گرانی نان از ماه آینده؛ نرخ انواع نان در ماه رمضان

گرانی نان از ماه آینده؛ نرخ انواع نان در ماه رمضان

رئیس اتحادیه نان سنتی در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده اعلام کرده که به خاطر برخی مسائل از جمله افزایش دستمزد، هزینه آب و برق و هزینه های دوران کرونا نظیر تهیه دستکش و ماسک که ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان برای نانوا آب می خورد نانوایان سراسر کشور درخواست افزایش قیمت دارند و احتمالا بعد از ماه رمضان با گرانی نان روبرو خواهیم شد.

به گفته بیژن نوروز، علیرغم آنچه گفته شد ماه رمضان ماه برکت خداست و خود نانوایان راضی نیستند که در این ماه افزایش قیمت داشته باشیم و در نتیجه بعد از ماه رمضان نان درصدی گران می شود تا هزینه نانواها جبران شود. در حال حاضر اما آرد به صورت مناسب میان نانوایی های کشور توزیع می شود و کمبودی از این لحاظ وجود ندارد.

جدول قیمت انواع نان در ماه رمضان

به گفته بیژن نوروز اکنون کمبود در تهیه و توزیع انواع دستکش و مواد ضدعفونی کننده داریم، اما خوشبختانه به دلیل اینکه کرونا در دمای بالا از بین می‌رود نگرانی از وجود ویروس در نان وجود ندارد، اما به دلیل اینکه گفته اند استفاده از ماسک و دستکش الزامی است و مواد ضد عفونی کننده پیدا نمی‌شود و ممکن است تقلبی باشد، درخواست داریم در این خصوص با ما همکاری کنند تا بتوانیم این کالا را در اختیار نانوایان قرار دهیم.

در هر حال روشن است که با توجه به موج بیکاری دوران کرونا، قدرت خرید مردم نیز به شدت پایین آمده گرانی نان قطعا میتواند طبقات تنگدست جامعه را بیشتر از پیش با مشکل روبرو کند و نان را که این روزها قوت قالب بسیاری از اقشار جامعه محسوب می شود از سبد غذایی آنها حذف خواهد کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود