استفاده رییس جمهور مکزیک از پرواز تجاری برای سفر به ایالات متحده + ویدیو

استفاده رییس جمهور مکزیک از پرواز تجاری برای سفر به ایالات متحده + ویدیو

مسافرانی که این هفته با هواپیما از مکزیکوسیتی به واشنگتن دی سی یا بالعکس بروند ممکن است در صندلی کناری شان یک رییس جمهور را ببینند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، رییس جمهور مکزیک امروز برای ملاقات با دونالد ترامپ ، رییس جمهور ایالات متحده از یک پرواز تجاری استفاده خواهد کرد در حالی که وی به عنوان رییس جمهور یک کشور می تواند از هواپیمای اختصاصی استفاده نماید. این بدان معناست که رییس جمهور دهمین کشور پرجمعیت جهان امیدوار خواهد بود که پروازش با تاخیر همراه نباشد، لغو نشود، اثاثیه اش را در محفظه بالای سرش قرار داده، دعا می کند دمای کابین ثابت و خوشایند باشد و امید دارد فضای کافی برای دراز کردن پاهایش داشته باشد.

رییس جمهور مکزیک

درست شبیه همه ما انسان های معمولی. اوبرادور که هواپیماهای خصوصی ریاست جمهوری را تجملات «نخبه های نئولیبرال» می داند حتی مجبور است بین راه نیز توقف کند. از آنجاییکه هیچ پرواز مستقیمی بین مکزیکوسیتی (پایتخت مکزیک) و واشنگتن وجود ندارد، هفته گذشته آقای رییس جمهور گفته بود :«می توانیم راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و یک روز قبل از ملاقاتی که خواهیم داشت به واشنگتن برسیم». با این وجود هنوز به طور رسمی برنامه پرواز رییس جمهور مکزیک به دلایل امنیتی فاش نشده است. البته از آنجایی که این اولین سفر رییس جمهور مکزیک با هواپیماهای تجاری نیست اطلاعاتی از روند سفرهای قبلی وی در دست است. او قبلاً نیز بارها این کار را در پروازهای داخلی مکزیک انجام داده است.

ویدیوها و گزارش های بسیاری از اوبرادور در فرودگاه قدیمی مکزیکوسیتی منتشر شده است که در آن مسافران از دیدن رییس جمهور شوکه شده و با او عکس سلفی می گیرند. او در ادامه از گیت امنیتی عبور کرده و به سمت گیت پرواز می رود. در گذشته او پس از سوار شدن به هواپیماهای تجاری روی صندلی راحتی نشسته و در تمام مدت پرواز با مسافران صحبت می کرده است. این رویه رییس جمهور مکزیک است که از سیاستمداران کهنه کار این کشور به شمار می آید. اما سفر امروز اوبرادور کمی متفاوت است زیرا اولین دیدار خارجی او پس از رسیدن به قدرت در دسامبر ۲۰۱۸ به شمار می آید.

رییس جمهور مکزیک

رییس جمهور مکزیک

رییس جمهور مکزیک

در صورت استفاده از پرواز تجاری، وی بعد از رسیدن به واشنگتن دی سی باید از گیت اداره گمرک و مهاجرت ایالات متحده عبور کند، اگر چه ویزای دیپلماتیکش می تواند باعث شود که وی مانند بقیه مسافران در صف نماند. جالب این که آقای اوبرادور بعد از رسیدن به مقام ریاست جمهوری مکزیک، محافظان مسلح رییس جمهور را مرخص کرده و برنامه ریزی های برای تامین امنیت خود را کنار گذاشته است. به جای آن وی با تعدادی دستیار و اسکورت سفر می کند که به طور معمول دسترسی عمومی به رییس جمهور را ممکن می سازند. دفتر او جزییات سفرهای او را اعلام نمی کند و آقای اوبرادور معمولاً به صورت ناگهانی و سر زده وارد فرودگاه می شود.

در مورد سفر امروز به ایالات متحده اما رییس جمهور مکزیک از قبل به طور عمومی اعلام کرده بود که سفر او روز سه شنبه انجام خواهد شد. دولت مکزیک در سال ۲۰۱۲ یک هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۸ دریم لاینر برای سفرهای رییس جمهور این کشور خریداری کرده که قیمت آن بیش از ۲۱۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. اما لوپز اوبرادور یک سیاستمدار چپگرا بوده و به خاطر رویکردهای پوپولیسیتی اش شناخته شده و طرفداران زیادی در میان افراد فرودست و کم درآمد مکزیک دارد.

رییس جمهور مکزیک

رییس جمهور مکزیک

رییس جمهور مکزیک

رییس جمهور مکزیک

وی خرید هواپیمای اختصاصی برای رییس جمهور را یکی از نمونه های اسراف سرمایه دولت مکزیک دانسته و اعلام کرده که هیچگاه از آن استفاده نخواهد کرد. این هواپیما اکنون یک سال است که در فهرست فروش قرار داشته اما با توجه به قیمت ۱۳۰ میلیون دلاری درخواستی، هنوز خریداری برای آن پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین ویژگی‌های هواپیمای شخصی رییس جمهور ایالات متحده [قسمت دوم]

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • نامجو تیر ۱۷, ۱۳۹۹

    ظاهرا مکزیکیا نه به کورونا اعتقاد دارن نه به ماسک زدن

    • سروش تیر ۱۷, ۱۳۹۹

      اره مثل خودمونن. حداقل بعضی چیزای اجباری مثل روسری رو ندارن. همینکه نصف کشورشون مجبور به پوشیدن بعضی چیزا نیستن یعنی ۱۰۰ سال از ما جلون.

      از اینجا خطاب به شما نیست

      بعدم دریم لاینر ۱۳۰ میلیون؟ چقدر ارزونه.
      اها

      الان دیدم تو اینترنت نوشته به کانادا ۱۳۰ میلیون دلار میخواسته بفروشه.
      اما چون هواپیمای vip هست خیلی از قطعاتش استاندارد بازار نیست و تو سرویسهای دوره ایی باید قطعات خاصی رو بخرن و تعویض کنن. برا همین اینقدر ارزون میفروشه .
      اما کسی که پولشو داره بره بخره که مفت میده.
      خودم پولشو داشتم میخریم ۳ تا میخریدم و تو هرکدوم ۳۰ تا فرست کلاس میزاشتم توش تو خط هنگ کنگ لندن سنگاپور نیویورک سیدنی لندن روسیه واشنگتن پاریس مونترال ونکوور شانگهای پرواز تجاری دایر میکردم بعدم هر بلیطشو ۵۰ هزار دلار میفروختم. به هر حال یه خری پیدا میشه بلیط بخره با شرکت من مسافرت کنه.
      با اشغال ۵۰ درصد سالی ۲ میلیارد دلار درامد ناخالص دارم. ۶۰ درصد هزینه های عملیاتی و سرمایه خرید هواپیماها. به راحتی سال اول ۸۲۳ میلیون دلار سود خالص میره تو جیب. هزینه خرید سال اول در میاد.
      سال دوم یک میلیارد و چهارصد هزار دلار سود خالص میره تو جیب.
      حالا فهمیدین چرا بیشتر هواپیماهای دنیا متعلق به شرکتای لیزینگ هستن و نه شرکت هواپیمایی؟ شاید امارات و کشورای ثروتمند عربی بتونن بخرن. اما اکثر هواپیماها به وسیله شرکتای لیزینگ خریداری میشه. بعدم اجاره داده میشه.