علیرضا فغانی هم مهاجر استرالیا شد؛ نمره زبان بالا و سابقه کار خوب، برگ برنده مهاجران به استرالیا

علیرضا فغانی هم مهاجر استرالیا شد؛ نمره زبان بالا و سابقه کار خوب، برگ برنده مهاجران به استرالیا

مهاجرت به استرالیا به سبک علیرضا فغانی، فروردین ماهی اهل خراسان و داور سرشناس فوتبال ایران و آسیا. او اخیرا اعلام کرده است که سوت آخر خود را در ایران، در مسابقه استقلال تهران و فولاد در لیگ ۹۸-۹۹ زده و پس از آن، رهسپار سرزمین کانگوررو ها خواهد شد. او قصد داشت به کشور محبوب ایرانیان در شمال اروپا (سوئد) برود اما در نهایت، قرعه فال به نام کشور انگلیسی زبان استرالیا در اقیانوسیه افتاد. وی، مهر ماه تهران را به مقصد سیدنی ترک خواهد کرد تا فرزندانش به ترم تحصیلی زمستان ۲۰۱۹ این کشور برسند.

علیرضا فغانی که در فهرست معروف ترین فعالان ورزشی ایران در جهان قرار داشته و سابقه داوری فینال المپیک ۲۰۱۴ برزیل و چندین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در کارنامه افتخارات خود دارد، اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده و در سن ۴۱ سالگی، رهسپار استرالیا می شود.

او قصد دارد ادامه فعالیت داوری و احتمالا آموزش بین المللی داوری را در فدارسیون فوتبال استرالیا به عنوان شهروند قانونی این کشور پیگیری کرده و در یک سال اخیر، کارهای اداری و مقدماتی اخذ اقامت استرالیا را به اتمام رسانده است. این برای چندمین بار در ماه های اخیر است که شاهد مهاجرت قطعی چهره های ورزشی سرشناس هستیم. از جودو تا فوتبال و از بازیکنان تا کادر داوری و حتی کارشناسان و گزارشگران رقابت های ورزشی.

موج مهاجرت از ایران در ۳۰ سال گذشته تا کنون با روند صعودی همراه بوده و آمارهای غیر رسمی از مهاجرت بیش از ۸ میلیون ایرانی از کشور بعد از انقلاب ۵۷ خبر می دهد. کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول ملی در سال ۹۷ که در اوج امیدواری دولت تدبیر و امید رقم خورد، سبب شد تا حتی کارگران افغانستانی شاغل در بازار ساختمان ایران نیز، عطای درآمد ایران را به لقایش بخشیده و ایران را ترک کنند. حداقل حقوق کارگران در ایران حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که تقریب معادل ۱۶۰ دلار آمریکا می شود.

پولی که حقوق میلیون ها نفر در ایران برای ۴۰ ساعت کار در هفته است، حتی کفاف اجاره مسکن را نمی دهد و به هزینه های سرسام آور امروزی باید دانشگاه و مدرسه غیر رایگان و افزایش قیمت ماهانه اقلام مصرفی را نیز اضافه کرد.

حقوق بسیاری از مردم ایران، زیر ۲۵۰ دلار آمریکا در عرض ۳۰ روز (درآمد ماهانه) بوده در حالی که این درآمد، معادل ۲ تا ۳ روز کار در آسیا تا آمریکا است. جای شگفتی نیست که چهره های ورزشی، هنری، متخصصان و کارآفرینان علوم و فنون گوناگون، برای کسب بازار بهتر، درآمد بیشر و رفاه بیشتر برای خود و خانواده، به جستجوی سایت های مهاجرتی نیوزلند، استرالیا، آمریکا، کانادا، قطر، عمان ، ترکیه و سوئد پرداخته و به دنبال راهکاری برای کسب اقامت دائم هستند.

متقاضیان مهاجرت از ایران، همگی میلیونر نیستند. همگی از دانش و فن و مهارت بالایی برخوردار نیستند. همگی به قول استاد پرویز پرستویی، وطن فروش نیستند! همگی، قصد اقامت همیشگی در خارج از کشور را ندارند. بعضی ها، فقط به دنبال پاسپوت دوم هستند تا برای سفر معمولی به لهستان!، مجبور نشوند که ۳ هفته منتظر دریافت وقت سفارت لهستان در خیابان جردن تهران باشند و در نهایت با ۳۰ میلیارد ریال تمکن مالی، با جواب منفی سفارت مواجه شوند!!

همین دلیل بود که علی دایی را مجاب کرد تا اقامت دائم یکی از کشورهای مهاجر پذیر و محبوب ایران را سال های پیش کسب کند تا برای سفر به خارج از کشور، پشت در سفارت خانه ها در تهران، معطل نشود.

پاسپورت بی اعتبار ایران: علت اصلی مهاجرت‌ها

پاسپورت ایرانی در فهرست بی اعتبار ترین گذرنامه های جهان است. اسامی کشورهایی که پاس ایرانی را برای سفر بدون اخذ روادید در مبدا قبول می کنند، گاها حتی یک بار هم به گوش شما نخورده است! لذا جای شگفتی نیست که شماری از هموطنان از در و دیوار سفارت خانه ها بالا بروند و صبح تا شام در حال پرسه در سایت های رسمی مهاجرت کشورها بوده تا مفری برای دریافت permanent residency و پاس دوم پیدا کنند و علیرضا فغانی هم از این قاعده مستثنی نیست.

این که وضعیت اقتصاد ایران و چشم اندازی که مردم برای آینده خود و فرزندانشان رسم می کنند، به گونه ای شده که در داخل مرزهای ایران، وضعیت مثبتی در میان مدت برایشان فراهم نیست، عامل تسریع کننده تفکر مهاجرت قطعی از ایران در میان نخبگان تا عوام شده است. اکنون، همه به دنبال مهاجرت هستند. سر معلمان آیلتس و تافل و جی آر ایی و حتی مدرسان زبان آلمانی و فرانسه بسیار شلوغ است. اگر به کتابخانه های عمومی بروید، جماعت آلمانی خوان را می بینید که همگی زیر ۲۵ سال سن دارند!

زمانی که بحث مهاجرت رامبد جوان و همسر باردارش (نگارجواهریان) به کانادا سر زبان ها افتاد، خیلی ها به این فکر افتادند که ویزای مولتی پل ۵ ساله کانادا گرفته و به دنبال فرزندآوری در سرزمین یخ و برف باشند که بهشت کودکان و یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی کره زمین است. آن هم فقط با ۳۵ هزار دلار ناقابل! این گونه بود که حماسه: بارداری در ایران و زایمان در کانادا، رقم خورد . . .

علیرضا فغانی
تصویر ایندکس سایت مهندسان استرالیا
همه اطلاعات مورد نیاز برای آشنایی با مدارک اپلای برای دریافت ویزای مهاجرتی استرالیا و حق شهروندی، در سایت اداره مهاجرت استرالیا در دسترس است
سایت فدراسیون پرستاران و ماما ها در استرالیا که بایستی توسط ایرانیان متقاضی این شغل در استرالیا، بررسی شود
مهاجرت به استرالیا
سایت وزارت بهداشت استرالیا

چگونه به استرالیا مهاجرت کنیم؟ 

  •  اگر پزشک هستید، برای مهاجرت به استرالیا بایستی مدارک تحصیلی شما به تایید وزارت بهداشت استرالیا رسیده و در آزمون ها و دوره های مشخصی جهت دریافت اجازه کار، شرکت کنید. اگر مشتاق مهاجرت به استرالیا برای فعالیت در زمینه پزشکی هستید،توصیه می کنیم که در همان کشور، تحصیل کنید. پزشکان ایرانی به این لینک بروند.
  •  اگر مهندس هستید و قصد فعالیت در استرالیا در حوزه فنی و مهندسی از صنعت ساختمان تا کشاورزی و نانوفناوری و فناوری اطلاعات دارید، به شما تبریک می گوییم که مقصد خوبی را انتخاب کرده اید. حتما یکی از اعضای جامعه ۱۰۰ هزار نفری مهندسان استرالیا یا ENGINEERS AUSTRALIA شوید.
  •  اگر هنرمند یا ورزشکار هستید و افتخارات ملی و بین المللی دارید یا متخصص رشته هایی که در فهرست DEMANDED اداره مهاجرت استرالیا قرار دارد، فرم خود اظهاری (EXPRESS ENTRY) را پر کرده و امتیازات لازم برای مهاجرت نیروی کار به این کشور را بدست آورید.
  •  مراجعه به سایت سفارت استرالیا در تهران برای آشنایی با شیوه های دریافت ویزای گردشگری و تحصیلی را توصیه می کنیم.
    کلیه متقاضیان مهاجرت به استرالیا اعم از نیروی کار تا کارآفرینان و سرمایه گذاران و گردشگران، حتما به سایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا رجوع کنند و شرایط و مدارک و هزینه اپلای را جویا شوند.
  •  هیچ نیازی به استفاده از شرکت های اعزام نیروی کار به استرالیا یا وکلای رسمی یا غیر رسمی برای آشنایی با روش های مهاجرت به سرزمین کانگورو ها نیست.
  •  داشتن آیلتس ۶.۵ از ۹ یا تافل ۹۰ از ۱۲۰  و مدرک دانشگاهی بالاتر از کارشناسی و سابقه بیمه حداقل ۳ سال، برای مهاجرت به استرالیا الزامی است. هر اندازه نمره زبان انگلیسی شما بالا باشد، شانس شما برای پذیرش در سیستم POOL بیش تر خواهد شد.
  •  پرستاران و ماما ها برای مهاجرت به استرالیا، وضعیت شغلی این حوزه را از فدراسیون پرستاران استرالیا در این لینک استعلام کنند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • elyas شهریور ۳۱, ۱۳۹۸

    این اقا از افغانستانی های ایران هستش که در ایران سکونت داشته اند ولی به خاطر نژادپرستی ایرانی ها اسم خانوادگیش رو به فغانی تغییر داده اند چون مثل دیگر غیر ایرانی ها در ایران محبوب نیستند.ولی عراقی ها و عرب ها و کویتی راحت اسم نژادشان را بر روی اسم خانوادگیشان میگذارند و راحت پاسپورت و شناسنامه ایرانی میگیرند ولی اگر توی ایران بفهمند که ریشه افغانستانی داشته باشی تابعیت و شناسنامه ایرانیت هم باطل میشود.
    تمام جوان هاشون رو فرستادیم به جهنم سوریه تا برای ما سلاخی بشوند.