سفیر آمریکا در کره جنوبی بالاخره سبیل جنجالی اش را تراشید + ویدیو

سفیر آمریکا در کره جنوبی بالاخره سبیل جنجالی اش را تراشید + ویدیو

بحث برانگیزترین سبیل در کره جنوبی قربانی تیغ اصلاح شد در حالی که هری هریس، سفیر ایالات متحده در کره جنوبی بدنبال انتقادهای غیرمعمول چند ماهه از موهای صورتش به یک آرایشگاه مردانه مراجعه کرد. سئول و واشنگتن از متحدان امنیتی بسیار نزدیک به شمار آمده و و ایالات متحده بیش از ۲۸,۵۰۰ نیروی نظامی در این کشور مستقر دارد اما روابط دو کشور طی سال های اخیر به خاطر رویکردهای متفاوتشان نسبت به کره شمالی و همچنین هزینه های مشترک مسئولیت هایشان دچار خدشه شده است. هری هریس تاکنون چندین بار باعث جنجال در کره جنوبی شده و به خاطر اعمال نفوذ مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیل جنجالی اش را تراشید

اما حتی سبیل او نیز در ماه های اخیر در این کشور جنجال آفرین شده بود. مادر هریس ژاپنی بوده و کره ای هایی که استعمار کشور خود توسط ژاپن در سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ را هنوز به تلخی به یاد دارند، ادعا می کنند که این سبیل به سبک فرمانداران نظامی ژاپنی آن عصر بوده و نوعی بی احترامی و برتری جویی نسبت به کره ای هاست.

سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیل جنجالی اش را تراشید

در ماه ژانویه گذشته، هریس اعلام کرد که سبیل گذاشتنش یک انتخاب شخصی بوده و منتقدان با دستمایه قرار دادن تاریخ و اعاده به اتفاق های خاص تاریخی حق شخصی او را پایمال می کنند. اما اواخر هفته گذشته سفیر ایالات متحده در کره جنوبی ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که نشان می دهد وی در یک آرایشگاه سنتی کره ای سبیل خود را می تراشد و می گوید که این کار را برای خنک ماندن در تابستان گرم سئول انجام می دهد، درحالی که برای مبارزه با شیوع کرونا ماسک به صورت زده است.

هریس در توییت هایی به زبان انگلیسی و کره ای نوشت: «خوشحالم که این کار را کردم. یا باید سبیلم را نگه می داشتم یا از دست ماسک رها می شدم. در سئول تابستان برای هر دو بسیار گرم و مرطوب است. مسائل مربوط به پیشگیری از کووید مهم است و من هم یک مرد ماسک دار هستم!». سئول و توکیو هر دو از متحدان ایالات متحده به شمار می آیند، دموکراسی ها و اقتصادهای بازاری و آزادی که با چالش های منطقه ای از جانب چین و کره شمالی مواجه هستند اما به خاطر مسائل تاریخی اختلافاتی بین این دو کشور موجود است.

سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیل جنجالی اش را تراشید

اوایل سال جاری هریس گفته بود :«من عداوت تاریخی که بین دو کشور وجود دارد را درک می کنم اما من سفیر ژاپنی آمریکا در کره نیستم، من سفیر آمریکا در کره هستم. و مراجعه به تاریخ و نسبت دادن آن به من تنها به خاطر تولد تصادفی به نظرم یک اشتباه است».

منبع: theguardian
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود