هزینه ویزا ارمنستان و راهنمای ویزا کانادا و آمریکا در ایروان

هزینه ویزا ارمنستان و راهنمای ویزا کانادا و آمریکا در ایروان

سفر به ارمنستان به دلیل سهولت در دریافت ویزا و هزینه های پایین سفر، مثل سفر به ترکیه و گرجستان، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب ایرانیان است. امروزه برخی از هموطنان به منظور دریافت ویزای کانادا، آمریکا و انگلیس و هم چنین شرکت در آزمون های بین المللی آیلتس و تافل و جی آر ایی و سلتا وغیره، عازم سنترهای ایروان شده تا مدارک بین المللی برای ورود به دانشگاه های مطرح جهان کسب کنند.

سفر به ارمنستان، فرصت خوبی برای آشنایی با تاریخ کهن و لذت بردن از نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه ارمنی ها و گشتی در طبیعت زیبای این کشور است. توجه کنید که سفر به ارمنستان، بدون دریافت روادید در مبدا بوده و نیازی به مراجعه به سفارت ارمنستان در تهران ندارید. فقط دانشگاه ایروان برای تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی از رشته ها تا مقطع کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم است.

سفر ایرانیان به ارمنستان بدون نیاز به اخذ روادید درمبدا صورت می گیرد و در فرودگاه بین المللی ایروان – فرودگاه بین المللی زوارتنوتس یا مرز زمینی ایران و ارمنستان – مرز نوردوز با حدود ۱۰-۱۲ دلار می‌توان مجوز ورود و اقامت قانونی ۱۸۰ روزه به این کشور گرفت. راهنمای دریافت ویزا کانادا و آمریکا در ایروان هم معرفی شد.

حتما ببینید: همه آن چه درباره ویزا فرانسه باید بدانید

اطلاعات کلی سفر ایرانیان به ارمنستان

سفر به ارمنستان با گذرنامه ایرانی، بدون نیاز به اخذ ویزا بوده و هموطنان می‌توانند به صورت مکرر، بدون روادید به این کشور سفر کنند. اما مدت اقامت آن‌ها در این کشور نباید از ۱۸۰ روز تجاوز کند. برای ورود به ارمنستان به منظور تحصیل و اقامت بلند مدت و تجارت، بایستی ویزای مجزایی اخذ شود.

ارمنستان
تصویر ایندکس سایت سفارت ارمنستان د رتهران که به زبان ارمنی و انگلیسی اطلاع رسانی می کند و بخش فارسی هم دارد.

سایت سفارت ارمنستان در تهران، پاسخ‌گوی سوالات شما برای سفر به این کشور است.

انواع ویزا برای ورود به ارمنستان

رواید گردشگری ارمنستان به دیدار با اقوام و شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، امکان پذیر بوده و نوع کوتاه مدت و بلند مدت ۱ ماهه تا ۱۲  ماهه دارد.

روادید دولتی ارمنستان

  •  برای افرادی که دارای گذرنامه دولتی (خدمت) هستند.
  • روادید ورود چند باره سه ساله برای کارمندان فاقد وضعیت دیپلماتیک  شاغل در سفارت‌ها و یا کنسول گری‌های در جمهوری ارمنستان و یا دفاتر سازمانهای بین المللی در جمهوری ارمنستان و اعضای خانواده آنان.
  • ویزای یک بار ورود و یا ورود چند باره یک ساله به افرادی که برای انجام ماموریت  برای کشورهای خارجی
  • و سازمانهای دولتی، بنابه دعوت نهادهای دولتی جمهوری ارمنستان یا سفارت ها، ادارات کنسولی، سازمان‌های بین المللی و یا نمایندگیهای آنها وارد جمهوری ارمنستان می شوند.
  • روادید یکبار ورود و یا چند بار ورود یکساله برای اعضای هیئت های رسمی که دارای گذرنامه معمولی می‌باشند.

روادید دیپلماتیک ارمنستان

  • برای افرادی که دارای گذرنامنه دیپلماتیک یا وضعیت دیپلماتیک است.
  • روادید ورود چند باره برای مدت سه سال جهت کارمندان شاغل در سفارت‌ها و کنسول‌گری‌های کشورهای خارجی مقیم در جمهوری ارمنستان، کارمندان شاغل در دفاتر سازمان‌های بین المللی و یا نمایندگی‌های آن‌ها در جمهوری ارمنستان و اعضای خانواده آنان.
  • روادید یکبار ورود و یا ورود چند باره یکساله برای اعضاو افراد خانواده هیئت های دولتی ورسمی، هیئت های کاری و خدمتی  و نیز مقامات دولتی رسمی که وارد جمهوری ارمنستان می‌شوند.
  • روادید یک‌بار ورود با اعتبار ۱۲۰ روزه برای افرادی که با اهداف غیرخدمتی وارد جمهوری ارمنستان میشوند.

روادید ترانزیتی ارمنستان

  • روادید یکبار ورود ویا چند بار ورود یکساله برای توقف سه روزه با تمدید حداکثر تا چهار روز جهت افرادی که از طرف خطوط هوائی و یا وسایل نقلیه زمینی از جمهوری ارمنستان گذر می‌کنند.
  • وزارت امور خارجه روادیدهای دولتی و دیپلماتیک را صادرو تمدید و نیز روادید الکترونیکی صادر مینماید. روادیدهای سیاحتی و دیپلماتیک از سوی اداره گذرنامه پلیس جمهوری ارمنستان صادر و تمدید میگردد.تمدید روادید تنها قبل از پایان مجوز اقامت در خاک جمهوری ارمنستان انجام میگردد.
  • روادید جمهوری ارمنستان برای اقامت ۱۲۰ روزه با امکان تمدید ۶۰ روزه چنانچه در قانون و یا قراردادهای بین المللی جمهوری ارمنستان مورد دیگری پیش بینی نشده باشد صادر می‌شود.

اعتبار روادید

اعتبار روادید یکبار ورود صادر شده از سوی نمایندکیهای سیاسی و یا کنسولگریهای جمهوری ارمنستان در کشورهای خارجی دو برابر بیشتر از زمان اقامت در جمهوری ارمنستان است، ولی روادید یکبار ورود صادر شده در گذرگاه‌های مرزی و بر حسب ضرورت صادره در خاک جمهوری ارمنستان، با ایام اقامت در جمهوری ارمنستان برابری می‌کند.

مدت اعتبار روادید صادر شده از سوی نمایندگیهای سیاسی و یا کنسولگریهای جمهوری ارمنستان میتواند متناسب با تاریخ قید شده در درخواست کتبی ارائه شده  از سوی اتباع خارجی  باشد.

برای متقاضیان روادید ورود جمهوری ارمنستان عوارض دولتی طبق موازین و مقدار تعیین شده در قانون عوارض دولتی جمهوری ارمنستان اخذ میگردد.

قابل توجه متقاضیان سفر زمینی به ارمنستان

تردد ترانزیت از خاک جمهوری ارمنستان نیازمند آگاهی شما خواننده گرامی روزیاتو از قوانین ترانزینی این کشور است. تردد از کشوری به کشور ثالث از طریق خاک جمهوری ارمنستان با استفاده از وسایل نقلیه هوائی و زمینی تردد ترانزیت محسوب می‌گردد.

اتباع خارجی برای تردد ترانزیت با ارائه بلیط سفر به کشور ثالث و یا روادید کشور ثالث می‌توانند به استثتا وضعیت های اضطراری حداکثر ۷۲ ساعت در خاک جمهوری ارمنستان حضور داشته باشند. اتباع خارجی برای تردد ترانزیت به کشور ثالث با وسایل نقلیه زمینی می‌توانند بدون ارائه بلیط یا روادید ورود کشور ثالث روادید ترانزیت دریافت نمایند. اگر تبعه خارجی در منطقه ترانزیت قرار دارد و قصد ورود به خاک جمهوری ارمنستان را ندارد می‌تواند حداکثر تا ۴۸ ساعت در منطقه ترانزیت بماند.

مگر در مواقع وضعیت های اضطراری. دفاتر خدمات روادیدی گذرگاه‌های مرزی جمهوری ارمنستان تنها روادید ترانزیتی یک‌بار ورود سه روزه و روادید سیاحتی یک‌بار ورود ۲۱ و ۱۲۰ روزه صادر می‌کند. تنها خارجیانی که امکان دریافت روادید با ارائه دعوت نامه دارند (رجوع شود به فهرست اسامی کشورهائی که اتباع آنها جهت دریافت روادید ورود جمهوری ارمنستان نیاز به دعوت نامه دارند) نمی‌توانند از گذرگاه‌های مرزی جمهوری ارمنستان روادید ورود به جمهوری ارمنستان دریافت نمایند.

برای آگاهی از جزئیات بیشتر با این شماره تلفن ۶۲۰۵۱۶ (۰۰۳۷۴) تماس بگیرید.

آدرس  و تلفن و سایت سفارت ارمنستان در تهران

  • آدرس سفارت ارمنستان در تهران: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان رازی، نبش خیابان استاد شهریار
  • تلفن سفارت ارمنستان در تهران: ۰۰۹۸۲۱۶۶۷۰۴۸۳۳
  • فکس سفارت ارمنستان در تهران: ۰۰۹۸۲۱۶۶۷۰۰۶۵۷
  • ساعت کاری سفارت ارمنستان در تهران: یکشنبه تا پنج‌شنبه از ۹ تا ۱۸
  • ساعت پذیرش بخش کنسولی سفارت ارمنستان در تهران: یکشنبه تا پنج‌شنیه ساعت ۹ تا ۱۲
  • پست الکترونیک سفارت ارمنستان: armiranembassy@mfa.am

آدرس و سایت سفارت آمریکا در  ایروان ارمنستان

به منظور دریافت ویزای گردشگری یا تحصیلی آمریکا به سایت سفارت آمریکا در ایروان مراجعه کنید. آدرس سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان: AMERICAN AVENUE, YERAVAN 0082 است و تلفن سفارت آمریکا در ارمنستان: ۰۰۳۷۴۱۰۴۶۴۷۰۰ می باشد. سند ملکی و گردش حساب خوب و سابقه بیمه و گواهش شغلی فراموش نکنید.

آدرس و سایت سفارت کانادا در ایروان ارمنستان

سفارت کانادا در ارمنستان، از طریق کارگزاری هندی وی اف اس گلوبال، خدمات به مشتریان می‌دهد و نیازی به مراجعه به کنسول این شرکت نیست. به  این لینک رجوع کنید. ادرس سفارت کانادا در ارمنستان به شرح زیر است:

۱۰ VAZGEN SARGSYAN ST, YERAVAN 0010,. شماره تلفن سفارت کانادا در ارمنستان نیز: ۰۰۳۷۴۱۰۵۸۳۷۸۶ است. مراقب باشید که بدون ویزای شنگن و تمکن مالی خوب، درخواست ویزای مولتی پل ۵ ساله کانادا در سفارت کانادا در ایروان ندهید.

برای دریافت وقت مصاحبه (APPOINTMENT TIME) جهت تسلیم مدارک به منظور اپلای ویزای کانادا در ارمنستان، بایستی از طریق سایت شرکت هندی وی اف اس گلوبال که کارگزار سفارت کانادا در ایروان هست استفاده کنید

همراه گرامی

اگر قصد تحصیل در ارمنستان را دارید بدانید که هیچ دانشگاهی نه مهندسی نه پزشکی نه علوم انسانی در این کشور، مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری در سطح ممتاز و عالی نیست. سوالات خود را درباره سفر زمینی و هوایی به این کشور و اخذ ویزای آمریکا یا کانادا را با روزیاتو به اشتراک بگذارید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود