جزییات برگزاری کنکور ۹۹ و امتحانات نهایی ۹۹

جزییات برگزاری کنکور ۹۹ و امتحانات نهایی ۹۹

زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ و زمان برگزاری کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران، هم‌چنان نامعلوم و در هاله ای از ابهام است.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ تغییر کرده و طبق اعلام قبلی که زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ را اواسط تیر ماه ۹۹ اعلام کرده بود، زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ به زمان دیگری موکول شده است.

هنوز نه وزارت آموزش و پرورش، نه وزارت علوم، نه سازمان سنجش، هیچ اطلاعیه ای درباره زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹  منتشر نکرده اند. زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ و هم‌چنین زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ و آزمون های جامع مشترک فراگیر و آزمون های تخصصی پزشکی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود.

اما اعلام زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ در نهم و بیست و سوم خرداد ماه نشان می دهد که احتمالا زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در یکی از هفته های تابستان باشد اما احتمال برگزاری در تیر ماه ضعیف است. چرا که تکلیف امتحانات نهایی هنوز نهایی نشده است.

تاریخ و زمان برگزاری کنکور ۹۹ صرفا پس از اعلام رسمی در سایت sanjesh.org قطعیت پیدا می‌کند و اطلاعاتی که درباره زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود، شایعه است. اخیرا، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که احتمالا زمان برگزاری امتحانات نهایی مدارس سراسر کشور، پایان هفته سوم خرداد ماه ۱۳۹۹ است.

پس از ۲۰ خرداد ۹۹ تا هفته دوم تیر ماه سال ۱۳۹۹، دانش اموزان طبق گفته آقای وزیر باید خود را برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ آماده کنند. طبق گفته آقای وزیر، سازمان سنجش می تواند از ۲۰ تیر ۹۹ به بعد، زمان دقیق برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ را اعلام کند.

به نظر می رسد با توجه به کشتار پنج هزار نفری کرونا در کشور از بهمن ۹۸ تا کنون و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان ۹۹ (یعنی هفته اول خرداد )، برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در اواخر تیر ماه امسال، غیر محتمل باشد و برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در ماه دوم تابستان، واقعیت بیشتری پیدا کند.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹
زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در سایت سازمان سنجش کشور اعلام می شود.

به هر حال، آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در تابستان امسال برگزار می شود و زمان و روز برگزاری آن برای گروه های آزمایش علوم ریاضی، انسانی، تجربی، زبان های خارجی و هنر، هنوز مشخص نشده است.

زمان برگزاری کنکور ۵ گروه آزمایشی سال ۹۹

اگر داوطلب شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ هستید باید بدانید که زمان برگزاری کنکور ریاضی ۹۹ ، زمان برگزاری کنکور تجربی ۹۹ ، زمان برگزاری کنکور زبان های خارجی ۹۹ ، زمان برگزاری کنکور هنر ۹۹ و زمان برگزاری کنکور علوم انسانی ۹۹ احتمالا در هفته آخر تیر ماه یا اوایل مرداد ماه خواهد بود.

خود را برای این زمان آماده کنید و از تیر ماه، مرور مطالب و افزایش تست زنی را در دستور کار قرار دهید.

توجه داشته باشید که به دلیل نامشخص بودن رفتار ویروس کووید ۱۹ در ایران و سایر نقاط جهان و رعایت قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی در ایران و سایر کشورها، وضعیت نیمه تعطیلی مراکز آموزشی و آکادمیک کشور تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که در صورت تداوم شیب صعودی کشتار کرونا در ایران، برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ به شهریور یا حتی نیمه دوم سال ۹۹ موکول شود.

لذا خود را از هم اکنون برای شرکت در آزمون سراسری ۹۹ در نیمه دوم تابستان سال جهش تولید آماده کنید.

طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، کنکور سراسری برای دانش آموزان کنکوری پایه دوازدهم مهم است که بخش عظیمی از محتوای درسی آن ها پیش از سال جدید به اتمام رسیده و آن ها در مرحله مرور مطالب درسی هستند و شبکه آموزش درسی (شاد) نیز با هزاران ساعت آموزش، تلاش کرده است تا آموزش مجازی میلیون ها دانش آموز در سراسر کشور را در روزگار کرونا هدایت کند.

توجه کنید که هنوز برگزاری امتحانات نهایی سال ۹۹ دانش آموزان در سراسر کشور، نهایی نشده و این که این امتحانات به صورت حضوری باشد یا نه نیز مشخص نیست. اگر چه برگزاری آنلاین امتحانات نهایی ۹۹ تقریبا منتفی است اما به نظر می رسد اگر اوضاع کرونا همچنان ادامه یابد، برگزاری آن نیز مثل برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در هاله ای از ابهام باشد.

چون پروتکل های وزارت بهداشت، اجازه برگزاری هیچ تجمع و نشست و آزمونی را در جایی مسقف یا غیر مسقف به وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش نداده است.

انتظار می رود ایران پسا کرونا در بخش آموزش انلاین و هم‌چنین تدوین راهکارهایی برای برگزاری آزمون آنلاین امن با شرایطی خاص ، پروتکل ها و برنامه های مدون و حرفه ای را در دستور کار قرار دهد تا مثل امروز، بدنه آموزشی کشور با میلیون ها دانشجو و دانش آموز، غافل گیر نشود. ضمنا کلیه آزمون های بین المللی مثل آیلتس و جی آر ایی نیز تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ لغو شده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود