«قالیباف» یا «میرسلیم»؛ جزییات مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس

«قالیباف» یا «میرسلیم»؛ جزییات مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس

مراسم افتتاح یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فردا چهارشنبه ۷ خرداد ماه ۹۹ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بهارستان تهران، برگزار می شود. سران قوا، مقامات کشوری و لشکری و برخی از سفرای خارجی، مهمان مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی هستند.

در این مراسم ، پیام رهبر انقلاب توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آیت الله خامنه ای قرائت خواهد شد. این مراسم بر اساس پروتکل های ستاد مقابله با کرونا طراحی و برگزار می شود و برای نخستین بار در ماه های اخیر، حسن روحانی رئیس جمهوری، در مراسمی عمومی حاضر خواهد شد.

احتمالا از ساعت ۵ صبح فردا، اطراف میدان بهارستان و خیابان های منتهی به این میدان و ایستگاه های مترو مربوطه، تحت تدابیر امنیتی قرار خواهد گرفت.

مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، از طریق شبکه خبر، پخش مستقیم خواهد شد. دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ۱۲ سال، ریاست مجلس را به منتخب نمایندگان مردم در پارلمان یازدهم تحویل می دهد. ریاست جلسه افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، فردا توسط هیات رئیسه سنی خواهد بود.

هیات رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی، هفته آینده تعیین می شود تا کار برگزاری انتخاب هیات رئیسه دائمی یکساله و انتخاب اعضا کمیسیون ها و هیات رئیسه آن ها، در دستور کار قرار بگیرد. احتمالا این رویه، تا ۲ هفته ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی، فردا ساعت ۸ صبح برگزار می شود. برنامه نمایندگان در نخستین روز مجلس یازدهم، تعیین شعب است. معاونان پارلمانی مجلس، رئیس جمهوری و قوه قضاییه، در جایگاه تماشاچیان، نظاره گر اتفاقات روز افتتاحیه خواهند بود.

محمد باقر قالیباف، عضو کنونی مجمع تشخیص مصحلت نظام و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادوار گذشته، یکی از کاندیداهای اصلی ریاست مجلس است که رقبایی چون دکتر زاکانی و مهندس مصطفی میر سلیم و حاجی بابایی دارد.

احتمال اینکه سردار قالیباف، به ریاست مجلس یازدهم برسد زیاد است. حسن روحانی دیروز گفته بود که قوه مجریه، دست دوستی به سمت مجلس جدید، دراز می کند و آماده همکاری است. در صورتی که قالیباف، به ریاست مجلس برسد، گمانه زنی ها درباره ۱۱ ماه طلایی او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم که اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می شود، تقویت می شود.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
نشست خبری افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۶ خرداد ۹۹ در تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از طریق رادیو فرهنگ و رادیو ایران به صورت زنده پخش می شود. آخرین خبرهای خانه ملت و هم چنین روش ارتباط با نمایندگان منتخب مردم در بهارستان را در سایت مجلس شورای اسلامی به نشانی majlis.ir دنبال کنید. سایت parliran.ir نیز پایگاه اطلاع رسانی رسمی بهارستانی ها محسوب می شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد که شاهد پایین ترین میزان مشارکت مردم در تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم. مدرک تحصیلی برخی از منتخبان یازدهم ، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • رضا خرداد ۶, ۱۳۹۹

    میرسلیم منو یاد خدا بیامرز گاندی می اندازد

  • اصغر خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    وقتی پس از یک سال به عملکرد مجلس و دولت و وعده های آنها فکر کنیم و نتایج را محاسبه کنیم فقط یک جواب باید به این سوال داد نه میر سلیم می‌خوایم نه قالیباف فقط دلسوز و مخلص میخواهیم