گشتی در «نصیرالملک» شیرازی ها به بهانه روز شیراز

گشتی در «نصیرالملک» شیرازی ها به بهانه روز شیراز

مسجد نصیرالملک شیراز یا همان مسجد صورتی، در محله گود عریان واقع شده است. محله گود عریان را محله اسحاق بیگ می نامیدند که در جنوب خیابان لطف علی خان زند قرار دارد. جایی نزدیک شاه چراغ و در کوی نصیرالملک. یادگار دیدنی از عصر قجر با شهرت بین المللی که فشن بلاگرها و توریسم بلاگرها با جادوی هشتگ ها و اینستاگرام، آن را محبوب کردند. ۱۵ اردیبهشت ماه به نام روز شیراز نامگذاری شده (اسامی دیگری نظیر بهاربند، گاهنبار میدیوزرم و جشن میانه نیز دارد) است و به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به عکس های رنگی توریست ها در مسجد نصیرالملک.

این قدرت هشتگ و فشن توریسم است که سبب شده تا ده ها هزار گردشگر داخلی و خارجی، این نقطه دیدنی را به اطلاع میلیون ها گردشگر در سراسر جهان برسانند.

اگر در ایرانگردی خود، عازم دیدار یکی از بناهای تاریخی و گردشگری کشور شدید، حتما تصاویر خود را روی هشتگ و لینک لوکیشن آن مقصدگردشگری تگ کنید تا دیگران نیز از تصاویر ایرانگردی شما مطلع شوند که عاملی برای تبلیغ صنعت گردشگری ایران است.

تصویری از انعکاس نور روی فرش های قرمز رنگ مسجد نصیر الملک شیراز

مسجد نصیر الملک شیراز ، یکی از مقصدهای دیدنی برای گردشگران مذهبی و هم چنین عاشقان گردشگری مد است.

هزاران بانوی ایرانی و هم چنین غیر ایرانی در سال های اخیر، رهسپار مسجد صورتی شیراز شدند تا در زمان انعکاس نور روی ارسی های رنگارنگ مسجد، با روسری و شال و لباس های تور دار بلند، تصاویری خاطره انگیز را ثبت کنند و تصاویری پر لایک را در اینستاگرامشان به اشتراک بگذارند.

اگر نوروز عازم شیراز هستید، سری به مسجد نصیرالملک بزنید و شال رنگی هم که هم طرح و هم نقش کاشی ها و معماری زیبای این مسجد تاریخی باشد نیز فراموش نکنید.

مسجد نصیر الملک شیراز
عکس گردشگر چینی که پشت سر وی، بازتاب نورهای رنگی روی کاشی های منفش به آیات قرآن در مسجد نصیر الملک شیراز دیده می شود
نمونه ای زیبا از گردشگری مد (fashion tourism) را در این عکس مشاهده می کنید که روایتگر دیدنی از انعکاس نورهای رنگی عبور کرده از ارسی های مسجد نصرالملک روی لباس تور دار این گردشگر است
پلان محبوب گردشگرانی که به تماشای مسجد نصیرالملک شیراز می روند
تصویری از گردشگر ایرانی که با روسری منقش به رنگ و طرح های الهام گرفته از طرح کاشی کاری های نصیرالملک، عکسی جذاب و پر لایک گرفته است
پلانی معروف از عاشقان گردشگری مد در نصیر الملک شیراز

قدر فشن توریسیم را باید دانست. با فشن توریسم می توان مقصدهای گردشگری کشور را به طیف های مختلفی از گردشگران داخلی و بین المللی معرفی کرد. با قدرت مد، خیلی ها عاشق مقصدهای گردشگری می شوند. هم چنین با گردشگری مد، می توان پوشاک اقوام ایرانی را به دنیا معرفی کرد و زمینه سرمایه گذاری فعالان صنعت مد را در توسعه پوشاک فاخر ایرانی فراهم کرد.

امیدواریم دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر که زمستان سال ۱۳۹۹ برگزار می شود، به مقوله فشن توریسم هم توجه کند. دنیای فشن توریسم را در هشتگ fashiontourism# دنبال کنید. سازمان میراث فرهنگی شیراز در نشانی fasr.mcth.ir قرار دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • نگار اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

    اینم که اومدن عکاسی رو داخلش کاملا ممنوع اعلام کردن
    بدون چادر هم اجازه ی ورود داده نمیشه…