راهنمای اعتراض به رد خواست ویزای شنگن ایتالیا و سوالات متداول متقاضیان

راهنمای اعتراض به رد خواست ویزای شنگن ایتالیا و سوالات متداول متقاضیان

ویزا ایتالیا در تهران از طریق کارگزاری رسمی سنگاپوری سفارت که در مرکز خرید گالریا در ولنجک تهران قرار دارد، ارائه می شود. اما برای دریافت ویزای کارآفرینی یا تحصیلی باید به سفارت ایتالیا مراجعه کرد. در این گفتار روزیاتو، شما با شیوه اعتراض به رد درخواست ویزای ایتالیا آشنا می شوید. یکی از پر شمار ترین ویزاهایی که هر سال ایرانیان دریافت می کنند، ویزای توریستی ایتالیا است.

توجه کنید که پس از کاهش محدودیت های تردد در منطقه شنگن و آغاز به کار سفارتخانه های کشورهای این منطقه در تهران،می توان برای ویزای شنگن تیپ سی (کوتاه مدت ۹۰ روزه) از سال ۲۰۲۱ اقدام کرد. وی اف اس گلوبال، شرکت هندی فعال درحوزه برون سپاری خدمات ویزا کشورهای شنگن در تهران، نمایندگی رسمی و انحصاری است که باید از طریق آن ، درخواست ویزای خود را تسلیم کنید که در هروی سنتر تهران قرار دارد.

شیوۀ اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن ایتالیا

بخش APPEALING A DECISIONS در  سایت CKGS، توضیحات کاملی در اختیار  متقاضیان قرار می‌دهد. سفارت ایتالیا در تهران، مسئولیت بررسی اعتراض شما را برعهده خواهد داشت. بدین منظور، شما باید به آدرس www.slss.it رسمی بروید.

در این بخش، توضیحات دولت ایتالیا دربارۀ وضعیت مهاجران و گردشگران و مسائل حقوقی آن وجود دارد. در واقع، درخواست اعتراض مکتوب و مستند شما باید به Administrative Appeals ارسال شود تا بررسی گردد.

اعتراض به رد درخواست ویزا ایتالیا
سایت کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا در تهران

در این زمینه، باید به مواردی توجه کنید:

  • شما باید در نامه اعتراض مکتوب اعلام کنید که چرا اعتقاد دارید که اولین تصمیم روی پرونده ویزای شینگن ایتالیا شما اشتباه بوده است؛
  • شما باید مدارک مستند و مستدل و مثبته برای پشتیبانی ادعاهای خود مبنی بر اشتباه بودن تصمیم سفارت ایتالیا را ضمیمۀ درخواست کنید؛ همۀ مدارک باید ترجمۀ رسمی شده باشند؛
  • شما ۴ هفته از زمان تحویل گذرنامه در گالریا فرصت دارید که اعتراض مکتوب خود را به آدرس دادگاه عالی ایتالیا یا آدرسی ارسال کنید که روی برگۀ اعلام دلایل ریجکتی ویزای شینگن شما درج شده است؛ ظرف ۳۰ روز به درخواست اعتراض شما رسیدگی خواهد شد و طی نامه‌ای، نتیجۀ بررسی اعتراض شما اعلام خواهد شد؛
  • نامۀ شما باید مشخص و واضح باشد و دلایل مثتبه را ارائه کند؛ همچنین، این نامه باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی باشد؛
  • نامه را باید امضا کنید؛ این امضا باید با APPLICATION FORM قبلی شما مطابقت داشته باشد؛
  • نشانی ایمیل و تلفن‌همراه خود را در نامۀ اعتراض قید کنید تا دریافت نامه به شما اطلاع داده شود؛
  • سعی کنید نامۀ اعتراض و مدارک ترجمۀرسمی‌ شده را با پست پیشتاز با کد رهگیری ارسال کنید تا مطمئن شوید به ایتالیا رسیده است؛
  • اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن ایتالیا هیچ هزینه‌ ای ندارد، برخلاف کشور های دیگر که شما را شارژ می‌کنند (مثل لهستان).

پاسخ به سؤالات متداول دربارۀ ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا

چگونه متقاضی دریافت ویزای گردشگری ایتالیا باید از صدور یا عدم صدور روادید مطلع شود؟

توجه داشته باشید که پس از تحویل گذرنامه و دریافت فیش دریافت مدارک، کانترها به شما برگه‌ ای می‌دهند که روی آن زمان و مکان visa collection درج شده است. طبق همان تاریخ مراجعه کنید و گذرنامه خود را بگیرید. البته، پس از تحویل درخواست خود، می‌ توانید وضعیت پرونده‌تان را از وب‌سایت پیگیری کنید. همچنین، اگر در طی فرایند تحویل درخواست، گزینۀ خدمات پیک برای پاسپورت را انتخاب کرده باشید، گذرنامۀ شما پس از پردازش درخواست ویزا توسط سفارت به شما تحویل داده می‌شود.

آیا درخواست ویزا برای بازدید شخصی (حتی درصورتی‌که هزینه‌ها را میزبان برعهده بگیرد) نیازمند پول است؟

متقاضی باید بودجۀ کافی برای هزینه‌های غیرمنتظره داشته باشد؛ به‌ویژه که هزینه‌ها در ایتالیا نسبتا بالا است.

آیا روز ورود به ایتالیا یکی از روزهای اقامت محسوب می شود و جزء حق امتیاز ویزا (مدت‌زمان بازدید) است؟

روز ورود به ایتالیا و تاریخ ترک این کشور جزء مدت بازدید محسوب می‌شوند. زمانی که شخصی از طریق یکی دیگر از کشورهای عضو شینگن به ایتالیا می‌رسد، مدت اقامت او از تاریخ رسیدن به منطقۀ شینگن محاسبه می‌شود.

پس از بازپس گرفتن پاسپورت چه اطلاعاتی را باید در آن بررسی کنم؟

هر متقاضی باید فورا اطلاعات درج‌ شده در ویزای صادرشده را بررسی کند: نام و نام‌خانوادگی، عکس، مدت‌زمان اعتبار، تعداد روزها و تعداد دفعات مجاز ورود.

آیا با ویزای گردشگری ایتالیا می‌توان در این کشور تحصیل کرد؟

خیر.

آیا از طریق کارگزاری سنگاپوری می‌توان تقاضای ویزای بیش از ۹۰ روز کرد؟

خیر. برای دریافت ویزای بیش از ۹۰ روز (ویزا TYPE  D یا NATIONAL) باید درخواست خود را به سفارت ایتالیا در تهران تسلیم کنید. این کارگزاری فقط درخواست‌های سفر به این کشور با حداکثر ۹۰ روز را بررسی خواهد کرد.

چرا فردی که یک بار برای اخذ ویزا انگشت‌نگاری شده است، باید مجدد انگشت‌نگاری شود؟

به این دلیل که مشخص شود فرد متقاضی همان شخصی است که درخواست ویزای خارج از کشور کرده است.

چند روز طول می کشد تا ویزا صادر شود؟

میانگین زمان صدور ویزا در روزهای کاری، بسته به ملیت متقاضی یا تاریخی که اقدام به اخذ ویزا کرده است بسیار متفاوت است. مثلا قبل از تابستان، روند کار بسیار کند است. در اکثر مواقع از متقاضیان خواسته می‌شود که حداقل ۴۵ روز قبل از تاریخ حرکت‌شان برای اخذ ویزا اقدام کنند.

آیا احتمال برگزاری مصاحبه با متقاضی ویزای گردشگری یا تحصیلی کوتاه‌مدت در سفارت ایتالیا وجود دارد؟

بله. سفارت به شما اطلاع خواهد داد. مصاحبه به زبان فارسی یا انگلیسی امکان‌پذیر خواهد بود.

آیا با ویزای گردشگری ایتالیا می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر.

اگر در زمان گردش در ایتالیا در یک دورۀ آموزشی کوتاه‌مدت ثبت‌نام کنم، قانونی است؟

بله. در محدودۀ زمانی ویزا می‌توانید در این کشور تحصیل کنید.

اگر درخواست روادید گردشگری من رد شد، چه باید بکنم؟

شما در یک بازۀ زمانی ۳۰ روزه مهلت دارید که از طریق مجاری قانونی، از نظر سفارت اعتراض کنید. علت رد شدن درخواست ویزای شما در یک فرم به زبان انگلیسی و ایتالیایی اعلام شده است. آدرس و سازمانی که باید شکایت مکتوب خود را در بازۀ زمانی موردنظر ارسال کنید نیز مشخص است. پس طبق اطلاعات مندرج در زمان دریافت گذرنامه، شکایت کنید. جزئیات بیشتر در این مقاله روزیاتو ذکرشده است.

اگر با درخواست ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا موافقت نشود، هزینۀ ویزا عودت داده خواهد شد؟

خیر.

من درخواست ویزای ۲۰ روزه دادم اما ویزای ۹۰ روزه گرفته‌ام؛ منظور چیست؟

سفارت بیشترین زمانی را به شما داده است که برای بازدید از منطقه شینگن (در قالب ویزای گردشگری TYPE C) ممکن بوده است. شما می‌ توانید در بازۀ زمانی ۱۸۰ روزه‌ای از زمان دریافت ویزا، ۹۰ روز در منطقه شینگن تردد کنید.

آیا امکان چند بار ورود به ایتالیا هست؟

بله. این موضوع را در زمان تکمیل APPLICATION FORM مشخص کنید و گزینه MULTIPLE ENTRY را انتخاب کنید.

چگونه احتمال دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را افزایش دهیم؟

پاسخ به این سؤال آسان نیست. باید توجه کنید که افرادی که سابقۀ دریافت روادید شینگن ندارند و «شینگن‌اولی» هستند، سخت قادر به دریافت ویزای بلژیک یا فرانسه یا سوئیس خواهند بود. باوجود این، برای افزایش احتمال دریافت روادید گردشگری شینگن به موارد ۲۰ گانۀ زیر توجه کنید:

  • تکمیل فرم‌ های درخواست ویزای شینگن ایتالیا را به‌درستی انجام دهید؛
  • اطلاعاتی که تسلیم سفارت می‌ کنید، همه قابل‌دفاع و معتبر باشند؛
  • اسناد جعلی یا اسنادی را که اصالت‌ شان قابل تردید است، حذف کنید؛
  • اگر سابقۀ فعالیت و همکاری با سازمان و مؤسسه دولتی و خصوصی دارید، مدارکش را ترجمه کنید؛
  • همۀ مدارک شما باید نشان دهند که پس از اتمام زمان ویزا، به ایران باز خواهید گشت؛
  • کلیۀ مدارک خود را ترجمۀ رسمی کنید؛ بهتر است آنها را به تأیید وزارت خارجه و دادگستری نیز برسانید؛
  • اگر به‌ قصد تجارت به این کشور سفر می‌ کنید، باید هدف بازدید شما با وضعیت کاری فعلی‌ تان مرتبط باشد؛ برای افزایش احتمال دریافت ویزا، بهتر است یک شخص حقوقی اسپانسر سفر شما باشد؛
  • مدارک شغلی شما باید شفاف و واضح باشد؛ مشخصات کارفرما با اساس‌نامه هم‌خوان باشد؛
  • اگر ملک یا مغازه‌ای به نام شما است (حتی ۱ دانگ) ترجمۀ رسمی سندش با مهر دادگستری تحویل داده شود؛
  • هرقدر تمکن مالی شما بیشتر باشد، احتمال دریافت ویزای ایتالیا برای شما افزایش خواهد یافت؛
  • داشتن ویزای شینگن شرط لازم یا شرط کافی دریافت ویزای شینگن ایتالیا نیست؛
  • سفارت ایتالیا باید از بازگشت شما به کشور پس از اتمام زمان ویزا مطمئن شود؛ بنابراین، سفارت را برای رسیدن به این یقین، با چنین مدارک مثتبه و مستند و مستدلی توجیه کنید: گواهی مرخصی که بازگشت به کار شما را توسط کارفرما تأیید کرده باشد، گواهی ازدواج، سند ملکی، سند مغازه، پروانه کسب، پروانه مطب و پروانه فعالیت مهندسی (از نظام‌مهندسی)؛
  • اگر فردی از اتباع ایتالیا شما را دعوت کرده است، دعوت او باید توجیه‌ پذیر باشد؛ یعنی ارتباط معنا داری بین شما و دعوت‌ کننده وجود داشته باشد؛
  • سفارت را گول نزنید! مدارک جعلی تسلیم نکنید و واقعیت را آن‌طور که شایسته است بیان کنید؛
  • اگر سابقۀ تحصیل و تردد به کشور های مختلف جهان را داشته‌ اید، اعلام کنید؛
  • تحصیل در سوئد یا فنلاند یا فرانسه هیچ تضمینی برای دریافت روادید شینگن این کشور نیست؛
  • پیش از اپلای برای دریافت وقت، همۀ مدارک و احتمالاتی را که سبب افزایش شانس دریافت ویزای شما می‌شود، بررسی کنید. کشور هایی مثل ایتالیا مقصد های خوبی برای پناهندگان هستند. به همین سبب، به برخی از اپلیکیشن‌ ها نگاهی منفی وجود دارد که متأسفانه تعمیم هم می‌یابد.

جهت اطلاع متقاضیان ویزای ایتالیا

توجه داشته باشید اطلاعات ذیل غیر قابل تغییر می باشند.

شماره گذرنامه نام متقاضی ایمیل متقاضی شماره موبایل متقاضی تاریخ تولد فرم درخوست ویزا می بایست به زبان انگلیسی تکمیل گردد. شماره پاسپورت و کلیه اطاعات مندرج در نامه تعیین وقت، می بایست دقیق و کاملا منطبق با اطلاعات مندرج در پاسپورت فرد متقاضی باشد. تمامی متقاضیان درخواست ویزا، ملزم به تعیین قرار ملاقات می باشند. تمامی اعضای خانواده ملزم به تعیین قرار ملاقات جهت درخواست ویزا در مرکز درخواست ویزا می باشند.

توجه داشته باشید از پذیرفتن متقاضیانی که مشخصاتشان با مشخصات پاسپورت آنان همخوانی نداشته باشد معذور خواهیم بود. از پذیرفتن متقاضیان بدون وقت قبلی معذورند.

درصورتی که به صورت آنلاین نتوانید روند کار را بررسی کنید می توانید به وب سایت CKGS مراجعه کنید ( لطفاً به لینک های مربوط به ایتالیا که در ایران قابل دسترسی است مراجعه کنید). اگر این سایت در دسترس نبود به لینک قابل دسترس تجربه مشتری در زمینه ایتالیا (customer experience for Italy  ) مراجعه کنید و فرم پر کنید.

در صورتی که متقاضی برای دریافت پاسپورت هیچ اقدامی نکند، CKGS  تمام تلاشش را به کار می بندد تا با متقاضی تماس بگیرد. این تلاش ها شامل ارسال سه پیام متنی به آدرس متقاضی است. CKGS پس از برگشت پاسپورت از کنسولگری به مرکز صدور ویزا پاسپورت را به مدت ده روز به صورت امانت پیش خود نگه می دارد.

اصطلاح  زیست سنجی  ( بیومتریک ) عموماً به ویژگی های ظاهری مثل اثر انگشت، چهره نگاری ، صدا و عنبیه چشم فرد اشاره دارد که باعث احراز هویت شخص می شود. اندازه گیری های بیومتریک از جمله گرفتن اثر ده انگشت دست  طی فرآیندی سریع، محتاطانه و بدون دخالت عوامل دیگر با اسکن دیجیتال انجام می شود و چهره نگاری نیز با دوربین های دیجیتال صورت می گیرد.

آدرس، تلفن، نمابَر و ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

  • نشانی سفارت ایتالیا: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، شماره ۷۹؛
  • صندوق‌ پستی سفارت ایتالیا: ۱۱۳۶۵۷۸۶۳؛
  • تلفن سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۵۵ و ۶۶۷۲۶۹۵۶؛
  • نمابَر سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۶۱؛
  • ساعت کار سفارت ایتالیا: ۸ تا ۴ عصر دوشنبه تا چهارشنبه؛
  • سایت سفارت ایتالیا: ambteheran.esteri.it؛
  • ساعت مراجعه برای ارائه درخواست‌هایی که احتیاج به وقت قبلی ندارند: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱ (به‌جز تعطیلات رسمی ایران و ایتالیا)؛
  • تکمیل نواقص پرونده و همچنین تحویل اظهارنامه‌ های کتبی: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰؛
  • تحویل نامه (پس از هماهنگی): دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰؛
  • تحویل گذرنامه و تأیید مدارک: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰.

اطلاعات تماس CKGS تهران (نماینده سفارت ایتالیا)

  • شمارۀ تماس: ۲۲۱۸۰۷۰۱ و ۲۲۱۸۰۷۰۳
  • ساعات کاری: روز های دوشنبه تا پنج‌شنبه از ۸ تا ۱۶
  • آدرس: مرکز خرید گالریا ـ ولنجک، طبقه ۴
  • سایت: CKGSIR.COM
  • ایمیل کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا: iran@ckgsir.com.

فراموش نکنید که تحصیل رایگان در ایتالیا، اجازۀ اقامت دانشجویی همراه با کار آزاد است و پس از پرداخت مالیات به‌مدت ۴ سال، ویزای اقامت شما به permanent card و حق شهروندی و گذرنامۀ ایتالیایی منتهی خواهد شد.

اگر سابقۀ دریافت ویزا برای ایتالیا را دارید یا در این کشور کار یا تحصیل کرده‌اید، تجارب، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در اختیار کاربران ایتالیاگَردِ روزیاتو قرار دهید. کودکانی که در گروه سنی بین ۱۲ا ۱۸ سال قرار دارند بدون همراهی والدین شان نمی توانند تقاضای ویزا کنند. این افراد که زیر سن قانونی هستند بایستی به همراه والدین یا سرپرستان قانونی شان اقدام به اخذ ویزا کنند. 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود