نقش های مشهوری که بازیگران دیگری قرار بود بازی شان کنند

نقش های مشهوری که بازیگران دیگری قرار بود بازی شان کنند

بازیگرها به دلایل مختلفی نقشی را رد می کنند. این اتفاق بیشتر به دلیل هماهنگ نشدن برنامه ی بازیگرها و گروه تولید فیلم با یکدیگر رخ می دهد. گاهی هم بازیگرها به دلیل جلب رضایت عمومی از پروژه ای حذف می شوند. در ادامه درباره ی بازیگرانی صحبت خواهیم کرد که قرار بود نقش مشهوری را بازی کنند اما در نهایت آن نقش را از دست دادند.

لئوناردو دیکاپریو: «جوکر» در فیلم «جوکر» (Joker)

گزینه های دیگر نقش های مشهور

چرا این نقش را نگرفت؟ کارگردان پروژه عوض شد. در سال ۲۰۱۷ اطلاعاتی درباره ی فیلم جدیدی که قرار بود درباره ی «جوکر» ساخته شود منتشر شد و تهیه کننده ی اصلی کار هم قرار بود مارتین اسکورسیزی باشد. اینگونه شد که همه جا صحبت از این شد که نقش «جوکر» را به لئوناردو دیکاپریو می دهند چون او در اغلب پروژه های اسکورسیزی حضور دارد.

چه کسی نقش را گرفت؟ خواکین فینیکس. در نهایت تاد فیلیپس کارگردان کار شد و اسکورسیزی از این پروژه خارج شد. با وجود اینکه مدیران استودیوی ساخت فیلم هنوز مایل بودند نقش اصلی فیلم را به دیکاپریو دهند، اما فیلیپس اصرار داشت هیچ کسی جز فینیکس نباید این نقش را بازی کند.

سه ماه طول کشید تا کارگردان توانست فینیکس را راضی به بازی در این نقش کند. خواکین نگران بود «جوکر» یک فیلم ابرقهرمانی از آب درآید. او بیشتر دوست داشت اسم فیلم «آرتور» باشد، یعنی اسم واقعی شخصیت «جوکر». فیلیپس گفته قبل از آنکه کار فیلمبرداری شروع شود، فینیکس هنوز جواب قطعی ای در مورد قبول نقش نداده بود. فقط هر چه می گذشت سؤالات فینیکس در مورد شخصیت «جوکر» و پروژه بیشتر می شد.

کیت وینسلت: «دوشس مارلبورو» در فیلم «سوگلی» (The Favourite)

چرا نقش را نگرفت؟ وینسلت پروژه ی دیگری را انتخاب کرد. او بازیگر بسیار پرطرفداری است و هر ساله ۲ تا ۳ فیلم هست که او یکی از نقش های اصلی شان را بازی می کند. وینسلت پیشنهاد بازی در «سوگلی» را رد کرد و وودی آلن مشهورتر و باتجربه تر و پروژه ی «چرخ و فلک» (Wonder Wheel) او را به آن ترجیح داد.

چه کسی نقش را گرفت؟ ریچل وایس. کارگردان کار، یورگوس لانتیموس، قبلاً در فیلم «خرچنگ» (The Lobster) با وایس کار کرده بود. وایس در آن فیلم نقش اصلی را داشت و همکاری بسیار موفقی با کالین فارل، همبازی اش داشت. بنابراین عجیب نیست که لانتیموس تصمیم گرفت از این بازیگر بریتانیایی بااستعداد دوباره در فیلمش استفاده کند.

تام هاردی: «جعفر» در فیلم «علاء الدین» (Aladdin)

چرا این نقش را نگرفت؟ رضایت عمومی را نداشت. گای ریچی، کارگردان نسخه ی بازسازی شده ی «علاء الدین» و تام هاردی قبلاً در فیلم  RocknRolla با یکدیگر کار کرده بودند. ریچی به دلیل علاقه اش به بازی هاردی، می خواست در یکی از فیلم هایش از جمله «علاء الدین» دوباره با او کار کند. علاوه بر این، او مدتی بود که موفق نشده بود فیلم پرفروشی بسازد، به همین دلیل حضور بازیگر بسیار محبوبی مثل هاردی قطعاً به جذب مخاطب کمک می کرد.

اخبار حضور هاردی در این نقش با واکنش منفی مخاطبان مواجه شد که این مسأله به تغییر تصمیم ریچی انجامید.

چه کسی نقش را گرفت؟ مروان کنزاری. سازندگان فیلم به نظر مردم احترام گذاشتند و بازیگر این نقش را تغییر دادند. کنزاری گرچه به شهرت و محبوبیت هاردی نیست اما او هم در پروژه های سینمایی مشهوری مثل «قتل در قطار سریع السیر شرق» (Murder on the Orient Express) حضور داشته. مخاطبان بازی کنزاری در «علاء الدین» را دوست داشتند.

اما استون: «مگ مارچ» در فیلم «زنان کوچک» (Little Women)

چرا این نقش را نگرفت؟ مشغول کمپین تبلیغاتی یک فیلم دیگرش بود. گرتا گرویگ، کارگردان «زنان کوچک»، دوست داشت استون نقش یکی از خواهران مارچ را بازی کند و خود استون هم نقش را پذیرفت. اما کار فیلمبرداری «زنان کوچک» با سفرهای استون به دور دنیا برای تبلیغ فیلم «سوگلی» همزمان شد.

چه کسی نقش را گرفت؟ اما واتسون. استون درواقع قرار بود نقش «مگ» را بازی کند، اما وقتی از پروژه خارج شد، واتسون جایگزین او شد.

کریس ایوانز: «دنی تورنس» در فیلم «دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep)

چرا این نقش را نگرفت؟ در تست بازیگری نقش قبول نشد. استفن کینگ همیشه نسبت به ساخت اقتباس سینمایی از رمان هایش مردد بود، به خصوص بعد از ساخت فیلم «درخشش» (The Shining) توسط استنلی کوبریک که کینگ آن را ناموفق می دانست. در سال ۲۰۱۳، کینگ برای رمان اصلی، دنباله ای به نام «دکتر اسلیپ» نوشت. شرکت وارنر برادرز حق ساخت فیلم این رمان را از کینگ خریداری کرد.

بازیگران زیادی مایل بودند نقش «دنی تورنس» را ایفا کنند که یکی از آن ها کریس ایوانز بود، اما انتخاب نشد.

چه کسی نقش را گرفت؟ ایوان مک گرگور. از میان همه ی بازیگران متقاضی این نقش، کینگ شخصاً مک گرگور را انتخاب کرد.

خواکین فینیکس: «کوین کرامب» در فیلم «شکافته» (Split)

چرا این نقش را نگرفت؟ مشغول پروژه ی دیگری بود. کارگردان کار، ام. نایت شیامالان، ابتدا می خواست نقش اصلی فیلمش را فینیکس بازی کند. آن ها قبلاً هم در فیلم های «نشانه ها» (Signs) و «روستا» (The Village) با یکدیگر کار کرده بودند. اما فینیکس به دلیل مشغله ی زیاد از پروژه ی «شکافته» خارج شد.

چه کسی این نقش را گرفت؟ جیمز مک آووی. او هم برنامه ی بسیار شلوغی داشت، اما بین پروژه هایش فاصله وجود داشت. شیامالان از بازی مک آووی بسیار راضی بوده و گفته او برای این نقش بسیار مناسب بود.

سورشا رونان: «کویینی گلدستین» در فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها» (Fantastic Beasts and Where to Find Them)

چرا این نقش را نگرفت؟ در تست بازیگری نقش قبول نشد. رقابت بر سر این نقش بسیار زیاد بود. علاوه بر سورشا رونان، بازیگرانی مثل لیل سیمونز و داکوتا فانینگ هم برای این نقش تست دادند. ادی ردمین که او هم نقشی در فیلم داشت، در جلسات تست دیالوگ ها را می خواند و با کاندیداهای نقش بازی می کرد.

چه کسی این نقش را گرفت؟ آلیسون سودول. دست آخر مشهورترین بازیگر زن نبود که این نقش را به دست آورد. با این حال، طرفداران دنیای «هری پاتر» بازی او را بسیار پسندیدند.

شان پن: «جان فیتزجرالد» در فیلم «از مرگ بازگشته» (The Revenant)

چرا این نقش را نگرفت؟ نتوانست زمانی خالی ای در برنامه ی شلوغش پیدا کند. نقش های اصلی فیلم «از مرگ بازگشته» ی الخاندرو جی. اینیاریتو را قرار بود لئوناردو دیکاپریو و شان پن بازی کنند. اما پن مجبور به ترک پروژه شد. شان و الخاندرو چند سال قبل از شروع فیلمبرداری درباره ی فیلم با هم صحبت کرده بودند. اما وقتی زمان شروع کار فرا رسید، پن مجبور شد به خاطر کار دیگری از این پروژه خارج شود.

چه کسی این نقش را گرفت؟ تام هاردی. دیکاپریو با هاردی تماس گرفت و با او درباره ی این فیلم صحبت کرد و پیشنهاد کرد فیلمنامه ی آن را بخواند. هاردی وقتی در مورد پروژه بیشتر دانست، این پیشنهاد را پذیرفت.

بیانسه: «آلی» در فیلم «ستاره ای متولد شده است» (A Star Is Born)

چرا این نقش را نگرفت؟ باردار شد. کارگردان این فیلم قرار بود کلینت ایستوود باشد و او می خواست بازیگر زن اصلی کار بیانسه باشد. بیانسه هم این پیشنهاد را پذیرفت اما فیلمبرداری کار به خاطر بارداری او به تعویق افتاد. او بعد از به دنیا آمدن فرزندش هم فرصت کافی برای حضور در این پروژه را پیدا نکرد.

چه کسی این نقش را گرفت؟ لیدی گاگا. بردلی کوپر قرار بود فقط بازیگر مرد اصلی کار باشد. اما در نهایت کارگردانی کار را هم به عهده گرفت. کوپر که یک بار خوانندگی گاگا در خیریه ای در لس آنجلس را دیده بود از توانایی او شگفت زده شده بود. برای او مسلم بود که این نقش برای گاگا ساخته شده بود.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • m اسفند ۲۸, ۱۳۹۸

    سلام،خواکین فینیکس اشتباه هست و واکین فینیکس درسته