۱۵ اتاقی که نمی دانستید در کاخ سفید وجود دارد؛ از فروشگاه شکلات تا دفتر خوشنویسی

۱۵ اتاقی که نمی دانستید در کاخ سفید وجود دارد؛ از فروشگاه شکلات تا دفتر خوشنویسی

کاخ سفید، مشهورترین خانه ی آمریکا است و البته یکی از آن بزرگ ترین آن ها. این عمارت عظیم خیابان پنسیلوانیای واشینگتن دی. سی. ۶ طبقه، ۱۳۲ اتاق، ۳۵ حمام و دستشویی، ۴۱۲ در و ۲۸ شومینه دارد. مشهورترین اتاق کاخ سفید، دفتر بیضی است که در واقع همان دفتر کار رئیس جمهور آمریکا است.

اما جز اتاق های کاری که محل انجام امور رسمی هستند، در کاخ سفید اتاق های کمتر شناخته شده اما جالبی وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

اتاق موسیقی

هیلاری کلینتون این اتاق نشیمن را که در طبقه ی سوم ساختمان اقامتگاه کاخ سفید قرار دارد به یک اتاق موسیقی تبدیل کرد که همسرش بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا در آن ساکسیفون می زد.

اتاق ورزش

در کنار اتاق موسیقی، در طبقه ی سوم ساختمان اقامتگاه، اتاق ورزش قرار دارد که رئیس جمهورهای آمریکا و خانواده ی آن ها می توانند هر زمانی از روز در آن ورزش کنند.

این اتاق تا قبل از دهه ی ۱۹۹۰، اتاق مهمان و نشیمن بود.

فروشگاه شکلات

فروشگاه شکلات در واقع یکی از چندین آشپزخانه ی کاخ سفید است. در این آشپزخانه که در طبقه ی همکف ساختمان اقامتگاه قرار دارد، آشپزها برای ضیافت های کاخ سفید دسر درست می کنند.

و تخم مرغ های جشن عید پاک کاخ سفید و شیرینی زنجبیلی عظیم و معروف آن – که به شکل کاخ سفید درست می شود – هم در این آشپزخانه آماده می شوند.

سالن بولینگ

در نزدیکی فروشگاه شکلات، در طبقه ی همکف ساختمان اقامتگاه، سالن بولینگ هری اس. ترومن قرار دارد که یکی از مکان های مورد علاقه ی بازدیدکنندگان کاخ سفید است.

اولین سالن بولینگ کاخ سفید در سال ۱۹۴۷ برای هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا ساخته شد. در سال ۱۹۶۹، ریچارد نیکسون، دیگر رئیس جمهور سابق آمریکا، سالن بولینگ کاخ را به محل فعلی اش در زیر ورودی ساختمان اقامتگاه منتقل کرد.

سالن نمایش

سالن نمایش کاخ سفید یک سالن ۴۲ نفره است که در بخش شرقی ساختمان کاخ، در طبقه ی اول قرار دارد.

استودیوهای فیلمسازی به درخواست رئیس جمورها فیلم های خود را در این سالن به نمایش درمی آورند. فیلمسازها از اینکه فرصتی دست دهد تا آثارشان توسط رئیس جمهور دیده شود استقبال می کنند. اولین فیلمی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید به نمایش درآمد «در جستجوی دوری» (Finding Dory) بود. این اتفاق در سال ۲۰۱۷ رخ داد.

سنت نمایش فیلم در کاخ سفید از زمان ریاست جمهوری وودرو ویلسون، بیست و هشتمین رئیس جمهور آمریکا وجود داشته اما فرانکلین روزولت، دیگر رئیس جمهور سابق آمریکا بود که اتاق رختکن سابق کاخ را به سالن نمایشی که امروز وجود دارد تبدیل کرد.

اتاق نقشه

از اتاق نقشه که در طبقه همکف ساختمان اقامتگاه قرار دارد، برای گردهمایی های کوچک و مصاحبه های تلویزیونی استفاده می شود.

نام این اتاق از کاربرد اولیه اش گرفته شده. در دوران جنگ جهانی دوم، فرانکلین روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا، از این اتاق برای بررسی نقشه ها و پیگیری روند جنگ استفاده می کرد، امری که بعدها رئیس جمورهای آمریکا به اتاق بحران کاخ انتقالش دادند. نقشه ها بر اساس حوزه، ناحیه و محل عملیات دسته بندی می شدند.

اتاق چینی ها

اتاق چینی های کاخ سفید در نزدیکی اتاق نقشه، در طبقه ی همکف ساختمان اقامتگاه قرار دارد. اتاق چینی ها اولین بار در سال ۱۹۱۷ توسط ادیت ویلسون، همسر وودرو ویلسون، رئیس جمهور وقت آمریکا برای نگهداری از کلکسیون در حال گسترش چینی های کاخ سفید در نظر گرفته شد.

از تقریباً همه ی رئیس جمهورهای آمریکا در این اتاق چینی وجود دارد. حتی چینی هایی در آن هست که قدمت آن ها به دوران ریاست جمهوری جورج واشنگتن برمی گردد.

اتاق مطلا

اتاق مطلا در نزدیکی اتاق چینی ها قراردارد، که محل نگهداری کلکسیون ظروف نقره ی مطلا است. بعد از آنکه زن ثروتمندی به نام مارگارت تامپسون بیدل ظروف نقره ی خود را به کاخ سفید اهدا کرد، این اتاق که در ابتدا یک اتاق عمومی بود را در سال ۱۹۵۶ به اتاق مطلا تبدیل کردند.

این اتاق به پرتره های تعدادی از بانوهای اول آمریکا مزین شده.

اتاق غذاخوری خانوادگی

در طبقه ی اول ساختمان اقامتگاه، یک اتاق ۸/۵ در ۷/۵ متری وجود دارد که خانواده ی اول آمریکا ضیافت های شام رسمی اما کوچک خود را در آن میزبانی می کند.

البته همه ی خانواده های اول چنین استفاده ای از این اتاق نمی کنند. پرسنل رئیس جمهور در زمان برگزاری ضیافت ها و رویدادها در تالار غذاخوری اصلی کاخ، از آن به عنوان اتاق ذخیره استفاده می کنند.

فروشگاه گل

تنها چند اتاق آنطرف از فروشگاه شکلات و سالن بولینگ، فروشگاه گل قرار دارد که طراح گل کاخ سفید در آنجا گل های فراوانی که خریداری شده را برای موقعیت های رسمی ای مثل ضیافت های دولتی و روز تحلیف رئیس جمهور و همینطور تزئین نقاط مختلف کاخ آماده می کند.

دفتر خوشنویسی

در دفتر امور گرافیکی و خوشنویسی که در طبقه ی دوم بخش شرقی کاخ قرار دارد، تیم کوچکی از خوش نویسان کاخ دعوت نامه ها، کارت های رومیزی و کارت های تبریک را برای رویدادهای رسمی آماده می کنند.

سولاریوم

رئیس جمهورهای آمریکا و خانواده هایشان از اتاق سولاریوم که در بالاترین طبقه ی ساختمان اقامتگاه واقع شده، برای گرفتن آرامش و استراحت کردن استفاده می کنند.

این اتاق محلی برای مهمانی های ورق بازی میمی آیزنهاور، کودکستانی برای کارولین کندی، پاتوقی برای دختران نوجوان لیندون جانسون، اتاق مطالعه ای برای رزالین کارتر و محلی برای بازی های رومیزی کلینتون ها بوده.

ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا خانواده اش را در همین اتاق سولاریوم از تصمیمش برای کناره گیری از مقام ریاست جمهوری باخبر کرد. در این اتاق بود که نانسی ریگان، همسر رونالد ریگان، دیگر رئیس جمهور سابق آمریکا از خبر ترور شدن همسرش باخبر شد.

اتاق بازی

در فاصله ای نه چندان دور از اتاق سولاریوم، اتاق بازی قرار گرفته که رئیس جمهورهای آمریکا در آن می توانند با میز بیلیارد خود را سرگرم کنند و کمی به خود استراحت دهند.

تعدادی از رئیس جمهورهای آمریکا میز بیلیارد خودشان را در کاخ سفید داشتند که در آن زمان در اتاق های نقشه و مطلای امروزی قرار داشتند. معلوم نیست اتاق بازی که قبلاً یک اتاق خواب بود، از چه زمانی برای بازی بیلیارد درنظر گرفته شده، اما قدمت آن دست کم به دوره ی ریاست جمهوری جورج اچ. دبلیو. بوش برمی گردد.

اتاق مطالعه ی خصوصی

اتاق مطالعه ی خصوصی یا اتاق مطالعه ی دفتر بیضی که در بخش غربی کاخ سفید قرار دارد، یک اتاق کاری کوچک است که دقیقاً روبه روی دفتر بیضی واقع شده. این اتاق یک حمام و دستشویی و آشپزخانه ی کوچک هم دارد.

سالن غذاخوری نیروی دریایی

در طبقه ی همکف بخش غربی کاخ سفید، در کنار اتاق بحران، سالن غذاخوری نیروی دریایی یا سالن غذاخوری کاخ سفید قرار دارد، یک اتاق غذاخوری کوچک که زیر نظر نیروی دریایی آمریکا اداره می شود.

این سالن غذاخوری نزدیک به ۵۰ نفر را در خود جای می دهد و دسترسی به آن برای مردم عادی امکان پذیر نیست.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Rooziato فروردین ۱۸, ۱۳۹۹

    تصویر دوم این قدر ضایع سانسور شده که یاد صدا و سیما می افتم، با این کار های مسخره و سطحی به راحتی کاربر ها را از دست می دهید به علاوه اینکه سابقه خودتون رو هم خراب می کنید