عمل لابیاپلاستی با لیزر؛ با مزایا، معایب و هزینه های جراحی زیبایی واژن آشنا شوید

عمل لابیاپلاستی با لیزر؛ با مزایا، معایب و هزینه های جراحی زیبایی واژن آشنا شوید

لابیاپلاستی یکی از رایج ترین روش های جوان سازی واژن در جهان است. این یک گزینه جراحی برای جوان سازی واژن است که برای از بین بردن یا کاهش طول لابیا یا لب های اندام تناسلی خانم‌ها (چین های داخلی و خارجی پوستی که در باز شدن واژن احاطه شده) طراحی شده است.

غالباً لابیاپلاستی شامل اصلاح و ترمیم قسمت داخلی لابیا (لابیا مینور) است تا در داخل لبه های بیرونی (لابیا ماژور) محصور شوند. هنگامی که لبها به حدی کشیده و طولانی باشد که آویزان شوند می تواند مشکل ساز باشد و همچنین باعث اضطراب و خجالت زدگی در زنان شود. به عنوان مثال، کافی است به درد یا ناراحتی ناشی از پیچ خوردن و خجالت کشیدن به علت بیرون زدگی از لب‌های بیرونی و برجسته شدن از روی مایو در حمام، ساحل یا استخر فکر کنید.

جراحی سرپایی

پزشکان متخصص می توانند بارها و بارها عمل جراحی لابیاپلاستی را به صورت سرپایی انجام دهند ، این بدان معناست که این جراحی نیاز به هیچ بستری در بیمارستان ندارد و بعد از جراحی و ریکاوری می‌توانید همان روز به خانه بروید. وقتی برای زیبایی ظاهر لابیاها جراحی لابیاپلاستی را انجام می‌دهید مهم‌ر از اصلاح ظاهر، شما احساس راحتی بیشتری دارید، راحت پیاده روی می‌کنید، راحت می‌نشینید یا دوچرخه سواری می‌کنید . علاوه بر اینها، برقراری رابطه جنسی برای شما راحت‌تر و بدون اضطراب خواهد بود. با این تکنیک جوانسازی واژن از رضایت بالاتر از ۹۰ درصدی لذت خواهید برد.

انواع لابیا در خانم‌ها

۱- لابیا ماژور: لابیا ماژور یا لابیای بیرونی دو لایه پوستی است که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه ادامه داشته و وظیفه پوشش دهی و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینورا و کلیتوریس را بر عهده دارد.

۲- لابیا مینور یا لابیا داخلی: دو لایه پوست در هر سمت دهانه واژن است که بین لابیا ماژور قرار دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه در بین خانم ها متفاوت است. لابیا مینور از کلیتوریس به سمت پایین در هر دو طرف دهانه واژن کشیده شده است.

چرا برخی از خانم‌ها اقدام به جراحی لابیاپلاستی می‌ کنند؟

بعضی از خانمها با لابیایی متولد می شوند که خیلی بزرگ یا نامتقارن هستند ، در حالی که برخی دیگر در نتیجه زایمان یا پیری احساس می کنند که لب های آلت تناسلی‌شان سست و کشیده می شود. یکی از متداول ترین دلایلی که زنان برای جوان سازی واژن با لابیاپلاستی اقدام می‌کنند، خودآگاهی در مورد ظاهر لب های آلت جنسی خودشان است.

برخی از خانمها ممکن است به دلایل عملکردی مانند دشواری در فعالیت های روزمره (به عنوان مثال در ورزش، نشستن یا راه رفتن) ، ناراحتی یا درد هنگام مقاربت جنسی یا حتی مسائل بهداشتی تصمیم به لابیاپلاستی بگیرند. با این وجود ، این شرایط ممکن است زنان دیگر را از پوشیدن لباس‌های خاص مانند مایو، لباس شنا یا شلوار جین تنگ منصرف کن. لابیاپلاستی این توانایی را دارد که ضمن تسکین هرگونه ناراحتی و درد جسمی و افزایش رضایت جنسی ، اعتماد به نفس و عزت نفس خانم‌ها را بازگرداند.

مزایای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از جراحی‌های زیبایی است که سرعت رشد و طرفداران فراوانی پیدا کرده است. امروزه بسیاری از زنان گرفتار “اضطراب دستگاه تناسلی” می شوند و این مشکل به طور فزاینده ای رایج شده است. در نتیجه، نارضایتی از ظاهر اندام تناسلی ممکن است در اثر عوارض جسمی و همچنین روحی و روانی زنانی که لابیای بیش از اندازه بزرگی دارند خیلی زیاد باشد. خوشبختانه ، لابیاپلاستی  این توانایی را دارد که عوارض ناراحت کننده را برطرف کند. فواید این جراحی عبارت است از:

  • نتایج طولانی مدت
  • جراحی کوتاه
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود
  • باعث کاهش دردهای جسمی یا فشرده شدن بافت اضافی می شود
  • ظاهر لابیای داخلی و یا بیرونی را بهبود می بخشد
  • باعث افزایش اعتماد به نفس و راحتی می‌شود
  • مانند هر عمل جراحی ، خطرات و عوارضی دارد که باید در نظر گرفته شود و ممکن است برای بیمار یک عامل تعیین کننده باشد یا نباشد.

عوارض لابیاپلاستی

به طور کلی لابیاپلاستی جزو عمل های سبک و کم عارضه محسوب می شود و عوارض خاصی ندارد. عوارض لابیاپلاستی در صورت رعایت نکات پس از عمل همگی موقت هستند و خیلی زود از بین می روند و بیمار می تواند روال عادی خود را از سر بگیرد. به هر حال مشاهده این عوارض بعد از عمل طبیعی است و خارج از انتظار نیست:

۱- خونریزی زخم جراحی

این مورد در اغلب جراحی ها طبیعی است اما اگر به صورت غیر طبیعی باشد حتما موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

۲- بوجود آمدن لخته های خون

تشکیل لخته های خون در محل زخم رفتار طبیعی بدن برای جلوگیری از ادامه خونریزی است و در صورت مشاهده آن نیازی به نگرانی نیست.

۳- پاره شدن بخیه های جراحی

در صورتی که بخیه های جراحی قبل از جوش خوردن محل برش باز شوند باید موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

۴- تورم ناحیه عمل

معمولا پس از عمل لابیاپلاستی بیمار شاهد تورم ناحیه عمل خواهد بود. این مورد در اثر تشکیل هماتوم است و به مرور با جذب لخته خونی رفع می شود.

۵- تب و لرز

در برخی موارد بیمار بعد از عمل دچار تب و لرز می شود. تب و لرز بعد از عمل ممکن است نشانه بروز عفونت باشد و در این صورت حتما مورد را با پزشک متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید.

۶- بی حالی و سرگیجه

این مورد می تواند در اثر خون از دست دادن باشد و خیلی زود به خودی خود خوب می شود و جای نگرانی نیست.

آیا دختران باکره می توانند لابیاپلاستی انجام دهند؟

اصولا جراحی لابیاپلاستی روی لبه های واژن انجام می شود. پرده بکارت فاصله زیادی با لبه های بیرونی واژن دارد و تنها در صورتی که شیئی به داخل مجرای واژن داخل شود امکان آسیب دیدن آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل، دختران باکره بدون هیچ مشکلی می توانند لابیاپلاستی را انجام دهند و نگران آسیب دیدن پرده بکارت نباشند.

علت لابیاپلاستی در دختران باکره

دختران باکره نیز مانند سایر خانم ها می توانند هم به دلایل زیبایی و هم به منظور رفع مشکلات ناشی از بزرگ بودن یا بیرون زدگی لابیا ها یا لبه های واژن اقدام به عمل لابیا پلاستی می کنند. البته ، به دلیل اینکه اکثریت دختران باکره در شرایط برقراری روابط زناشویی نیستند اغلب به منظور رفع مشکلاتی که بزرگ بودن یا بیرون زدگی لابیا برای آنها ایجاد می کند مراجعه می کنند تا بتوانند به راحتی از لباسهای تنگ استفاده کنند، لباسهای ورزشی چسبان بپوشند و در عین حال از زیبایی ایجاد شده در بدن احساس رضایت و اعتماد به نفس کسب کنند.

افراد کاندید برای جراحی لابیاپلاستی

بیشتر بیماران مبتلا به لابیاپلاستی ۱۸ سال سن یا بیشتر دارند. با این حال، در موارد خاص، لابیاپلاستی ممکن است بر روی بیماران زیر ۱۸ سال نیز انجام شود. دلایل مختلفی در رابطه با عملکرد و شکل ظاهری لابیاها وجود دارد که بیماران را به انجام جراحی لابیاپلاستی تشویق می کند:

  • هیپرتروفی لابیا (بزرگی لابیا)
  • عدم تقارن صحیح لابیا
  • مشکل در پوشیدن لباس های تنگ
  • کاهش درد و ناراحتی هنگام رابطه جنسی
  • کاهش درد و ناراحتی هنگام فعالیت بدنی
  • بهبود ظاهر واژن
  • کاهش خودآگاهی

جراحی اصلاح لابیاپلاستی

اگر بیمار نتواند به نتایج دلخواه خود در طی یک بار عمل جراحی لابیاپلاستی دست یابد ، ممکن است نیاز به جراحی دوباره و اصلاح کننده در لابیاپلاستی باشد. برخی از دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بیمار نیاز به انجام مجدد جراحی لابیاپلاستی احساس کند که شامل موارد زیر است:

  • عدم تقارن باید اصلاح شود
  • لبه برجسته باید صاف شود
  • جای زخم باید ترمیم شود
  • یک بی نظمی کوچک باید برداشته شود

اصلاحات جزئی لابیاپلاستی ممکن است تحت بی حسی موضعی انجام شود. این اصلاحات ممکن است شامل یک دوره ریکاوری کوتاه مدت شود.

کوچک کردن کلاهک کلیتوری

عمل جراحی زیبایی کوچک کردن کلیتوریال در خانم‌ها باعث می‌شود کلیتوریس بزرگ به اندازه مطلوب و معمولی برسد. با این جراحی، اندازه سر  (glans)  و شافت کلیتوریس را کوچک می‌شود و حساسیت طبیعی آن حفظ خواهد شد. در طی این عمل جراحی، سر کلیتورال بالا می رود و شافت نعوظ کلیتوریس برداشته می شود. شافت نیز دوباره جا به جایی می‌شود و برای کاهش طول، عرض و بیرون زدگی کلاهک و کلیتوریس می توان پوست هود کلیتوریس برداشته شود. علاوه بر این، عمل کوچک کردن کلیتوریال به خانم‌ها اجازه می دهد تا اندازه سر کلیتوریس را کوچک کنند.

به طور معمول، جراحی زیبایی کوچک کردن کلیتوریال فقط به چند ساعت زمان نیاز دارد. این عمل جراحی به طور کلی به صورت سرپایی انجام می شود و بیماران معمولاً در طول درمان درد کم و بدون درد را تجربه می کنند.

کوچک کردن کلاهک کلیتوری

عمل جراحی زیبایی کوچک کردن کلیتوریال در خانم‌ها باعث می‌شود کلیتوریس بزرگ به اندازه مطلوب و معمولی برسد. با این جراحی، اندازه سر  (glans)  و شافت کلیتوریس را کوچک می‌شود و حساسیت طبیعی آن حفظ خواهد شد.

در طی این عمل جراحی، سر کلیتورال بالا می رود و شافت نعوظ کلیتوریس برداشته می شود. شافت نیز دوباره جا به جایی می‌شود و برای کاهش طول، عرض و بیرون زدگی کلاهک و کلیتوریس می توان پوست هود کلیتوریس برداشته شود. علاوه بر این، عمل کوچک کردن کلیتوریال به خانم‌ها اجازه می دهد تا اندازه سر کلیتوریس را کوچک کنند.

به طور معمول، جراحی زیبایی کوچک کردن کلیتوریال فقط به چند ساعت زمان نیاز دارد. این عمل جراحی به طور کلی به صورت سرپایی انجام می شود و بیماران معمولاً در طول درمان درد کم و بدون درد را تجربه می کنند.

آشنایی با روش های جراحی زیبایی واژن

روش های متفاوتی برای انجام جراحی لابیاپلاستی وجود دارد. اما معمولا دو روش هستند که توسط جراحان ارجحیت دارند: روش trim و روش wedge.

۱- تکنیک تریم یا trim :

در این تکنیک ، لبهای داخلی کلامپ شده و برش ایجاد شده و لبه های آن بخیه زده می شوند. این نوع جراحی، حدود ۱ ساعت طول میکشد. تصویر زیر، گویای این روش می باشد .

۲- تکنیک وِج یا wedge:

با ایجاد برش V شکل در لبه های لبیا مینور، بیشترین بافتی که برداشته می شود ، بافتهای مرکزی خواهد بود . این نوع عمل، زمان طولانی تری نیاز داشته، اما نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

هزینه لابیاپلاستی چقدر است؟

از آنجایی که عمل زیبایی لابیا برای هر شخصی فرق می کند، ارائه دقیق قیمت عمل زیبایی واژن مشکل است. بهترین راه برای به دست آوردن هزینه عمل لابیاپلاستی این است که توسط پزشک معاینه شوید. پیشنهاد می کنیم جهت دریافت هزینه دقیق جراحی زیبایی، یک جلسه معاینه و مشاوره را حتما انجام دهید. در این جلسه متخصصین پس از معاینه می توانند در خصوص عمل زیبایی واژن شما را بسیار بهتر و موثرتر راهنمایی کنند ولی به طور کلی هزینه عمل لابیاپلاستی حدود ۴.۵ میلیون تومان است.

خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

سفید کردن یا بلیچینگ واژن و انواع آن؛ گرایش جدید خانم‌‌ها برای زیبایی

از جراحی زیبایی تا تتو؛ ۸ چیز عجیبی که خبر ندارید اعتیاد آور هستند

۱۳ نوع جراحی زیبایی غیرمعمول که بزودی رایج خواهند شد

لیپوساکشن چیست؟ عمل جراحی آن چطور انجام می‌شود و چقدر دردناک است؟

۱۳ نکته ای که جراحان پلاستیک در مورد آنها چیزی به شما نمی گویند

با ۸ عمل زیبایی عجیب آشنا شوید که کمتر نامی از آن ها شنیده اید

نشانه ‎های خاموش اختلال خود زشت انگاری را بشناسید

بدون نظر

ورود