تحقیقات نشان می دهد موفقیت متأهل ها به همسران آن ها بستگی دارد

تحقیقات نشان می دهد موفقیت متأهل ها به همسران آن ها بستگی دارد

از قدیم گفته اند که ازدواج یا از ما آدم بهتری می سازد یا آدم بدتری و ما را یا ثروتمندتر می کند یا فقیرتر. حالا هم تحقیقات نشان داده اگر شریک زندگی خود را درست انتخاب کنیم این کار ممکن است به موفقیت ما کمک کند. مثلاً باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، موفقیت سیاسی اش را از همسرش، میشل اوباما می داند. علم هم این حرف ها را بی معنی نمی داند.

حتماً شنیده اید که پشت هر مرد موفقی یک زن وجود دارد اما این مسأله در مورد هر دو طرف زندگی مشترک صدق می کند. در ادامه می خواهیم ببینیم علم چه توضیحی برای این مسأله دارد.

حمایت حرف اول را می زند

موفقیت متأهل ها در زندگی

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که همسرتان نقش بزرگی در موفقیت یا عدم موفقیت شما دارد باید بدانید که محققان مدعی هستند مردان و زنانی که همسری حمایتگر دارند، احتمال  دستیابی به موفقیت در آن ها بسیار بالاتر است.

در آزمایشی با شرکت ۱۶۳ زوج از آن ها خواسته شد یا معمای ساده ای را حل کنند یا خود را به چالش بکشند و برای کسب یک جایزه تلاش کنند. محققان در این آزمایش نحوه ی تعامل زوج ها با یکدیگر قبل از تصمیم گیری درباره ی این دو انتخاب را مورد بررسی قرار دادند. همسران بعضی شرکت کنندگان آن ها را تشویق به تلاش برای کسب جایزه می کردند اما همسران بعضی دیگر از اعتماد به نفس برخوردار نبودند یا حتی آن ها را منصرف می کردند.

علاوه بر این، محققان همان زوج های شرکت کننده در آزمایش مذکور را ۶ ماه بعد مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند آن هایی که گزینه ی چالشی را برای کسب جایزه انتخاب کرده بودند، در مقایسه با کسانی که از این کار خودداری کرده بودند، رشد فردی بیشتری را تجربه کرده بودند و به گفته ی خودشان حس شادی و تندرستی بیشتری داشتند.

عمل گرا بودن هم مهم است

محققان دست به تحقیق دیگری هم زده اند که ثابت کرده موفقیت یک فرد تنها به خود او بستگی ندارد و همسر او هم نقش بزرگی در این مسأله ایفا می کند. آن ها وظیفه شناسی و عمل گرایی شریک زندگی را عناصری کلیدی در موفقیت شخص می دانند.

سلبریتی ها این را بهتر می دانند!

نمونه های زیادی در میان سلبریتی ها و رهبران دنیا وجود دارد که رسماً اذعان کرده اند همسر آن ها نقش زیادی در موفقیت شان داشته. مثلاً مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک، در سال ۲۰۱۷ در سخنرانی ای که در دانشگاه هاروارد داشت بیان کرد که همسرش پریسیلا موجب شد که او زندگی خود را وقف کار در حوزه ی شبکه های اجتماعی کند و او را مهم ترین فرد زندگی اش خواند.

بدیهی است که این مسأله فقط در مورد مردان صدق نمی کند. بیانسه، یکی از محبوب ترین و موفق ترین خوانندگان زن، همسرش جی زی را در امور مختلفی حمایتگر بیان کرده و گفته او همان پایه و اساسی را برای او فراهم می کند که او برای موفقیت به آن نیاز دارد. بیانسه یک بار در مصاحبه ای گفته بود اگر با این مرد زیر یک سقف نمی رفت این زنی نبود که حالا هست.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سعید حدادیان دی ۱۹, ۱۳۹۸

    بله من این مطلب رو کامل تایید می کنم.زن ها اثر مستقیمی در شکست یا موفقیت شوهراشون دارند.متاسفانه اکثر دختر های ایرانی و نه همه اونها باعث شکست شوهر و نابودی خانواده می شوند.دخترها فقط دنبال تجملات هستند.اهل ساختن زندگی و کار کردن در خانه نیستند.فقط بلدن بشینن و موبایل بازی کنن و از شوهر بیچاره پول میخان.و هر وقت میخان برن جایی صد قلم آرایش میکنن.و تا لنگ ظهر خواب هستند.که این رفتارها باعث بی انگیزه شدن مرد و بحران در خانواده میشه.

  • jimi دی ۲۱, ۱۳۹۸

    به هیچ وجه دلیل موفقیت مردان، زنان نیستند.این کلیشه غلطی هست که زنان برای سرپوش گزاشتن روی ضعفی که نسبت به مردان برای خودشون اختراع کردند