فعالیت این شغل ها از شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ ممنوع اعلام شد

فعالیت این شغل ها از شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ ممنوع اعلام شد

اتاق اصناف ایران ساعاتی پیش، فهرست شغل هایی که فعالیت آن ها از شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹ ممنوع است را اعلام کرد. بر اساس طرح فاصله گذاری هوشمند که به توافق اتاق اصناف و ستاد ملی مبارزه با کرونا رسیده است، شغل های پر خطر که برای عدم فعالیت، نیاز به تعریف و مشخص شدن بودند، دیشب اعلام شد و این شغل های پر خطر بایستی تا اطلاع ثانوی و تصمیم جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مستقر در وزارت بهداشت کشورمان، تعطیل باشند.

از روز شنبه ۲۳ فروردین ۹۹، متاسفانه طبق اعلام دولت، ادارات با دو سوم منابع انسانی خود آغاز به کار کرده و احتمالا شاهد افزایش شمار مبتلایان بیماری کرونا در کشور باشیم. تا ۲۰ فروردین، شمار کشته های کرونا در ایران از مرز ۴۰۰۰ نفر فرا تر رفت.

وزارت بهداشت هم اعلام کرد حتی به سطح کنترل بیماری کرونا نرسیده ایم و ایران باید منتظر تداوم روند صعودی کشته ها و مبتلایان به کرونا تا تابستان ۹۹ در صورت عدم توجه به اصول قرنطینه خانگی باشد.

رئیس جمهور نیز اعلام کرد که از روز شنبه ۲۳ فروردین ۹۹، روزهای سختی برای مبارزه با کرونا در پیش داریم. طرح ۳ فوریتی مجلس برای تعطیلی یک ماهه ایران نیز این هفته رای قاطع نمایندگان مجلس را کسب نکرد.

با این حال، همه کسب و کارهایی که در فهرست مشاغل پر خطر که در زیر ارائه شده، قرار ندارند، می توانند از ۲۳ فروردین ۹۹ فعالیت خود را آغاز کنند.

همه کسب و کارهای مقیم در استان تهران که در فهرست مشاغل پر خطر زیر قرار ندارند، از شنبه ۳۰ فروردین ۹۹ مجاز به فعالیت هستند. کسب و کارهای غیر پر خطر مقیم تهران با یک هفته تاخیر، مجاز به آغاز فعالیت هستند.

فهرست مشاغل پر خطر

فهرست مشاغل پر خطر به شرح زیر است. این مشاغل حق هیچ گونه فعالیتی را از روز شنبه ۲۳ فروردین در ۳۱ استان کشور نداشته و آغاز فعالیت آن ها منوط به اطلاعیه اتاق اصناف و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است. لذا اگر در اصناف زیر مشغول به کار هستید، بدانید که تا اطلاع ثانوی، اجازه فعالیت نداشته و شروع به کار شما، منجر به پلمپ واحد صنفی و پرداخت جریمه و پیگرد قانونی خواهد بود.

  • فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای (به‌جز سوپرمارکتی‌ها و بهداشتی‌فروش‌ها و شوینده‌فروش‌ها)
  • پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی سقف‌دار
  • روز بازارها و نمایش‌گاه‌ها
  •  آرایش‌گاه و سالن‌های زیبایی، آموزش‌گاه‌های رانندگی
  •  کلیه رستورانها ، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود( به‌جز رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بیرون‌بر)
  •  مرکزهای بازی و تفریحی و گیم‌نت
  • باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و ماساژ
  • کلیه تالار‌های پذیرایی و مراسم
  • کلیه قهوه‌خانه، چای‌خانه و تریا و کافی شاپ ها

اتاق اصناف اعلام کرده، واحدهای صنفی که می‌توانند باز کنند، باید در وب‌سایت اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، نام بنویسند و از این سامانه، گواهی سلامت و بارکد مربوط به آن را بگیرند و در واحدشان نصب کنند. نشانی اینترنتی وزارت بهداشت برای ثبت نام اصناف در این آدرس قرار دارد.

ثبت نام اصناف در سایت وزارت بهداشت
سایت مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت برای ثبت نام اصناف به منظور دریافت بارکد
تصویر ایندکس سایت اتاق اصناف ایران برای مشاوره صاحبان مشاغل پر خطر

در غیر این صورت از ادامه فعایت آن ها جلوگیری می شود. سایت اتاق اصناف ایران در این لینک در دسترس مشمولان فعالیت های صنفی در سراسر کشور قرار دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • محمدرضاشریفیان فروردین ۲۲, ۱۳۹۹

    من نمایشگاه ماشین دارم میخواهم بدونم میتوانم مغازه را باز کنم یا نه…؟