با بدهکارترین خانواده های ایران آشنا شویم

جزییات بدهی ۴۶۰۰ میلیارد تومانی ۷ خانواده به نظام بانکی

با بدهکارترین خانواده های ایران آشنا شویم

بانک اقتصاد نوین از ۷ خانواده ایرانی، بیش از ۴۶۰۰ میلیارد تومان طلبکار است. حجم مطالبات غیر جاری بانک اقتصاد نوین از ۷ خانوار ایرانی به شرح زیر است:

  • محمد مهدی حسینی ۱۲۶۸ میلیارد تومان
  • گروه استراتوس به نمایندگی سید محمد صدر هاشمی نژاد به مبلغ ۱۰۵۷ میلیارد تومان
  • خانواده طباطبایی به مبلغ ۶۲۵ میلیارد تومان
  • گروه گلستان به نمایندگی خانواده گرامی به مبلغ ۶۱۱ میلیارد تومان
  • خانواده ایزد پناه از طرف شرکت هفت الماس به مبلغ ۵۹۱ میلیارد تومان
  • محمد حسین محمد پور مطلق آزما به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان
  • خانواده حسینی به نمایندگی احمد حسینی به مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان

امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در خانه ملت، در واکنش به بدهی نجومی ۷ خانوار ایرانی به نظام بانکی کشور نوشت که بانک از ۷ خانواده ایرانی، ۴۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد.

این یعنی آن که یک بانک به تنهایی به ۷ نفر این قدرت را داده است که بازاری را به هم بریزند. این یعنی ضعف نظارت بانک مرکزی بر تخصیص منابع به تولید. او دوباره توییت زده است که هنگامی که بانک خصوصی یا دولتی، بدون آن که بتواند مطالبات را وصول کند، به چند نفر اعتیاری هنگفت داده است، یعنی از همان مطالبات مشکوک الوصول، احصاء سود نیز کرده است. این یعنی همان خلق پول از هیچ که اقتصاد ما را به خاک سیاه کشانده است.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران است. بانک اقتصاد نوین با نماد ونوین در بازار اصلی بورس است. ونوین، دارای ۳۰ میلیارد قطعه سهم است و قیمت هر سهمش در ۳ تیر ماه ۱۳۹۹ به ۶۱۶ تومان رسید. بانک اقتصاد نوین، ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان، ارزش بازاری دارد و بیش از ۴۶۰۰ میلیارد تومان از این ۷ خانواده ایرانی، طلبکار است.

بانک اقتصاد نوین
فهرست ۱۸ سهامدار عمده بانک اقتصاد نوین که بیش از ۱ درصد سهام ونوین را در اختیار دارند

شرکت سرمایه گذاری صنایع بهشهر و شرکت به پخش، با بیش از ۱۶ درصد سهام، سهامدار عمده بانک اقتصاد نوین هستند. اسامی سهامداران عمده بالای ۱ درصد بانک اقتصاد نوین را در عکس بالا مشاهده کنید.

یکی از هفت خانواده بدهکار به بانک اقتصاد نوین، خانواده ای است که صاحب شرکت استراتوس است. یکی از ۱۸ سهامدار عمده بالای ۱ درصد بانک اقتصاد نوین همان طور که در عکس بالا مشاهده میکنید، شرکت سرمایه گذاری سامانه استراتوس (سهامی عام) است که اتفاق ۲.۱۱ درصد کل بانک اقتصاد نوین معادل ۲۷۸ میلیون سهم را در اختیار دارد و جای شگفتی نیست که بخش قابل توجهی تسهیلات از بانک اقتصاد نوین دریافت کرده باشد.

اگر بررسی موشکافانه انجام شود. احتمالا ۶ خانواده بدهکار دیگر به بانک اقتصاد نوین نیز به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با سهامداران عمده حقیقی یا حقوقی بانک اقتصاد نوین در ارتباط هستند که توانسته اند چنین تسهیلات سنگین از بانک اقتصاد نوین دریافت کنند.

بانک اقتصاد نوین
شرکت استراتوس که یکی از بدهکارترین اشخاص حقوقی به بانک اقتصاد نوین است، از سهامداران شرکت بیمه نوین است و شرکت پیمانکاری آن، با نمایندگی عیسی شهسوار خجسته، عضو هیات مدیره می باشد

بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به نظام بانکی کشور، یکی از اصلی ترین مشکلات نظام پولی و مالی کشور است که مصیبت های بسیاری را گریبانگیر شبکه بانکی کشور کرده و روند تخصیص منابع به متقاضیان خرد را با مشکلات جدی مواجه نموده است. اختلاس هزاران میلیاردی و بدهی صدها میلیاردی مفسدان اقتصادی به بانک سرمایه در چند سال اخیر با حضور چهره های مطرحی چون از حسین هدایتی تا سید محمد هادی رضوی، بزرگ ترین افتضاح نظام بانکی کشور پس از انقلاب را رقم زد.

اطلاعات مربوط به هفت خانواده ایرانی بدهکار به بانک اقتصاد نوین را می توان از طریق بررسی آگهی های ثبت شده در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، بدست آورد و به سرنخ های جالبی رسید که نمونه از آن را در این گزارش روزیاتو ارائه کردیم.

جزییات صورت های مالی و اطلاعات سهامداران عمده و تعداد سهامداران و هم چنین سود و زیان و برنامه های عملیاتی بانک اقتصاد نوین و ریز فعالیت های اقتصادی این شرکت را در کدال مشاهده کنید.

سهم ونوین یکی از سهام بانکی خوب است و تا پایان سال تکنیکالش خبر از تثبیت بالای ۱۵۰۰ تومان می دهد. بانکی ها و خودرویی ها و سیمانی ها، از خوب های بورس در سال ۹۹ است که سهامداری را توصیه می کنیم. شرکت تامین سرمایه نوین، متعهد به پذیره‌نویسی شرکت لیزینگ اقتصادنوین در بازار بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود.

سرمایه شرکت لیزینگ اقتصادنوین سه هزار میلیارد ریال است که از این حیث رتبه دوم در میان شرکت‌های لیزینگ را داراست. ارزش دارایی های شرکت ونوین بالغ بر ۲۸۰۰۰ میلیارد تومان می باشد در حالی که مارکت کپ بانک در حال حاضر در سطح ۱۹۲۰۰ میلیارد تومان قرار دارد. بازگشت تسهیلات ۴۶۰۰ میلیارد تومانی به بانک اقتصاد نوین، سبب افزایش درآمدزایی بانک در سال آینده خواهد شد.

بورس ایران طبق فاند، محکوم به صعود است و انتظار داریم تا سال ۱۴۰۱ شمسی، شاخص کل بورس بالای ۸ میلیون واحد تثبیت شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود