خانواده چهار نفره ای که از سال ۲۰۱۷ در یک ون زندگی میکنند

خانواده چهار نفره ای که از سال ۲۰۱۷ در یک ون زندگی میکنند

مارس و اش فایت زوج جوانی هستند که به همراه دو کودک خود از سال ۲۰۱۷ تاکنون در یک ون سفری ۷.۵ متری زندگی می کنند. اَش (پدر خانواده) در این باره می گوید آنها چهارشنبه یا پنجشنبه هر هفته سوار ون خود می شدند و دوشنبه به خانه ثابت شان باز می گشتند و دوباره بعد همین کار را تکرار می کردند تا اینکه این روند تکراری برایشان خسته کننده شد و در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفتند که برای همیشه درون ون سفری شان زندگی کنند.

او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد:

ما ورشکسته بودیم و جز رویاهایمان چیزی نداشتیم. اما این کاری است که همیشه میخواستیم انجام دهیم. ماشینم را برای فروش گذاشتم و به سرعت فروخته شد. خانه مان هم به سرعت اجاره رفت و ما آماده شدیم تا زندگی عادی مان را ترک کنیم.

این زوج می گویند کلیه لوازم درون ماشن را خودشان ساخته اند. آنها ابزارهای مورد نیاز این کار را از یکی از دوستانشان قرض گرفته اند و آنطور که می گویند کار کردن با فلزات و ابزارها بسیار برایشان چالش برانگیز بوده است.

اَش می گوید: کار با فلزات به مراتب از کار با چوب سخت تر است اما ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

اورلی دختر این زوج ۶ ساله و اطلس پسرشان ۶ ماهه است و آنها ظاهرا یک سگ ۱۱ ساله هم دارند که در کنارشان درون این ون زندگی می کند. این خانواده چهارنفره در طول چهار سال اخیر سراسر خاک آمریکا را با خودروی خود زیر پا گذاشتند.

اش می گوید:

ما ۴۸ ایالت را از درون ماشین خود دیده ایم و حتی مجددا به آنها سر زده ایم. مثلا تابستان پیش به آلاسکا رفتیم.

فضای این ون سفری نیز به شکل جالبی تقسیم بندی شده است. تخت خواب پدر و مادر در بخش انتهایی ون قرار گرفته و تخت اورلی در بالای آنها تعبیه شده تا دختر خانواده فضای شخصی خود را داشته باشد. آنها سقف ون را با چند عدد ستاره و لامپ کریسمس تزئین کرده اند تا فضای مورد استفاده او جذاب تر باشد.

اَش در توضیحاتش می گوید تعدادی پله هم درون ون کار گذاشته شده که نقش کشو را ایفا می کند و بچه ها میتوانند اسباب بازی ها و وسایلشان را درون آنها بگذارند.

اَش می گوید آدم های زیادی هستند که قید مسافرت رفتن با بچه را می زنند. اگر  اینطور است میتوانید وقتی بازنشسته شدید یا بچه هایتان بزرگ شدند اینطور با ماشین سفر کنید.

آشپزخانه و پذیرایی این ون در بخش جلویی آن تعبیه شده است. اجاق گاز آنها تنها یک شعله دارد که قابلیت جدا شدن هم دارد و هر زمان که نیازی به آن نباشد جدایش می کنند تا کانتر آشپزخانه فضای بیشتری داشته باشد. این آشپزخانه جمع و جور حتی یک یخچال هم دارد. پشت سر آینه کشویی داخل ون یک حمام جمع و جور جای گرفته هرچند که به علت محدودیت فضا خبری از دوش در آن نیست و خانواده فایت در عوض یک دوش خورشیدی صحرایی برای خود درست کرده اند و طبق گفته خودشان معمولا از حمام درون باشگاه ها برای دوش گرفتن استفاده می کنند.

آنها همچنین یک طبقه کشویی هم به ون خود اضافه کرده اند که بچه ها از آن به عنوان فضای بازی استفاده می کنند و هر زمان که بچه ها نیازی به آن نداشته باشند پدر و مادر از این فضا برای معاشرت با دوستان خود یا قرارهای جاده ای استفاده می کنند. این طبقه کشویی نقش نوعی محفظه را هم برای ون ایفا می کند و اعضای خانواده از آن برای نگهداری از وسایلشان کمک می گیرند.

اش در ادامه صحبت هایش از مزیت های سقف این ون میگوید. او به یاد می آورد که یک بار پسر کوچک شان شروع به گریه کرده و دخترک به خاطر مشکلی مشغول جیغ زدن بوده که اش تصمیم می گیرد به بالای ون برود و در آنجا کمی تمدد اعصاب کند و از آن زمان این فضا برایش بسیار ارزشمند شده.

همانطور که مشاهده کردید زندگی یک خانواده چهار نفره در یک فضای ۷.۵ متری چندان ساده نیست. آنها می گویند وقتی پسرشان شب از خواب بیدار شود و شروع به گریه کند دخترشان جایی ندارد که برود و به ادامه خوابش برسد.

هزینه بنزین این ماشین نیز در ماه به چندصد دلار می رسد که فعلا از محل پول اجاره منزلشان در اوکلاهاما تامین می شود و آنها با پولی که به خاطر این سبک زندگی پس انداز کرده اند اخیرا زمینی خریده اند و قصد دارند با ساخت خانه های کوچک ویلایی در آن بر درآمد خود اضافه کنند. همچنین مادر خانواده می گوید توافقات اولیه ای با چند استودیوی عکاسی انجام شده تا آنها از مناظر طبیعی آمریکا برایشان عکس بگیرند.

منبع: insider
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مجید تیر ۲۷, ۱۳۹۹

    یاد فیلم دکتر اسلیپ افتادم . تو کاروان زندگی می کردند عجب فیلم ترسناکی بود ….

  • مهدی تیر ۲۸, ۱۳۹۹

    دو نفره حال میده اما خانواده نه.
    خودم یه مدت خارج شهر کار میکردم تو کانکس بودم. واقعا حال میداد.
    کانکسا در اصل مال چینیها بودن. دستشویی و حمام همه پلاستیکی و قالب گیری شده بودن. هر کانکس یه دستشویی حموم داشت حتی اب گرم میشد داخلش. شبیه باک ماشین دریچه داشت از خارج کانکس که باز میکردی شلنگو مینداختی داخلش و پر اب میکردی. یه طرف دیگشم خروجی فاضلاب بود شلنگ قطور وصل میشد. تا دو سه روز فاضلا داخل خود کانکس ذخیره میشد اما بعد ۲ یا ۳ روز تانکرش پر میشد و باید تخلیه میکردی یا اینکه شلنگ وصل میکردی تو خروجی که به طور مستقیم خارج بشه.