کشف سلاح عجیب توسط پلیس تهران در عملیات رعد + ویدیو

کشف سلاح عجیب توسط پلیس تهران در عملیات رعد + ویدیو

کشف سلاح عجیب از مخفی گاه اشرار در یکی از مناطق پایتخت، یکی از خبرهای مهم پلیس در روزهای اخیر بود. ۴ مرد مسلح در تهران در سلسله عملیات موسوم به رعد، شناسایی و دستگیر شدند. در مخفیگاه این اشرار، سلاحی کشف شده است که شبیه خودکار بوده و از آن برای ترور شخصیت ها استفاده می شود. در ویدیویی که درباره این سلاح منتشر شده، نحوه کارکرد قطعات معرفی می شود.

ماموران سرکلانتری دهم تهران بزرگ، در سی و هفتمین مرحله از عملیات رعد، اخیرا چند قبضه سلاح کشف کردند که یکی شبیه خودکار است. تصویرش را در عکس شاخص این گفتار روزیاتو مشاهده می کنید. پلیس، نسبت به کشور سازنده و نحوه قاچاق و استفاده این سلاح توضیحاتی ارائه نکرده است. در طرح عملیات رعد، کلانتری ها موظف هستند که در حوزه استحفاظی خود، مخفیگاه مجرمان را شناسایی و آن ها را دستگیر کنند.

در این مرحله، ماموران سر کلانتری دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، ۷ قبضه سلاح را از ۴ شرور مسلح ضبط کردند.

سلاح عجیب کشف شده
تصویری از سلاح های کشف شده توسط پلیس تهران در تابستان ۹۹

در بین سلاح های کشف شده همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، کلاشینکف، کلت کمری و سلاح وینچستر دیده می شود. ۲ قبضه سلاح شبیه به خود کار نیز در بین سلاح های کشف شده از اشرار مسلح نیز دیده می شود که به گفته کارشناسان نظامی، برای آشوب ها و ترور شخصیت ها از آن استفاده می شود.

نحوه استفاده از این سلاح عجیب را در ویدیو بالا در ۲۸ ثانیه مشاهده کنید.

چند ماه پیش نیز نیروی انتظامی، ۲ محموله سلاح کمری مخصوص ترور را در غرب کشور، شناسایی و ضبط کرده بود که نشان USA روی آن درج شده بود. بهروز حاجیلو، یکی از اشرار همدان است که با نمایش دادن سلاح های گرم و سردی که در اختیار داشت، مخاطبان زیادی در اینستاگرام بدست آورده بود که در نهایت پس از ترور طلبه همدانی، توسط یک عملیات تعقیب و گریز به هلاکت رسید.

سالانه صدها قبضه سلاح گرم و سرد از اشرار در استان های ۳۱ گانه کشور شناسایی و ضبط می شود.

در یکی از دستگیری‌های عملیات رعد، پلیس موفق شده بود یک سارق برلیانس‌‌سوار را بازداشت کند؛ این سارق دو تخته فرش به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان به همراه تعدادی گلدان و لوسترهای تزئینی را به سرقت برده بود و از خودروی پدر خود در این سرقتها استفاده می‌کرد. مقادیری مشروبات الکلی در مناطقی مانند ولنجک، نیاوران، تجریش و تهرانپارس در چند عملیات جداگانه کشف شده و متهمان این پرونده‌ها نیز با دستور مقام قضایی بازداشت شده‌اند. این مشروبات الکلی بعضاً دست‌ساز و خارجی بود و از مرزهای غربی وارد کشور شده است.

مشروبات دست ساز، سالانه جان صدها تن از هموطنان را در سراسر کشور میگیرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • هادی مرداد ۸, ۱۳۹۹

    یه سر برین پاکستان. همه چی میسازن. وقتی میگم همه چی یعنی همه چی و با هر نوع فولادی. حتی فولادی که اونقدر گرونه خود امریکاییا پولشو ندارن یا حاظر نیستن خرج کنن. اینایی که تو عکسن همشون ساخت پاکستانه
    یه دوست پاکستانی داشتیم شیعه بود میگفت تو پاکستان مناطقی هست مردمش چندین نسل اهنگر بودن و هرچی بخوایی میتونی سفارش بدی و برات بسازن. هرچی بخوایی رو اسلحه نصب میکنن.
    حتی نارنجک انداز زیر اسلحه میسازن با هر کیفیتی.

    • کوروش مرداد ۹, ۱۳۹۹

      حرفت درباره پاکستان درسته ولی تصویر یه چیز دیگس ربطی به پاکستان ندارد

  • فخری مهر ۶, ۱۴۰۱

    این اسلحه خودکار چیز جدیدی نیست کلوله خفبف میخوره من اول انقلاب از اینها دیدم ان وقت قبضه ای ۱۵۰ تومان بود