پیوند دو ریه به بیمار کرونایی در چین: درآمد هنگفت حزب کمونیست از فروش اعضای بدن انسان

پیوند دو ریه به بیمار کرونایی در چین: درآمد هنگفت حزب کمونیست از فروش اعضای بدن انسان

اولین مورد از پیوند ریه کامل (هر دو ریه) در جهان بر روی یک بیمار چینی مبتلا به ویروس کرونا در شرایطی انجام گرفت که این کشور در مناطق بحرانی شرایط قرنطینه اعلام کرده بود. اما اکنون محققان می پرسند که چطور شده هر دو کلیه اهدایی چنین سریع تهیه شده اند. این عمل جراحی تاریخ ساز با استفاده از ریه هایی که تنها پس از ۵ روز از یک اهداکننده سالم در استان گویژو بدست آمد صورت گرفته است در حالی که در هر جای دیگری از جهان، بیماران برای دریافت یک ریه اهدایی باید سال ها در لیست انتظار قرار داشته باشند.

پیوند ریه

یک جراحی پیوند ریه کامل دیگر نیز چند هفته بعد در بیمارستانی در پکن صورت گرفت. این واقعیت که دو جراحی پیوند ریه کامل در عرض چند هفته و در دوران قرنطینه در چین صورت گرفته، بدون هیچ سندی دال بر اینکه اهدا کننده داوطلبانه این اندام ها را اهدا کرده یا نه، باعث شده محققان به این باور برسند که ریه های مذکور به زور از بدن افراد بیرون کشیده شده است. همزمان با تمجید حزب کمونیست چین از پزشکانی که این جراحی تاریخی را انجام داده بودند، گروهی که بر روی بدست آوردن اندام های بدن با اعمال زور در چین تحقیق می کنند، یافته های هولناک خود را ارائه کرده اند که نشان می دهند چین بدون شک در جمع آوری غیرقانونی و به اجبار اندام های پیوندی مشارکت دارد.

پیوند اعضا

بر اساس مطالعه ای که توسط یک محقق دانشگاه ملی استرالیا به نام متیو رابرتسون در مارس ۲۰۲۰ منتشر شده، او تشریح ی کند که چگونه داده های ارائه شده توسط دولت چین مربوط به اهدای اعضا دستکاری شده و غیرواقعی است. داده های مربوط به اهدای عضور در چین همواره به صورت سیستماتیک دستکاری شده و موارد متعددی از این دستکاری ها دیده شده است. از سال ۲۰۰۰، دولت چین یک بازار مربوط به اهدای عضو را راه اندازی کرده که هر ساله با کاهش مدت زمان انتظار بیماران، به شکل هولناکی کارآمدتر می شود. بر اساس قوانین چین، بیرون کشیدن اعضای بدن افراد بدون رضایت آن ها غیرقانونی است اما بر اساس قانونی که در سال ۱۹۸۴ در این کشور به تصویب رسیده، بیرون آوردن اندام های خلافکاران اعدام شده در صورتی که قبل از مرگ رضایتشان را اعلام کرده یا بعد از مرگ از خانواده هایشان رضایت اخذ شود بلامانع است.

پیوند اعضا

بدین ترتیب گفته می شود که گاهی قربانیان در حالی که هنوز زنده هستند، بدنشان شکافته شده تا کلیه ها، کبد، قلب، ریه، قرنیه و پوست آن ها برداشته شده و به کالاهایی برای فروش در بازار مذکور تبدیل شوند. فشار جهانی بر روی چین برای ارائه مدارک در مورد اینکه چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد همچنان ادامه دارد اما همزمان بازار فروش اعضای بدن در این کشور در حال گسترش بوده و هر ساله حدود ۱ میلیارد دلار سود را در بر دارد. بر اساس اظهارات یک پزشک نظامی ارشد چینی که در بخش لجستیک عمومی فرماندهی نظامی شنیانگ کار می کند، بازار اعضای بدن در چین یک بازار بسیار لوکس و پردرآمد است: «چین مرکز تجارت اعضای زنده در سطح بین المللی است و بیش از ۸۵ درصد از تعداد کل پیوندهای اندام های زنده در جهان از سال ۲۰۰۰ را به خود اختصاص داده است».

پیوند اعضا

معاون وزیر بهداشت سابق چین در سال ۲۰۱۵ گفته بود که هزینه پیوند کبد در این کشور ۶۸,۰۰۰ پوند و پیوند کلیه ۳۴,۰۰۰ پوند است. این در حالی است که مرکز پیوند اعضای بیمارستان شماره ۳۰۹ ارتش آزادیبخش خلق چین در پکن در گزارشی عنوان کرده است: «مرکز پیوند اعضای مان اصلی ترین بخش کسب درآمد ماست». درآمد این بخش از بیمارستان مذکور در یک سال نزدیک به ۲ میلیون پوند بوده است.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی خارق العاده دختر ۱۵ ساله چینی که به بیماری «پیری زودرس» مبتلا بود

منبع: express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد ستار باقری تیر ۲۹, ۱۴۰۰

    سلام به دلیل مشکلات مالی کلیه خود را میفروشم گروه خونی a مثبت متاهل هستم ۲۷ ساله سالم با رضایت نامه قیمت توافقی تماس