جنجال‌های شوخی دردسرساز مجری صدا و سیما با قهرمانی پرسپولیسی ها

جنجال‌های شوخی دردسرساز مجری صدا و سیما با قهرمانی پرسپولیسی ها

عبدالرضا امیر احمدی مجری برنامه صبحگاهی صدا و سیما در گفت و گویی زنده با بخش ورزشی برنامه صبحگاهی شبکه اول، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان را از عوامل موفقیت پرسپولیسی ها در جام خلیج فارس برای چهارمین بار پیاپی دانست. کنایه دردسرساز آقای مجری، بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی به خصوص در میان میلیون ها هوادار پرسپولیس پیدا کرده است.

مشاور مدیر شبکه یک امروز اعلام کرد «عبدالرضا امیراحمدی» که در ۲ روز متوالی درباره مسابقات فوتبال و قهرمانی پرسپولیس اظهارنظرهای حاشیه داری کرده بود، از اجرای برنامه «سلام صبح بخیر» برکنار شد.

شوخی آقای امیر احمدی به قهرمانی پیاپی پرسپولیسی ها، علاوه بر اعتراض هواداران پرسپولیس، مسئولان و مربیان ارتش سرخ را نیز با واکنش های تندی همراه کرد. مدیر رسانه پرسپولیس در اینستاگرامش، ناکامی رقیب سنتی پرسپولیس را یکی از دلایل توجیه اظهارات امیر احمدی در بیان حمایت وزیر ورزش از پرسپولیس برشمرد و از بی احترامی به پرسپولیس ابراز تاسف کرد.

امیر احمدی
واکنش پرسپولیسی ها به اهانت امیر احمدی

دستیار یحیی گل محمدی نیز در مصاحبه ای، اظهارات امیر احمدی را سخیف قلمداد کرد و آن را خیانت به فوتبال ایران دانست.

این حمله‌ها در نهایت سبب شد تا احمدی بابت شوخی صبح امروز خود با ارسال کلیپی عذرخواهی نماید. او البته در انتهای کلیپ عذرخواهی‌اش، مدعی شد برخی به دنبال حاشیه‌سازی بوده‌اند و یادآور شد که دلار دوباره وارد کانال ۲۴ هزار تومانی شده‌است!

همان لحظه‌ای که عبدالرضا امیراحمدی مجری برنامه صبح بخیر ایران، ماجرای روز پدر را واسطه کرد تا به داستان جایزه قلابی برای پسربچه‌های تنبل و بی استعداد برسد و در نهایت با عبارت “هشتگ بابا مسعود”، حرف‌هایش را خاتمه داد، معلوم بود این صحبت‌های او که به نوعی تکرار ادعای هواداران سپاهان، تراکتور و استقلال اینبار در فضای مجازی نه که در تلویزیون بود،  با خشم هواداران پرسپولیس و اعضای این باشگاه مواجه می‌شود.

پس از گفتن این جملات، شاهد واکنش‌های مختلفی بودیم؛ هواداران سه رقیب اصلی پرسپولیس با هشتگ “بابا مسعود” فضای مجازی را پر از تکرار ادعاهای خودشان کرده بودند و در سوی دیگر پرسپولیسی‌ها واکنش تندی به این موضوع داشتند و خواستار عذرخواهی رسمی صدا و سیما شدند، که این درخواست در ساعات پایانی شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اجابت شد و صدا و سیما اشتباه مجری خود را پذیرفت.

نکته جالب توجه اما اینجاست؛ در شرایطی که انتظار می‌رفت، عبدالرضا امیرحمدی که روز گذشته نیز یک عذرخواهی تلویحی انجام داده بود، با تکرار همان حرف‌ها، ثانیه‌هایی کوتاه از برنامه را به اشتباه روز گذشته‌اش اختصاص دهد، اما شاهد ماجرای دیگری شدیم و او با ادبیاتِ مختص به خودش این عذرخواهی رسمی را انجام داد؛ همانطور که ویدئوی کوتاه روز گذشته او نیز پایانی عجیب داشت !

شاید فقط امیراحمدی که دستی هم بر آتش طنز دارد، می‌توانست یک عذرخواهی ساده را با گذر دادن از قیمت دلار و سکه و دیالوگ‌های فیلم گشت ارشاد ۲ به جایی برساند که اینطور خاتمه پیدا کند:« خدا همه رفتگان را بیامرزد؛ به خصوص مرحوم گالیله را … ».

با این جمله دیگر مشخص است که عذرخواهی امیراحمدی نه از ته دل که به صورت اجباری و براساس شرایط شغلی به زبان او آمده و البته به زبان آوردن کلمه گالیله بدان معناست که او درست می‌گفته و بعدا حقانیت صحبت‌هایش بر دیگران ثابت خواهد شد؛ کلمه‌ای که درفضای مجاری با استقبال هواداران استقلال و دلخوری مجدد و ادامه دار هواداران پرسپولیس مواجه شده است.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای چهارمین بار پیاپی، قهرمان لیگ برتر شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق سرخپوشان پایتخت که ۳ بار پیاپی، این تیم را به قهرمانی لیگ برتر رسانده بود، قهرمانی مجدد این تیم را تبریک گفت.

قهرمانی مجدد ارتش سرخ، روی هشتگ های محبوب پرسپولیسی ها، بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشت. اهانت مجریان صدا و سیما به تیم های پرطرفدار، مسبوق به سابقه است. امیدواریم رسانه ملی، محفل ارتقا ورزش و حمایت از باشگاه های قدیمی در ورزش ایران عصر ۱۴۰۰ باشد. سرخابی های پایتخت، تا شهریور امسال، عرضه اولیه شده و وارد بازار بورس ایران می شوند.

پیش بینی می شود، عرضه اولیه سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس، با استقبال میلیونی هواداران دو باشگاه همراه شده و رکورد مشارکت ایرانیان در عرضه اولیه سهام فرابورس را به نام خود ثبت کنند. تا مرداد ۹۹، بیش از ۶۰ میلیون ایرانی، کد بورس دریافت کردند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود