم علت این مسأله را ظالمانه بودن قرارداد کاری چنین فیلم هایی بیان کرده. به گفته ی او، بازیگران نقش های ابرقهرمانی متعهد می شوند نه فقط در فیلم فعلی، بلکه در دست کم دو فیلم دیگر هم بازی کنند که نه فیلمنامه ی آن ها را خوانده اند و نه می دانند چه اتفاقاتی در آن ها خواهد افتاد و با چه مشکلاتی در آن ها رو به رو خواهند شد.

مت دمون: «هاروی دنت» در «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)

بازیگر نهایی: آرون اکهارت

به گفته ی دمون، او پیشنهاد بازی در نقش شخصیت شرور فیلم «شوالیه تاریکی» را به خاطر تداخل زمانی با فیلمبرداری پروژه ی دیگری رد کرد.

پیرس برازنان: «بتمن» در «بتمن» (Batman)

بازیگر نهایی: مایکل کیتون

به گفته ی برازنان، پیش از آنکه او بازی در نقش «جیمز باند» را شروع کند، نقش «بروس وین» یا همان «بتمن» در فیلم «بتمن» (۱۹۸۹) به او پیشنهاد شده بود.

برازنان و تیم برتون، کارگردان کار، در مورد این نقش باهم صحبت کردند اما لباس «بتمن» باعث شده بود برازنان نتواند این کاراکتر را جدی بگیرد. به نظر برازنان مثل این بود که لباس زیر را روی شلوار بپوشید!

با این حال برازنان در سال ۲۰۱۵ اظهار کرد که حالا معتقد است آن زمان دید درستی به این کاراکتر نداشته.

تام هاردی: «ریک فلگ» در «جوخه انتحار» (Suicide Squad)

بازیگر نهایی: جوئل کینامن

هاردی که پیش از آن، در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (The Dark Knight Rises) نقش «بین» را ایفا کرده بود، پیشنهاد بازی در نقش رهبر جوخه ی انتحار را هم دریافت کرد. اما او برخلاف میلش مجبور شد این نقش را رد کند.

در حقیقت، به تعویق افتادن فیلمبرداری فیلم «بازگشته» (The Revenant) باعث شد هاردی فرصت بازی در «جوخه انتحار» را از دست دهد. هاردی گفته او دائماً به گروه تولید فیلم «بازگشته» غرولند می کرد که آن ها او را از پول زیادی محروم کردند.

به گفته ی هاردی، او علاقه ی خاصی به کمپانی وارنر برادرز دارد، به همین دلیل پیشنهاد همکاری با آن ها در «جوخه انتحار» برای او بسیار هیجان انگیز بود و فیلمنامه ی کار هم جذابیت زیادی برای او داشت.

جیک جیلنهال: «ریک فلگ» در «جوخه انتحار» (Suicide Squad)

بازیگر نهایی: جوئل کینامن

بعد از آنکه تام هاردی پیشنهاد بازی در نقش «ریک فلگ» فیلم «جوخه انتحار» را رد کرد، کمپانی وارنر برادرز برای این نقش به سراغ جیک جیلنهال رفت. اما او هم این نقش را نپذیرفت.

کیت بکینسیل: «زن شگفت انگیز»

بازیگر نهایی: گل گدوت

در سال ۲۰۱۸، بکینسیل در مصاحبه ای اظهار کرد که مدت ها قبل در یکی از نسخه های قدیمی تر  فیلم «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) قرار بود نقش این زن قهرمان را بازی کند. اما این فیلم هرگز ساخته نشد.

بکینسیل گفته از اینکه فرصت بازی در آن فیلم را از دست داد ناراحت نیست چون با توجه به فیلمنامه ی کار، حتماً فیلم بسیار بدی از آب درمی آمد.

او نسخه ی ۲۰۱۷ این فیلم با بازی گل گدوت در نقش «زن شگفت انگیز» را فوق العاده توصیف کرده.

جیسون موموآ: «درکس» در «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)

بازیگر نهایی: دیو باتیستا

به نظر موموآ، کاراکتر تقریباً بدون دیالوگ «درکس» در فیلم «نگهبانان کهکشان» در آن زمان نقش مناسبی برای او نبود.

به گفته ی موموآ، او در آن زمان نقش های زیاد دیگری شبیه به این کاراکتر بازی کرده بود که همگی یک کاراکتر تقریباً صامت با بالاتنه ای برهنه بودند.

صبوری موموآ نتیجه داد و او فرصت بازی در نقش «آکوامن» در فیلم «لیگ عدالت» (Justice League) و سپس در فیلم «آکوامن» (Aquaman) را پیدا کرد. نقش «آکوامن» با استقبال زیادی مواجه شد.

متیو مک کانهی: «ایگو سیاره زنده» در «نگهبانان کهکشان بخش ۲» (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

بازیگر نهایی: کرت راسل

مک کانهی پیشنهاد بازی در نقش «ایگو» در فیلم «نگهبانان کهکشان بخش ۲» را به خاطر بازی در «برج تاریک» (The Dark Tower) رد کرد. «برج تاریک» فیلمی بر اساس رمانی نوشته ی استفن کینگ بود که مورد استقبال قرار نگرفت و نقدهای منفی ای هم دریافت کرد.

مک کانهی با اذعان به آنکه مجموعه فیلم «نگهبانان کهکشان» را دوست دارد، بیان کرد معتقد بود این فیلم تا به آن زمان هم موفق بوده و بازیگر خوب دیگری هم می تواند عهده دار نقشی که به او پیشنهاد شده، شود.

به گفته ی مک کانهی، او هم فیلمنامه ی «برج تاریک» و هم کارگردان کار و دیدگاه او نسبت به این اثر را دوست داشت. او قصد داشت نسخه ی خودش از اهریمن رمان استفن کینگ را بسازد و ارائه دهد.

نکته ی جالب آنکه تصاویر منتشر شده از طراحی های اولیه ی کاراکتر «ایگو» نشان می دهد این شخصیت بسیار شبیه به مک کانهی طراحی شده بود.

بیشتر بخوانید:

۱۲ بازیگری که نقش‎های مشهور و ماندگاری را رد کردند و افسوسش را خوردند

بازیگران هالیوودی که در تست بازیگری نقش های مشهور رد شدند

۱۱ بازیگری که قرار بود نقش های اصلی سریال محبوب «بازی تاج و تخت» را بازی کنند

۱۵ بازیگر هالیوودی که از نقش خود تنفر داشتند

بازیگرانی که از لباس و گریم نقش خود متنفر بودند

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود