راهنمای جامع دریافت ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا

ویزای شنگن ایتالیا از طریق کارگزار رسمی

راهنمای جامع دریافت ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا

ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا یکی از پرمخاطب‌ترین روادید شینگن است. سالانه هزاران هموطن برای دریافت ویزای سفر به پایتخت مُد و هنر قارۀ سبز، راهی سفارت این کشور در تهران می‌شوند. ویزای ایتالیا مثل ویزای گردشگری آلمان، ویزای تجاری فرانسه و ویزای تحصیلی سوئد و اتریش، مشتریان زیادی دارد و دریافت وقت سفارت معمولا دشوار است.

با ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا می‌توانید از این کشور و دیگر کشورهای منطقۀ شینگن بازدید کنید. ویزای گردشگری تضمینی ایتالیا که در سایت‌ها تبلیغ می‌شود، قابل‌اعتنا نیست. شما می‌توانید براساس شرایط و مدارکی که سفارت ایتالیا اعلام کرده است، ویزای شینگن ایتالیا را درخواست و مدارک را تسلیم کنسول کنید. با راهنمای جامع دریافت ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا در این مطلب با ما همراه باشید.

سفارتخانۀ برخی از کشورهای اروپایی در تهران، مثل فرانسه، بلژیک، فنلاند، نروژ، هلند، جمهوری چک و یونان، بعضی از فعالیت‌های کنسولی خود را به کارگزاران بین‌المللی (VFS GLOBAL) برون‌سپاری کرده‌اند.

سفارت ایتالیا در تهران نیز انجام برخی از امور کنسولی متقاضیان دریافت ویزای این کشور را به کارگزاری بین‌المللی سنگاپوری‌ای به‌نام CKGSIR واگذار کرده است. این امر سبب تسریع در روند درخواست روادید و تسهیل آن شده است؛ هم چنین، معضلات وقت را که پیش از سال ۹۶ شاهد آن بودیم، برطرف کرده است.

این مقاله اطلاعات خوبی در زمینه‌ های گوناگون در اختیار متقاضیان ویزای ایتالیا قرار می‌دهد، ازجمله دریافت ویزای گردشگری ایتالیا جهت بازدید از فرزندان یا بازدید از شرکت‌ها و مؤسسات ایتالیایی، ویزا جهت شرکت در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ ها و شرکت در دوره‌ های کوتاه‌ مدت سازمانی یا شخصی. دانشگاه‌های ایتالیا فرصت‌های تحصیلی ارزان‌قیمت و به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند که در «سرویس تحصیلی چطور» به آن اشاره شده است.

اگر شما به‌دنبال ویزای مالتی‌پل ایتالیا در تهران هستید و می‌خواهید با حداقل مدارک، ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا ۲۰۲۰ را به‌دست آورید، این مقاله را به‌دقت مطالعه کنید.

شیوه دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا

در ادامۀ این مقاله، شیوه دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را بررسی می‌ کنیم. پیش از آن، باید بدانیم کشورهای عضو منطقه شینگن کدام‌اند و با دریافت ویزای گردشگری شینگن ایتالیا، می‌توان از کدام کشورها بازدید کرد.

کشورهای منطقه شینگن کدام‌اند؟

معاهده شینگن یکی از بهترین معاهده‌ های تسهیل گردشگری و روابط بین‌الملل در قرن بیستم است. پرتقاضاترین ویزای جهان ویزای شینگن است. این ویزا برای بازدید از بیست و شش کشور اروپایی معتبر است. طبق این معاهده، ساکنان ۲۶  کشور و افرادی که ویزای تردد در این منطقه دارند، می‌توانند بدون کنترلِ مرزی به این منطقه رفت‌وآمد کنند.

ویزای شینگن هر کشوری را که در تهران دریافت کنید، باید اول به همان کشور صادر کننده روادید شینگن بروید. مثلا اگر ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کردید، ورود شما باید به یکی از شهرهای ایتالیا مثل رم یا میلان باشد و از آنجا به نقاط دیگر بروید؛ در عین حال، می‌ توانید مسافر ترانزیتی فرودگاه وین باشید و از آنجا به شهر  های ایتالیا پرواز کنید. با ویزای گردشگری ایتالیا نمی‌توانید اول وارد پاریس شوید و سپس عازم ایتالیا شوید. با این‌ کار، از ورود شما به خاک ایتالیا جلوگیری خواهد شد.

کشور های عضو این پیمان عبارت‌اند از:

اتریش، بلژیک، دانمارک (به‌جز بخش گرینلند و جزایر فارو)، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، سوئیس، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، نروژ، هلند (به‌جز منطقه آرویا، کواسائو، سنت‌مارین و جزایر کارائیب هلند)، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

ترکیه، قبرس، انگلیس، ایرلند، اوکراین و گرجستان عضو منطقه شینگن و عضو اتحادیه‌ اروپا نیستند.

چگونه ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا بگیریم؟

برای سفر به ایتالیا به‌ قصد گردشگری، بازدید از کارخانه‌ ها، صنایع، شرکت در کنفرانس‌ ها و کارگاه‌ های بین‌ المللی و هم چنین دیدار از اقوام و دوستان و کسی‌ که شما را به این کشور دعوت کرده است، باید ویزای گردشگری/دیداری دریافت کنید. این ویزا امکان سفر به ایتالیا و بازدید از دیگر کشورهای عضو منطقه شینگن را برای شما فراهم خواهد کرد.

رای دریافت ویزای گردشگری ایتالیا کار سختی پیش روی شما نیست. مدتی است شرکت سنگاپوری «کاکس اند کینگس گلوبال سرویس منیجمنت پی تی ال لیمیتد» به‌عنوان کارگزار رسمی سفارت ایتالیا در تهران، مسئول دریافت مدارک و جمع‌آوری آن از متقاضیان دریافت روادید گردشگری و تحویل‌شان به سفارت ایتالیاست.

ویزا ایتالیا
سایت سفارت ایتالیا در تهران برای آشنایی با شرایط و مدارک درخواست ویزا ایتالیا

کارگزاری «Cox & Kings Global Services Management (Singapore) PTE. Ltd» فعالیت‌ های برون‌سپاری‌ شدۀ دریافت مدارک متقاضیان سفر به ایتالیا را از ۷ جولای  ۲۰۱۸ میلادی برعهده دارد. برای دریافت ویزا باید به این کارگزاری مراجعه کنید و مدارک موردنیاز را تحویل دهید. پس از پرداخت هزینه‌ ها و دریافت اثر انگشت، گذرنامه را در زمان و ساعت اعلامی، براساس رسید اعطا شده دریافت خواهید کرد.

بنابراین، برای ویزای گردشگری و دیداری و تجاری ایتالیا، مراجعه به سفارت این کشور در تهران نیاز نیست. فعالیت‌ های مقدماتی کنسولی از طریق کارگزاری سنگاپور انجام می‌شود. همۀ کارهای دریافت مدارک، بررسی آن، دریافت application fee، عکس‌ برداری، انگشت‌نگاری و دریافت اطلاعات هویتی و بیومتریک، در این کارگزاری انجام می‌شود.

تجهیزات مربوط به این مقدمات در این کارگزاری قرار دارد. ظرف ۳۰ دقیقه کارهای مقدماتی کنسولی انجام و رسیدی به شما داده می‌شود. برای دریافت پاسخ بررسی ویزا با این رسید مراجعه خواهید کرد. این کارگزاری در طبقۀ چهارم مرکز خرید گالریا در ولنجک تهران مستقر است.

این کارگزاری مسئولیتی بابت صدور یا عدم صدور ویزا یا تصمیم‌ گیری دربارۀ پرونده‌ ها ندارد و فقط نقش رابط را ایفا می‌ کند. هزینۀ خدمات ذکرشده نیز بین ۲۰ تا ۳۰ یورو است. برای اطلاع از رقم دقیق این خدمات می‌توانید به سایت CKGSIR مراجعه کنید.

ویزا ایتالیا
سایت کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا در تهران به منظور درخواست ویزا ایتالیا ۲۰۲۰ میلادی و به بعد

سایت کارگزار سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران خدمات اعطای وقت و دریافت مدارک متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را انجام می‌ دهد. همان‌ طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید،  این سایت بخش‌ های متنوعی دارد که در ادامه توضیح داده‌ ایم:

  • بخش TYPE OF VISA شما را با انواع روادید سفر به ایتالیا (تحصیلی‌ ـ گردشگری‌ ـ‌مهاجرتی‌ ـ‌اقامتی‌ـ‌ ترانزیتی) آشنا می‌ کند؛
  • در بخش DOCUMENTS  & FEE مدارک مور دنیاز برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا و هزینۀ آن قید شده است؛
  • در بخش SCHEDULE AN APPOINTMENT، شیوه درخواست وقت آنلاین برای تسلیم مدارک در ساعت و زمان مقرر در اختیار بازدیدکننده قرار می‌ گیرد؛
  • بخش TRACK APPLICATION STATUS به شما امکان می‌ دهد که آخرین وضعیت بررسی پرونده خود را پس از تسلیم مدارک به کارگزاری بررسی کنید؛
  • بخش CANCEL APPOINTMENT به شما امکان می‌ دهد که وقت گرفته‌ شده را لغو کنید؛
  • بخش VALUE ADDED SERVICES یا VAS اطلاعات لازم را در اختیار افرادی قرار می‌ دهد که خواهان دریافت خدمات VIP در زمان مراجعه به این کارگزاری هستند، مثل تسریع در فرایند بررسی مدارک یا پست کردن مدارک؛
  • بخش Faq پاسخ به سؤالات متداول کاربران دربارۀ شیوۀ دریافت وقت، ارسال مدارک، اثرانگشت، مدارک مورد نیاز اپلای، مراجعه به کارگزاری و مقولات ویزا است؛
  • در بخش CUSTOMER EXPERIENCE می‌ توانید تجارب سایر هم‌ وطنانی را مطالعه کنید که به این کارگزاری برای دریافت ویزا مراجعه کرده‌اند؛
  • در بخش CONTACT هم اطلاعات تماس کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا را معرفی شده است.

فرم‌های تقاضای دریافت ویزای شینگن گردشگری، تجاری و تحصیلی ایتالیا

برای درخواست ویزای شینگن ایتالیا باید APPLICATION FORM را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی تکمیل کنید. به‌ نسبت تقاضای خود، فرم‌ های زیر را بررسی و دانلود نمایید تا پس از تکمیل، در روزی که وقت از کارگزاری گرفتید، به‌ همراه سایر مدارک، تسلیم  CKGSIR کنید.

همۀ فرم‌ های بالا برای متقاضیانی است که قصد سفر به ایتالیا به‌ مدت حداکثر ۹۰ روز را دارند.

چگونه وقت ملاقات سفارت ایتالیا در تهران بگیریم؟

برای تسلیم مدارک در کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در مرکز خرید گالریا ولنجک، باید اینترنتی وقت بگیرید. برای این کار، بدون فیلترشکن، به سایت کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا مراجعه کنید. هزینه ویزای گردشگری و دیداری ایتالیا از ۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی از ۶۰ یورو به ۸۰ یورو افزایش یافت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود