راهنمای تحصیل در دانشگاه های معتبر اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی

از کاتالونیا تا مالاگا با یک کلیک

راهنمای تحصیل در دانشگاه های معتبر اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی

تحصیل در اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی احتمالا یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین برنامه‌های تحصیلی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باشد. هزینه تحصیل در اسپانیا در مقایسه با کشورهای شمال اروپا بسیار کم تر است و از طرفی، آب و هوای معتدل در بسیاری از شهرهای این کشور دیدنی و تاریخی و پر گردشگر جنوب قاره سبز سبب می شود که هزینه زندگی شما هم کم تر باشد.

مالیات در اسپانیا در مقایسه با اسکاندیناوی که روزگاری، پاتوق شماره یک ایرانیان در شمال اروپا بود، کم تر بوده و دانشگاه های انگلیسی زبان بسیاری در اختیار دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

تحصیل در اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی اگر با بورس تحصیلی برای شما همراه نشود، بایستی با یورو حدود ۱۴۰۰۰ تومان تحصیل کنید و البته راه برای صرفه جویی در هزینه ها بسیار است. دانشگاه های اسپانیا از مادرید تا فنی بارسلونا، گزینه های خوبی برای تحصیل ایرانیان در رشته های پزشکی، داروسازی، مهندسی وعلوم انسانی و حتی مد و لباس و رقص و موسیقی است.

ارتباطات خیلی خوبی دانشگاه های اسپانیا با دانشگاه های اروپا، آسیا و آمریکای شمالی دارند و شما می توانید یک ترم تحصیلی را به عنوان دانشجوی تبادلی (exchange student) در یکی از دانشگاه های طرف قرارداد با دانشگاه های اسپانیا، بگذرانید بدون این که موظف به پرداخت شهریه باشید.

این فرصت خوبی برای عاشقان گردش و تحصیل و آشنایی با فرصت های کارآموزی گسترده است. تحصیل در بسیاری از دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی امکان دارد. اما بدانید که اسپانیایی ها هم مثل فرانسوی ها، آشنایی خوبی به زبان انگلیسی ندارند و اگر شما بتوانید زبان اسپانیولی را به مدت شش ماه در یکی از استان های کشورمان فرابگیرید، کار آسانی برای تحصیل و ورود به بازار کار این کشور خواهید داشت.

تحصیل در اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی مثل تحصیل در ایتالیا و فرانسه و آلمان و سوئد، یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های اسپانیا مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است و شما اگر قصد تحصیلی در بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی دارید، از فهرست عالی اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنید.

دانشجویان ایرانی بسیاری در دانشگاه های اسپانیا و کشور همسایه اش یعنی پرتغال مشغول به تحصیل هستند که می توانید فرصت های مختلف تحصیلی و بورس دانشگاه های این کشور را از آن ها جویا شوید.

برای آشنایی با دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های اسپانیا، به گروه ایرانیان اسپانیا در تلگرام و اینستاگرام و لینکدین مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به صورت به روز رسانی شده دریافت کنید.

دانشگاه های اسپانیا برای اعطای پذیرش تحصیلی جهت مقطع کارشناسی ارشد، روی آیلتس سخت گیری زیادی ندارند و شما می توانید با آیلتس ۶ هم از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید و نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی اقدام کنید. برای دریافت پذیرش تحصیلی مقطع دکترا در بسیاری از رشته های دانشگاه های اسپانیا، نیازی به GRE و GMAT نیست. اما داشتنش، یک برگ برنده خواهد بود برای علاقمندان به تحصیل در اسپانیا با بورس تحصیلی.

اپلای دانشگاه های اسپانیا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا در سال ۱۳۹۹ دارید، به جای مراجعه به شرکت ها و موسسات مجاز یا غیر مجاز اعزام دانشجو به اسپانیا، به بخش ADMISSION سایت دانشگاه های اسپانیا مراجعه کنید. نیازمندی های پذیرش که در قالب admission’s requirement درج شده را مطالعه کنید. رزومه آکادمیک خوبی آماده کنید.

۲ توصیه نامه تحصیلی بگیرید و در سایت دانشگاه اپلای کنید. معمولا هزینه اپلای از شما اخذ نمی شود. اگر احیانا مجبور به پرداخت application fee بودید از شرکت های پرداخت مجازی داخلی استفاده کنید یا دوستان خود در خارج از کشور. اطلاعات بورس تحصیلی دانشگاه های اسپانیا در قسمت fund یا scholarship در دسترس می باشد. دانشگاه بارسلونا یکی از خوب های این کشور است.

تحصیل در اسپانیا
تصویر ایندکس سایت دانشگاه بارسلونا
تصویر ایندکس سایت دانشگاه ماردید که یکی از بهترین دانشگاه های مادرید است. بخش STUDY WITH US‌اطلاعات خوبی درباره تحصیل در سال ۲۰۲۰ می دهد
تحصیل در اسپانیا
سایت دانشگاه مالاگا اسپانیا را مشاهده میکنید. این دانشگاه در جنوب این کشور است و سایت آن در نشانی UMA.ES در دسترس است. یکی از گزینه های خوب تحصیلی در منطقه توریستی مالاگا می باشد. بخش ADMISSION را بررسی کنید
تصویر ایندکس سایت دانشگاه فنی کاتالونیا در بارسلونا. بخش زرد رنگ را بررسی کنید

در عکس بالا، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در بارسلونا اسپانیا یکی از بهترین دانشگاه های فنی و مهندسی این کشور محسوب می شود که با نام UPC شناخته می شود. گزینه شماره ۱ ایرانیان برای تحصیل مهندسی در اسپانیا به منظور تحصیل در سال ۲۰۲۰ میلادی.به سایت  UPC.edu مراجعه فرمایید.

حتما ببینید:  ۱۰۰ رشته پر مخاطب در دانشگاه های اسپانیا ۲۰۲۰

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود