با ۸ ترفند روانشناسانه خود را در دل فرد مورد نظر جا کنید

با ۸ ترفند روانشناسانه خود را در دل فرد مورد نظر جا کنید

شاید از آن دست کسانی باشید که عشق را یک اتفاق می دانند. اما حقیقت آن است که عوامل حیرت انگیزی وجود دارد که می تواند در وقوع این اتفاق تأثیر گذار باشد – از انتخاب یک نوشیدنی گرم گرفته تا درخواست انجام یک لطف کوچک. بهترین استراتژی این است که همیشه خود واقعی مان باشیم، اما اگر احساس می کنید که شخص مورد نظرتان را پیدا کرده اید، می توانید از چند ترفند روانشناسانه ی ساده و مختصر برای جلب توجه او به خودتان استفاده کنید. استفاده از علم به نفع خود در یک ملاقات عاشقانه به کسی ضرر نمی رساند.

در ادامه به چند ترفند محرمانه می پردازیم که به شما کمک می کنند در اولین دیدار، ذهنیت خوبی از خودتان بسازید. با این حال، فراموش نکنید که این تنها شروع ماجرا است و به طور قطع بقیه ی امر به خودتان بستگی دارد.

۱- یک نوشیدنی گرم سفارش دهید

ترفندهای روانشناسانه برای جذب دیگران

محققان پی برده اند میان کشش و جذب شدن و دما می تواند ارتباط وجود داشته باشد. در آزمایشی، شرکت کنندگان حین گفتگو با گروهی از افراد، نوشیدنی های گرم و سرد در دست داشتند. کسانی که نوشیدنی سرد در دست داشتند، اغلب افراد سرد و خشنی توصیف می شدند، در حالی که کسانی که نوشیدنی گرم در دست داشتند، افراد خون گرمی تلقی می شدند.

اگر کار جزئی ای مثل نگه داشتن یک چیز گرم در دستان خود می تواند آدم ها را در نظر دیگران قابل اعتماد تر و خون گرم تر جلوه دهد، بنابراین می توانیم به راحتی از آن به نفع خود استفاده کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از انتخاب بستنی و هر نوشیدنی سرد دیگری در قرارهای عاشقانه ی خود پرهیز کنید و به جای آن یک فنجان قهوه ی داغ یا هر نوشیدنی گرم دیگری سفارش دهید.

۲- هنگام توصیف کردن دیگران مراقب کلماتی که استفاده می کنید باشید

تحقیقات نشان می دهد هر چیزی که در مورد دیگران بگویید روی دید دیگران نسبت به شما تأثیر می گذارد. به این اثر، «انتقال خود به خودی ویژگی» گفته می شود و حتی اگر دیگران از شما شناخت داشته باشند و بدانند که بعضی ویژگی ها را ندارید، باز هم این اثر وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از صحبت درمورد کسانی که از آن ها خوش تان نمی آید یا برجسته کردن وجوه منفی آن ها خودداری کنید. روی نکات مثبت دیگران تمرکز و ویژگی های تحسین برانگیز آن ها را پیدا کنید.

۳- مرموز و کنجکاوی برانگیز باشید

همه ی آدم ها تا حدودی کنجکاو هستند، اما تحقیقات ثابت کرده میل به کشف در مردان بیشتر است. برای مثال، یکی از کاربران وبسایت Quora دست به آزمایش جالبی زد. در این آزمایش یک کتاب در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت که در ابتدای آن در یادداشتی از آن ها خواسته شده بود که کتاب را ابتدا یک بار از اول تا آخر بدون نگاه کردن به صفحه ی ۲۵ آن بخوانند. عمده ی مردان (برخلاف زنان) آنقدر کنجکاو بودند که بلافاصله بعد از دریافت کتاب، سراغ صفحه ی ۲۵ کتاب می رفتند.

زنان از این حقیقت می توانند به نفع خود استفاده کنند. اگر بتوانید خودتان را مرموز و خاص نشان دهید (مثل همان صفحه ی ۲۵ آزمایش فوق)، احتمالاً می توانید توجه مرد مورد نظرتان را به خود جلب کنید.

۴- اسم شریک عاطفی تان را تکرار کنید

دیل کارنگی، نویسنده مشهور آمریکایی، در کتاب «چطور دوست پیدا کنیم و دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم» بیان می کند که در هر زبانی، شیرین ترین و مهم ترین آوا به گوش هر کس، نام خود او است. شما می توانید با استفاده از اسم دیگران در یک گفتگو به آن ها احساس مهم و ارزشمند بودن دهید. بنابراین اگر از آن دست افرادی هستید که اسم دیگران را فراموش می کنند، به دنبال راهی باشید که به شما کمک کند اسم دیگران را به خاطر بسپارید و از این مسأله در قرارهای عاشقانه ی خود هم استفاده کنید. البته این کار تنها زمانی معنی دارد که نتیجه ی آن برای شما مهم باشد.

۵- از قاعده ی مثلث استفاده کنید

شاید تا به حال شنیده باشید که یک تماس چشمی پر قدرت می تواند جذابیت بیشتری به ما داده و ما را شخص خون گرم تر و دوست داشتنی تری جلوه دهد. اما چطور به چشم های دیگران نگاه کنیم بدون اینکه حالت ترسناکی پیدا کنیم و آن ها را معذب کینم؟ سعی کنید یک مثلث برعکس مثل مثلثی که در تصویر بالا وجود دارد، روی صورت شخص مقابل تان تصور کنید. در ابتدای مکالمه، نگاه تان را روی هر نقطه ی مثلث ۵ تا ۱۰ ثانیه متوقف کنید.

یک راه دیگری که کمک می کند بدون اینکه حالت ناخوشایندی پیدا کنید در چشم های دیگران نگاه کنید این است که در اولین دیدار رنگ چشم های شخص مقابل تان را بررسی کنید. این کار بیشتر از ۲ تا ۳ ثانیه زمان نمی گیرد، اما شما را فوراً به شخص قابل اعتمادتری تبدیل می کند.

۶- هدیه ی کوچکی برای خودتان بخرید

اگر قصد دارید شریک عاطفی تان را با یک هدیه غافلگیر کنید، خودتان را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده آدم ها احساس نزدیکی بیشتری به هم می کنند اگر از شریک عاطفی شان همان هدیه ای را دریافت کنند که او برای خودش هم خریده. در آزمایشی، کسانی که هدیه ی خود را با این یادداشت داده بودند که «امیدوارم خوشت بیاید! از همین برای خودمم خریدم!»، در مقایسه با کسانی که هدیه ی آن ها یادداشت خنثی ای مثل این داشت که «امیدوارم خوشت بیاید!»، افراد دوست داشتنی تری تلقی شده بودند.

۷- یک درخواست کنید

به این ترفند روانشناسانه «اثر بنجامین فرانکلین» گفته می شود. منظور از آن این است که ما از کسانی که لطفی در حق شان می کنیم، به تدریج خوش مان می آید. به علاوه، وقتی از کسی کمک می خواهیم، این احساس را می دهیم که آن شخص از ما ماهرتر، داناتر یا قوی تر است. نکته ی کلیدی این است که چیزی از شخص مقابل تان بخواهید که به تلاش و زمان زیادی نیاز نداشته باشد، مثل باز کردن یک در یا دادن یک چیز.

۸- جذابیت بیشتری به خودتان دهید

همه ی ما می دانیم که احساس جذاب بودن اهمیت زیادی دارد. به علاوه، ما شنیده ایم که این مسأله اعتماد به نفس ما را بالا می برد. بعضی از ما بهترین لباس هایمان را می پوشیم یا سعی می کنیم با هر چیز دیگری شریک عاطفی خود را تحت تأثیر قرار دهیم. اما استفاده از بعضی توصیه های علمی هم می تواند کارساز باشد.

برای مثال، یک راهی که به مردان کمک می کند احساس جذابیت کنند، پوشیدن رنگ آبی است. طبق تحقیقات، زنان به این رنگ جذب می شوند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود