خواستنی ترین بازیگران سینما در عصر طلایی هالیوود

خواستنی ترین بازیگران سینما در عصر طلایی هالیوود

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی عنوان مطلبی است که می‌خواهیم طی آن به معرفی هنرمندانی بپردازیم که در عصر طلایی هالیوود جایگاه ویژه‌ای داشتند و تعداد بسیاری از افراد جامعه‌شان را شیفته‌ی خود کرده بودند. برای هر کسی پیش می‌آید که شیفته و دلباخته‌ی هنرمندی از نسل خود شود اما این شیدایی‌ها پدیده‌ی تازه‌ای نیست و هنرمندان هر نسلی مخاطبانشان را جذب خود می‌کنند. در هر حال آنچه کمتر در موردش گفته شده این است که نسل‌های پیش از ما شیفته‌ی چه هنرمندانی بوده‌اند؟ مثلاً رادولف والِنتیو، هنرپیشه‌ی فیلم‌های صامت یکی از نخستین کسانی بود که در دوران طلایی هالیوود قلب مخاطبانش را تسخیر کرد.

فرانک سیناترا

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

فرانک سیناترا، از دیگر خواستنی ترین بازیگران هالیوودی است که در دهه‌ی ۱۹۳۰ به بازیگری و خوانندگی مشغول بود و از جمله هنرمندانی به شمار می‌آید که زنان بسیاری را در عصر خود شیفته‌ی خود کرده بود. خبرنگار گاردین در نیویورک درباره‌ی فرانک سیناترا در سال ۱۹۴۵ می‌نویسد: «آمریکا هم اکنون پدیده‌ای همه‌گیر شده … دختران نوجوان شیفته و دلباخته‌ی فرانک سیناترا شده‌اند و در جامعه آن‌ها را به اسم (بابی ساکسِرز) صدا می‌زنند.» مدیر برنامه‌های فرانک سیناترا حتی زمانی بیان کرد که به بابی ساکسرزها مبلغی پول می‌داده در کنسرت‌های او جیغ و داد راه بیندازند و اسباب هیجان این هنرمند را فراهم کنند.

 

پائول نیومن

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

پائول نیومن با چشمان آبی‌اش در دهه‌ی ۱۹۵۰ از خواستنی ترین بازیگران هالیوودی بود که دل بسیاری را ربود. او در اواسط دهه‌ی ۱۹۵۰ پا به عرصه‌ی بازیگری گذاشت و (گربه روی شیروانی داغ) و (پرنده‌ی زیبای جوانی) او را به شهرت رساند. در آگهی ترحیم او در روزنامه‌ی اِل‌اِی تایمز نوشتند: «چهره‌ی جذابش بیشتر قهرمانی عاشق‌پیشه را تداعی می‌کرد تا فردی فریبکار، اما او همواره «با چشمان آبی‌اش» راهی برای فریفتن دیگران می‌یافت.»

ورونیکا لِیک

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

مدل موهای ورونیکا لیک معروف بود و یکی از خواستنی ترین بازیگران هالیوودی در دوران خود محسوب می‌شد. او در دو دهه‌ی ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ در فیلم‌های موفق بسیاری بازی کرد و پس از بازی در نقش (ستوان الیویا دِئارسی) در فیلم (با افتخار درود می‌فرستیم) به شهرت رسید.

کَری گرَنت

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

حتی کری گرنت هم دلش می‌خواست کری گرنت باشد! کری گرنت که به خاطر لهجه و رفتار مؤدبانه‌اش شهره‌ی عام و خاص بود طی سال‌های ۱۹۳۰ تا اواخر ۱۹۵۰ به مشهورترین ستاره‌ی هالیوود تبدل شد. او در فیلم‌های نامداری همچون (داستان فیلادلفیا) محصول سال ۱۹۴۰، (پرورش بِیبی) محصول سال ۱۹۳۸ و فیلم (شمال از شمال غربی) محصول سال ۱۹۵۹ به کارگردانی آلفرد هیچکاک به ایفای نقش پرداخت. روزنامه‌ی کوآد-سیتی تایمز در مورد او نوشته: «جذابیت مردانه‌ی گرنت و خوش‌تیپی‌اش او را به ستاره‌ای بی‌رقیب بدل کرده.» یکی از جملات مشهور این است که گفته: «همه می‌خواهند کری گرنت باشند، حتی من هم می‌خواهم کری گرنت باشم.»

سوفیا لورن

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

زیبایی ایتالیایی سوفیا لورن تحسین همگان را روی پرده‌ی نقره‌ای سینما برانگیخت. سوفیا لورن که از خواستنی ترین بازیگران هالیوودی به شمار می‌آمد در چهارده‌سالگی در یک جشنواره‌ی زیبایی شرکت کرده بود که توجه یکی از استعدادیاب‌های سینمایی را به خود جلب می‌کند. او در سال ۱۹۶۰ به خاطر بازی در فیلم (دو زن) برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد. سوفیا لورن را به (یکی از ارزشمندترین جواهرات سینما) می‌شناسند.

راک هادسون

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

تیپ جذاب مردانه‌ی راک هادسون مورد توجه پرده‌ی سینما قرار گرفت. او اوایل ده‌ی پنجاه میلادی بود که پا به عرصه‌ی سینما گذاشت و پس از بازی در فیلم (وسواس باشکوه) محصول سال ۱۹۵۴ و فیلم (هرچه خدا می‌خواهد) محصول سال ۱۹۵۵ به یکی از ستاره‌های بسیار محبوب بدل شد. او در سال ۱۹۸۵ بر اثر ابتلا به ایدز فوت کرد که البته سال‌ها پس از فوتش این موضوع آشکار شد. هادسون جزء نخستین افراد معروفی بود که به خاطر ابتلا به این ویروس درگذشت.

مونتگومری کلیفت

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

از دیگر خواستنی ترین بازیگران هالیوودی می‌توان به مونتگومری کلیفت اشاره کرد که یکی از خوش‌تیپ‌ترین و جذاب‌ترین بازیگران عصر خود بود. او از ابتدای دهه‌ی ۳۰ میلادی تا اواخر دهه‌ی ۷۰ ستاره‌ی سینماها بود و در فیلم‌های کلاسیک بسیاری از جمله (ناجورها) و (محاکمه در نورنبرگ) محصول سال ۱۹۶۱ به ایفای نقش پرداخت.

تایرون پاوِر

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

تایرون پاور یکی از مردان جذاب هالیوود و از خواستنی ترین بازیگران هالیوودی به شمار می‌آید که از دهه‌ی ۳۰ تا ۵۰ میلادی به بازیگری مشغول بود. او به خاطر نقش‌های بزن‌بهادری و عاشق‌پیشه‌اش به شهرت رسید. خبرگزاری تی‌سی‌اِم از او با عنوان فردی یاد می‌کند که: «یکی از معدود الگوهای مشهور در کمپانی اِم‌جی‌اِم و برادران وارنر است.» عمر هنری او متأسفانه کوتاه بود و در سال ۱۹۵۸ بر اثر سکته‌ی قبلی در صحنه‌ی فیلمبرداری درگذشت اما نامش همواره یکی از ستون‌های هالیوود است.

دوریس دِی

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

دوریس دی در دهه‌ی پنجاه میلادی «دختر خوب» لقب داشت. او یکی از چهره‌های جذاب و خواننده‌ی خوش‌صدای هالیوود به شمار می‌رفت و دو فیلم بسیار معروفش عبارتند از (کلامیتی جِین) محصول سال ۱۹۵۳ و (حرف‌های خودمانی) محصول سال ۱۹۵۹.

کلارک گِیبِل

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

شهرت کلارک گیبل با فیلم (بربادرفته) رقم خورد. او یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود به شمار می‌آید و بیشتر او را با عنوان «پادشاه هالیوود» خطاب می‌کنند. کلارک گیبل در آثار برجسته‌ای همچون (بربادرفته) محصول سال ۱۹۴۰ و (در یک شب اتفاق افتاد) محصول سال ۱۹۳۴ ایفای نقش کرده و شخصیتی بسیار محبوب بود.

جین تیِرنی

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

جین تیرنی به دلبری و زیبایی شهرت داشت. خانواده‌ی او از اقشار مرفه جامعه بودند و خودش نیز به خاطر بازی در فیلم جنایی (لورا) محصول سال ۱۹۴۴ به شهرت رسید. موفقیت‌های او تا دهه‌ی ۵۰ میلادی ادامه داشت و در سال ۱۹۶۴ آخرین فیلمش را بازی کرد و پس از آن نیز زندگی معمولی در پیش گرفت.

آوا گاردنِر

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

آوا گاردنر که یکی دیگر از خواستنی ترین بازیگران هالیوودی است صرفاً به خاطر زیبایی‌اش وارد هالیوود شد. شوهر خواهر او عکسی از او در دفتر کارش در نیویورک گذاشته بود که توجه مسئولان کمپانی اِم‌جی‌اِم را برانگیخت. این کمپانی با گاردنر ۱۸ ساله‌ای قرارداد بست که اصلاً سواد بازیگری نداشت. گاردنر سپس با بازی در فیلم‌هایی همچون (موگامبو) محصول سال ۱۹۵۳ و (چهارراه بووانی) محصول سال ۱۹۵۶ به شهرت رسید. ازدواج آوا گاردنر با فرانک سیناترا از مسائلی بود که بسیار مورد توجه هواداران آن‌ها قرار گرفت اما زندگی مشترک این دو فقط شش سال ادامه داشت.

مارلِنه دیتریش

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

مارلنه دیتریش با چشمان خمارگونه‌اش همگان را شیفته‌ی خود کرده بود. او در دهه‌ی ۱۹۲۰ وارد عرصه‌ی خوانندگی شد و طولی نکشید که پس از آن به هالیوود راه یافت و به یکی از ستاه‌های فیلم‌های صامت بدل شد. مارلنه دیتریش یکی از گران‌ترین بازیگران عصر خود بود.

گرِیس کِلی

خواستنی ترین بازیگران هالیوودی

گریس کلی پیش از آنکه ملکه شود الگوی زیبایی و استعداد هالیوود بود. در سال ۱۹۵۳ با بازی در فیلم  وارد دنیای بازیگری شد و پس از آن بود که آلفرد هیچکاک او را زیر پر و بال خود گرفت و کِلی نیز ستاره‌ی فیلم‌هایی همچون (اِم را نشانه قتل بگیر) و (پنجره‌ی عقبی) شد. او در سال ۱۹۵۵ برای بازی در فیلم (دختر روستایی) جایزه‌ی اسکار را از آن خود کرد. گریس کلی در دوران بازیگری‌اش از خواستنی ترین بازیگران هالیوودی به حساب می‌آمد در سال ۱۹۵۶ از حرفه‌ی خود خداحافظی و با پادشاه موناکو ازدواج کرد اما هنوز هم یکی از نمونه‌های شاخص زیبایی است.

دیگر مطالب خواندنی:

علت مرگ هیث لجر چه بود؟ خودکشی، تصادف یا اوردوز؟

۱۰ واقعیت کمتر شنیده شده در مورد مایکل جکسون که احتمالاً نمی دانستید

قالی کرمان هالیوودی: بازیگران هالیوودی مشهور که در گذر زمان جذاب‌تر شدند

بهترین سریال های جدید سال ۲۰۲۰ تاکنون؛ از The Outsider تا Mrs. America

منبع: insider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود