جزییات بسیج ملی مبارزه با کرونا و سایت ملی آشنایی با کرونا

عملیات سرکروب کرونا با خودرو ضد شورش

جزییات بسیج ملی مبارزه با کرونا و سایت ملی آشنایی با کرونا

بسیج ملی علیه کرونا از امروز چهره جدیدی به خود می گیرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از مرز ۱۰۰۰ نفر فرا تر رفته است و بیش از پنجاه هموطن را به کام مرگ کشانده است. ۲ پرستار زحمتکش، چهره های سیاسی مطرح نیز در بین قربانیان ویروس کرونا دیده می شود. احتمال این که تا پایان اسفند ماه ۹۸ شمار مبتلایان و قربانیان افزایش یابد، زیاد است.

سایت ملی کرونا ویژه جامعه سلامت و آموزش همگانی نیز اخیرا توسط معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور راه اندازی شد. در این سایت، شما می توانید به همه اطلاعات مورد نیاز درباره ویروس کرونا با مراجع رسمی، دسترسی داشته باشید.

سایت ملی آشنایی با کرونا در نشانی corona.ir راه اندازی شده است و در چند روز اخیر مورد بازدید هزاران تن از هموطنان و فعالان پزشکی کشور قرار گرفته است. آخرین خبرها از اقدامات ایران در مقابله با ویروس کرونا و فعالیت های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در این سایت در دسترس عموم قرار دارد.

بزودی، جزییاتی از برنامه ۳۰۰ هزار اکیپ مقابله با کرونا که به درب منازل مردم می روند، در این سایت اطلاع رسانی خواهد شد. امکان تست آنلاین ویروس کرونا نیز در این لینک در دسترس علاقمندان است.

کرونا
سایت مرکز ملی آموزش کرونا

ویروس کرونا در ایران، بخشی از اقتصاد و سیستم سلامت و درمان کشور را به خود مشغول کرده است و وزارت بهداشت، در خط مقدم مبارزه با این ویروس ناشناخته است. طبق اعلام وزارت بهداشت، از امروز، بسیج ملی علیه کرونا در ۳۱ استان کشور آغاز به کار می کند.

۳۰۰ هزار اکیپ برای کنترل کرونا، به درب خانه های ایرانیان در سراسر کشور اعزام شده تا مثل بسیج ملی کنترل فشار خون ایرانیان، روند رو به گسترش این بیماری را کنترل کنند. فرمانده نیروی زمینی ارتش و سپاه نیز اعلام کردند که قرارگاه هایی برای مبارزه با کرونا تاسیس کرده و با ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری خواهند کرد.

وزیر بهداشت قبلا گفته بود که از ظرفیت نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا استفاده می شود. یکی از ظرفیت های نیروهای مسلح، تجهیز بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی در کمترین زمان با بالاترین سطح استانداردهای پزشکی است.نیروی انتظامی نیز پای کار آمده و با ماشین های یگان ویژه روبرو هستیم که روی آن نوشته شده: عملیات سرکوب کرونا.

انتشار تصاویر این ماشین‌ها بازخوردهای زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در توضیح این اقدام گفته بود که عملیات یگان‌های ویژه ناجا جهت گندزدایی و ضدعفونی‌کردن مراکز عمومی و تجمع مردم، خیابان‌ها و معابر و… در تهران و ۶ استان هدف آغاز و درصورت لزوم و نیاز در سایر استان‌ها نیز این عملیات‌ها اجرایی می‌شود.

کرونا
خودرو های ویژه عملیات سرکوب کرونا که توسط یگان ویژه ناجا مدیریت می شود

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه عملیاتی پدافند زیستی ناجا در راستای کنترل و مهار ویروس کرونا اعلام کرد که با هماهنگی مراجع ذیربط، عملیات یگان های ویژه ناجا جهت گندزدایی و ضدعفونی کردن مراکز عمومی و تجمع مردم، خیابان ها و معابر و … از امروز در تهران و شش استان هدف آغاز و در صورت لزوم و نیاز در سایر استان ها نیز این عملیات ها اجرایی خواهد شد.

قرارگاه زیستی شفا نیروی زمینی سپاه نیز چند روز پیش تاسیس شد تا این نیرو نیز به کمک ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا پیوسته و احتمالا در هدایت ۳۰۰ هزار اکیپی که بزودی روانه خانه های مردم برای بررسی وضعیت این ویروس می شوند، نقش آفرینی خواهد کرد.

استفاده از متخصصان میکروبیولوژی و ویروس شناسی در کنار خودروهای مجهز به مه پاش و ماشین های DSM به منظور اقدامات ضد عفونی در مناطق آلوده به ویروس، از جمله برنامه های قرارگاه زیستی نیروی زمینی است. قرارگاه زیستی اخیرا یک واحد CT-SCAN سیار نیز به مناطق آلوده به ویروس کرونا اعزام کرده است.

همکاری عمومی ایرانیان برای مقابله با ویروس کرونا تا اینجا مطلوب بوده و امیدواریم همین رویه تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ که مصادف است با پایان ماه رمضان ۱۳۹۹ ادامه یابد تا شر این ویروس از ایران کنده شود. درس های ویروس کرونا را همچنان باید در اقتصاد، آموزش، فرهنگ و بهداشت ایرانیان جدی گرفت و مستندسازی کرد. موضوعی مهم برای مدیریت پدافند غیرعامل ایران.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود