ازبکستان به هر گردشگری که در این کشور کرونا بگیرد ۳.۰۰۰ دلار خسارت می دهد

ازبکستان به هر گردشگری که در این کشور کرونا بگیرد ۳.۰۰۰ دلار خسارت می دهد

ازبکستان مطمئن است که گردشگران بعد از ورود به این کشور به ویروس کرونا مبتلا نخواهند شد. بیش از ۳۳ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند اما با سیاست های سختگیرانه و سریع در مقابله با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی موثر، تاکنون تنها ۱۹ مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. در واقع، این کشور چنان از امنیت خود در این مورد مطمئن است که کمپینی به نام «سفر ایمن تضمین می شود» راه اندازی کرده و در صورتی که گردشگران بعد از ورود به این کشور به کرونا مبتلا شوند ۳.۰۰۰ دلار به آن ها پرداخت خواهد کرد.

خسارت 3000 دلاری ازبکستان به گردشگرانی که به کرونا مبتلا می شوند

شوکت میرزیوووف، رییس جمهور ازبکستان روز سه شنبه گذشته قانونی را در این زمینه امضا کرده که پرداخت ۳.۰۰۰ دلاری به گردشگران در صورت ابتلا به کرونا در این کشور را ممکن می سازد. عدد ۳.۰۰۰ دلار در واقع هزینه ای است که برای درمان هر بیمار مبتلا به کرونا در این کشور صورت می گیرد.

سوفی ایبوتسون، سفیر توریسم ازبکستان در بریتانیا در بیانیه ای در این باره چنین گفته است: «ما می خواهیم به گردشگران اطمینان دهیم که آن ها می توانند به ازبکستان بیایند. دولت کاملاً اطمینان دارد که سیاست های امنیتی و بهداشتی که در بخش توریسم به اجرا درآمده است از گردشگران در مقابل کووید-۱۹ محافظت خواهد کرد به طوری که رییس جمهور حاضر است برای این ادعای خود پول هزینه کند: اگر در دوران تعطیلات در ازبکستان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شدید، ما این موضوع را برای شما جبران خواهیم کرد».

خسارت 3000 دلاری ازبکستان به گردشگرانی که به کرونا مبتلا می شوند

با این وجود اخطارها و نکاتی در مورد این پرداختی وجود دارد. به منظور دریافت ۳۰۰۰ دلار گفته شده، گردشگران باید با استفاده از راهنماهای تور محلی به گشت و گذار در ازبکستان بپردازند. راهنماهای تور محلی، اسکان و سایت های گردشگری برای تاییدیه گرفتن از دولت مبنی بر اینکه گردشگران دستورالعمل های امنیتی و بهداشتی را رعایت می کنند الزامی است. تاکنون ازبکستان اعلام کرده که درهای این کشور به روی کشورهای با ریسک پایین مانند چین، ژاپن و کره جنوبی باز است. مسافران بریتانیایی و اروپایی نیز به محض ورود به این کشور ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

خسارت 3000 دلاری ازبکستان به گردشگرانی که به کرونا مبتلا می شوند

سیاست پرداخت ۳.۰۰۰ دلاری به گردشگرانی که در ازبکستان به ویروس کرونا مبتلا می شوند بخشی از سیاست های این کشور به منظور افزایش درآمد خود از صنعت توریسم است، کشوری که قبل از شیوع کرونا این بخش از اقتصادش در حال رشدی قابل توجه بود. سال گذشته، ازبکستان چهارمین بازار جهان در زمینه رشد سریع صنعت توریسم در جهان لقب گرفت. البته این موضوع اولین طرح تشویقی نیست که یک کشور برای ترغیب گردشگران خارجی به سفر در دوران شیوع کرونا ارائه کرده است. مقامات جزیره سیسیل در ایتالیا نیز اعلام کرده اند که نصف هزینه بلیط پرواز و یک سوم هزینه هتل مسافرانی که به این منطقه سفر کنند را خواهند پرداخت در حالی که جزیره کانکون در مکزیک اعلام کرده نیمی از هزینه اقامت مسافران خود را خواهد پرداخت.

خسارت 3000 دلاری ازبکستان به گردشگرانی که به کرونا مبتلا می شوند

دیگر کشورها رویکردی کاملاً متضاد را در پیش گرفته اند. برای مثال کامبوج اعلام کرده که گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند باید یک سپرده ۳.۰۰۰ دلاری در بدو ورود به این کشور ارائه دهند تا در صورت ابتلا به ویروس کرونا از آن برای هزینه های درمان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: درآمدزایی از گردشگری آنلاین: از گردشگری مد تا توریسم بلاگری

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود