بازیگران مشهوری که از کودکی در هالیوود بوده اند

بازیگران مشهوری که از کودکی در هالیوود بوده اند

بعضی از بازیگران کودک بعد از مدتی هالیوود را برای همیشه ترک می کنند و زندگی در گمنامی را در پیش می گیرند. اما ۹ ستاره ای که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت هنوز هم نقش های اصلی سینما را ایفا می کنند، فیلم های پرفروشی در گیشه دارند و جوایز معتبری دریافت می کنند.

در ادامه به تعدادی از ستاره های کودک هالیوود می پردازیم که هنوز هم مشهور و فعال هستند.

۱- درو بریمور

بازیگران کودک مشهور هالیوود

درو بریمور تنها ۶ سال داشت که در فیلم «ای. تی. موجود فرازمینی» (E.T. the Extra-Terrestrial) نقش آفرینی کرد.

در زمان اکران فیلم در سال ۱۹۸۲، بریمور ۷ ساله بود. والدین بریمور و مادربزرگ و پدربزرگ پدری او هم بازیگر بودند.

درو بریمور در فیلم های مشهوری همچون «خواننده ی عروسی» (The Wedding Singer)، «فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angels) و «پنجاه قرار اول» (۵۰ First Dates) نقش آفرینی کرده است.

بریمور در حال حاضر در سریال «رژیم غذایی سانتا کلاریتا» (Santa Clarita Diet) که از شبکه ی نتفلیکس پخش می شود، به عنوان بازیگر و تهیه کننده ی اجرایی حضور دارد.

۲- داکوتا فانینگ

داکوتا فانینگ جوان ترین فردی است که تا به حال نامزد جایزه ی انجمن بازیگران فیلم (Screen Actors Guild Award) شده. او در ۸ سالگی نامزد این جایزه شد.

نقش آفرینی او در فیلم «من سم هستم» (I Am Sam) محصول سال ۲۰۰۱، او را بسیار مشهور کرد.

فانینگ کماکان در سینما فعالیت دارد و اخیراً هم در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) کوئنتین تارانتینو نقش آفرینی کرده است.

فانینگ در مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight) و «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8) هم حضور داشته.

۳- ناتالی پورتمن

اولین حضور سینمایی ناتالی پورتمن در نقش «ماتیلدا» در فیلم مشهور «لئون: حرفه ای» (Léon: The Professional) بود که محصول سال ۱۹۹۴ است.

بعد از آن او به واسطه ی نقش «پدمه» در سه گانه ی پیش درآمد «جنگ ستارگان» (Star Wars) شهرت جهانی پیدا کرد.

پورتمن به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم «قوی سیاه» (Black Swan) برنده ی جوایز گلدن گلوب و اسکار شد و اخیراً هم در فیلم هایی همچون «نابودی» (Annihilation)، «وکس لوکس» (Vox Lux) و «مرگ و زندگی جان اف. دونوون» (The Death and Life of John F. Donovan) نقش آفرینی کرده است.

پورتمن یکی از تحصیل کرده ترین سلبریتی های هالیوودی هم به شمار می رود. او از دانشگاه هاروارد مدرک کارشناسی روانشناسی دارد.

۴- جودی فاستر

جودی فاستر ۱۲ ساله بود که به همراه رابرت دنیرو در فیلم مشهور «راننده تاکسی» (Taxi Driver) نقش آفرینی کرد.

پیش از آن، او کار بازیگری را با بازی در سریال های تلویزیونی ای همچون «زن گرفتن پدر ادی» (The Courtship of Eddie’s Father) و «شوی دوریس دی» (The Doris Day Show) شروع کرده بود.

فاستر چهار نامزدی جایزه ی اسکار در کارنامه ی حرفه ای اش دارد که موفق به دریافت دو تای آن ها شده. او حالا روی کارگردانی تمرکز دارد.

فاستر یک بار در سال ۱۹۸۹ برای بازی در فیلم «متهم» (The Accused) و بار دیگر در سال ۱۹۹۲ برای نقش آفرینی اش در فیلم «سکوت بره ها» (Silence of the Lambs) برنده ی جایزه ی اسکار بهترین بازیگر زن شد. او همچنان به فعالیت بازیگری ادامه می دهد.

۵- کریستن استوارت

کریستن استوارت در کنار جودی فاستر در فیلم «اتاق پناهگاه» (Panic Room) حضور پیدا کرد.

نقش آفرینی او در این فیلم، نامزدی جایزه ی هنرمند جوان (Young Artist Award) را برای به ارمغان آورد.

استوارت که بیشتر با نقشش در مجموعه فیلم پرطرفدار «گرگ و میش» (Twilight) شناخته می شود، در فیلم های پرفروش دیگری هم حضور تحسین برانگیزی داشته.

به گفته ی سایت فوربس، استورات پردرآمدترین بازیگر زن سال ۲۰۱۲ بود. او در سال ۲۰۱۶ در فیلم «پیاده روی طولانی بیلی بین دو نیمه» (Billy Lynn’s Long Halftime Walk) و در سال ۲۰۱۸ در فیلم «لیزی» (Lizzie) حضور یافت. حالا هم او در حال بازی در فیلم «فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angels) است که قرار است در سال جاری میلادی اکران شود.

۶- دنیل رادکلیف

دنیل رادکلیف ۱۱ ساله بود که در فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) در نقش «هری پاتر» حضور پیدا کرد.

او دقیقاً در همان سنی بود که شخصیت «هری پاتر» در داستان به جادوگر بودن خود پی برد.

رادکلیف از بعد از اتمام پروژه ی «هری پاتر» ژانرهای سینمایی مختلفی را تجربه کرده.

او در چند نمایش تئاتر هم از جمله «چگونه بدون تلاش در کسب و کار موفق شوید» (How to Succeed in Business Without Really Trying)، «چلاق آینیشمان» (The Cripple of Inishmaan) و «طول عمر یک حقیقت» نقش آفرینی کرده است.

۷- روپرت گرینت

روپرت گرینت در مجموعه فیلم «هری پاتر» نقش «رون ویزلی» بهترین دوست هری پاتر را بازی می کرد.

گرینت هم در زمان انتخاب شدنش برای این نقش ۱۱ سال داشت.

گرینت حالا در تلویزیون فعالیت دارد و در سریال های مختلفی از جمله Sick Note، «قاپ زنی» (Snatch) و «خدمتکار» (Servant) نقش آفرینی کرده است.

گرینت در فیلم های مستقلی هم حضور پیدا کرده و تجربه ی بازی در دو نمایش تئاتر به نام های «موجو» (Mojo) و «این فقط یک بازی است» (It’s Only a Play) را هم دارد.

۸- اما واتسون

اما واتسون در تمام هشت فیلم «هری پاتر» نقش «هرمیون گرنجر» را برعهده داشت.

او پیش از بازی در این نقش، فقط در تئاترهای دوران مدرسه بازی کرده بود.

واتسون اخیراً در نسخه ی لایو اکشن فیلم «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) نقش «بلا» را داشت.

او به نقش پر شر و شورش، هرمیون بی شباهت نیست و یک باشگاه کتابخوانی فمینیستی دارد و از حامیان کمپین برابری جنسیتی HeForShe است که با همکاری سازمان ملل برگزار می شود.

۹- جوزف گوردون لویت

جوزف گوردون لویت قبل از بازی در نقش مشهورش در فیلم «ده چیز درباره ی تو که ازشان متنفرم» (۱۰ Things I Hate About You)، کار بازیگری را با سریال های تلویزیونی ای همچون «روابط خانوادگی» (Family Ties) و «جهش کوانتومی» (Quantum Leap) آغاز کرده بود.

بعد از یک دوری کوتاه از دنیای بازیگری به دلیل تحصیل در دانشگاه، او به صنعت سینما بازگشت.

گوردون لویت در سال ۲۰۱۶ در فیلم «اسنودن» (Snowden) نقش «ادوارد اسنودن»، کارمند سابق سازمان اطلاعات (CIA) و آژانس امنیت ملی (NSA) آمریکا را ایفا کرد.

گوردون لویت در سال ۲۰۱۳ در فیلم «دان جان» (Don Jon) به عنوان فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر حضور داشت. او در فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) هم یک نقش گذری داشت. او مدیر یک شرکت تولید محصولات آنلاین به نام hitRECord هم هست.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سینا مهر ۲۲, ۱۳۹۸

    نویسنده عزیز بانو Scarlett Johansson رو فراموش کردی برای بازی در تنها در خانه ۳ نقشش خواهر پسرک تنها در خانه بود

  • Now and then شهریور ۲۵, ۱۴۰۰

    گبی هافمن،تورا برچ،کریستینا ریچی،اینا حساب نیستن؟!